Stílust váltott a Renault Captur – menetpróba
Kigyúrta magát a Renault Captur, Athén mellett kipróbáltuk, mit tud
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal nem túloztak a gyáriak, amikor a szinte közhelynek számító jellemzéssel, atletikusnak nevezték az új Renault Captur vonásait. Tényleg az, de köztük is inkább a küzdősportokat űző atlétákhoz hasonlít.
Mintha konditeremben járt volna a jámbor Captur, ahonnan vaskos izmokat növesztve indul újra hódító útjára
Hátul változott nagyobbat a formaterv
Továbbá az autó oldalára is látványos fény-árnyék vonalakat rajzoltak, amin naplemente idején fantasztikus játékba kezdenek az odaérkező fotonok.
Ehhez a hátsó sárvédők domborítása asszisztál, ami fontos szerepet játszik abban, hogy szélesebbnek, sportosabbnak láttassa a Capturt. Viszont a legmarkánsabb változás hátul látható. Az új lámpatestek tökéletesen rímelnek az elsőkre, természetesen mind elöl, mind hátul alapáron LED-fények járnak. [BANNER type="1"]Zseniális a fény-árnyék vonalak elhelyezkedése
A lámpák C-betűket formáznak
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4227 | 1797 | 1576 | 2639 | 536-1275 |
Elöl szintén rendkívül kényelmesek az ülések, a combtámasz lehetne egy kicsit vaskosabb, de az a bizonyos „franciás kényelem” továbbra is tetten érhető. Szinte az összes műanyagot lecserélték puhább tapintású változatokra és arról sem feledkeztek meg a tervezők, hogy az apróbb holmit legyen hova pakolni. Hatalmas a kesztyűtartó és összesen 27 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki szerte az utastérben. A 10 colos digitális műszeregység szemet gyönyörködtető képet ad és többféle stílus is választható a megjelenítéshez.
A középkonzol pedig szintén a Clióból lehet ismerős, a kategória legnagyobb érintőképernyős kijelzőjével, amennyiben az ügyfél azt rendeli, ugyanis a 9,3 colos monitor mellett azért választható kisebb is.
Az automatikus váltóval felszerelt példányokon egyébként még látványosabb a középkonzol a maga „lebegő” kialakításával, ami annyit tesz, hogy az előrenyúló „tálca” alatt is van még tárolóhely. A személyre szabhatóság jegyében pedig itt is 48 féle színnel választhatók bizonyos burkolatok, illetve a hangulatvilágítás beállításakor 8 szín közül lehet válogatni.Feldobják az utastér hangulatát a kasztni színére fényezett betétek
A középkonzol a Clióból ismerős. Az automatizált váltóval felszerelt modelleken a váltó alatt még van tárolóhely
536 literről 1,2 köbméterre növelhető a csomagtér mérete
Széles a motorválaszték
Itt érdemes megemlítenem, hogy kellemes meglepetés a futómű feszesebb hangolása, ami sokkal élménydúsabb kanyartulajdonságokat is jelent, miközben érdemben nem romlott a rugózási komfort sem.
Utóbbin csak a nagy felnik ronthatnak. A tesztautókban még üzemmódválasztó is helyet kapott, amellyel a sportos, a komfortos és a gazdaságos lehetőségek között lehetett válogatni. A futómű viselkedésében azonban ezek nem okoznak változást, nem adaptív szerkezet. A fogyasztásról pedig annyit tudok elárulni, amit a fedélzeti computer elárult, ez pedig 6,4 liter a manuális váltóval vegyes üzemben, míg 7,5 liter az automatizált sebességváltóval, bár utóbbival az athéni dugóban is többet araszoltunk.A futómű feszesebb, mint az ugyanerre a padlólemezre épülő Clióban
Hátulra dobfékek járnak
| TCe 100 | TCe 130 | TCe 155 EDC | Blue dCi 115 | |
| Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||
| Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1333 | 1461 | |
| Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/8 | |
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | (automata/7) | kézi/6 |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 100(5000) | 130 (5000) | 155 (5500) | 115 (3750) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (2750) | 240 (1600) | 270 (1800) | 260 (2000) |
| Végsebesség [km/h] | 173 | 195 | 202 | 187 |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 13,3 | 10,6 | 8,6 | 11,9 |
| Saját tömeg [kg] | 1190 | 1234 | 1266 | 1303 |
| Megengedett össztömeg [kg] | 1751 | 1775 | 1811 | 1850 |

















































Kedves András,
valami nem stimmel:
„Az egyliteres, háromhengeres, 100 lóerős, turbós benzinmotor mellett van még négyhengeres is 130, illetve 155 lóerővel”
„A négyhengeres, 1,5 literes dízelek pedig 95 vagy 115 lóval kérhetők”
„A menetpróbán a 115 lóerős benzinmotorhoz volt szerencsém, amely minden élethelyzetben magabiztosan mozgatja a Capturt. ”
Most akkor milyen motorral vezette?iOlyannal mami nincs, vagy dízellel?
Szia!
Elgépeltem elnézést, köszi, hogy szóltál. A 155 lóerős volt, javítom.
Magyarországra 4 motorral fogják szállítani, ezek vannak felsorolva a táblázatban. Van olyan motor is, amivel Magyarországon nem lesz kapható, valószínű, hogy egy ilyen motorral szerelt kocsit próbálhattak az újságírók külföldön. Ez egy 1,33 TCE 115 LE, 220 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral Meganet pl. lehet rendelni itthon is.
Amúgy nagyon sokat fejlődött a Capture, az 536 literes csomagtartó parádés ebben a kategóriában. Csak megjegyzem, hogy az óriás hodálynak tartott Mondeo kombinak 525 liter a csomagtere. Az anyaghasználat a digitális segédek, a motorok, szóval előrelépés minden téren. Kicsit attól tartok, hogy az árazás terén is ez lesz, de majd meglátjuk. Ha egy 130 LE-s jól felszerelt kocsi 6 millió alatt marad, akkor rendben van, különben drága 🙂