Jelenleg Emdenben készül a köépkategóriás VW, ám 2022-tól elektromos autók veszik át az uralmat a gyárban, így a Passatnak költöznie kell
Nemrég számoltunk be arról, hogy a
Passat esetében a törökországi gyártás szinte már eldőlt, az új Volkswagen gyár az ország ázsiai részen épült volna fel. Talán a mostani szíriai fegyveres konfliktusoknak is köszönhetően viszont erősen kérdésessé vált a gyár sorsa, így a gyártás új helyszíneként a már meglévő pozsonyi üzem is felmerült. A szlovákiai üzemben jelenleg a konszern óriásai és törpéi készülnek: a Volkswagen Touareg és az Audi Q7/Q8 mellett a VW Up! és testvérei (SEAT Mii, Skoda Citigo) is itt gördülnek le a szalagról. Öröm az ürömben, hogy a pozsonyi gyárban felszabadulhat némi kapacitás, ugyanis a miniautók szegmense egyre zsugorodik, így a 2011 óta kapható VW Up! akár utód nélkül is eltűnhet.
A jelenlegi politikai helyzet miatt biztonságosabb és kiszámíthatóbb lenne az európai gyártás, persze az olcsóbb munkaerő inkább Törökországban van
[BANNER type="1"]
Az új gyárra több európai ország is pályázott, többek között Bulgária, Románia és Szerbia is szívesen tudná határain belül az új Volkswagen üzemet, így Törökországnál jóval biztonságosabb helyen is készülhetne a
VW Passat és a
Skoda Superb. A helyzetet némileg bonyolítja, hogy egy korábbi kiszivárgott döntés értelmében a
Skoda Karoq is Szlovákiában készülne, így az üzem bővítésére mindenképp szükség lenne. A Volkswagennek már csak szűk három éve van az új gyár felépítésére vagy egy meglévő bővítésére, így a döntést nem lehet sokáig halogatni.