Az ID.3 modellen debütált formanyelvet „beszéli” az ID.4 is
Szintén az MEB platfromra épül az ID.4 is, ám a 4,58 méter hosszú SUV tágasabb, mint az ID.3, amelynél 32 centivel hosszabb. Sőt, hogy jobban el tudd helyezni fejben a jelenlegi palettán, talán érdemesebb úgy írnom, hogy hosszabb, mint a Tiguan, ami 4,51 méteresre nőtt. A gyáriak elárulták, hogy a csomagtér alaphelyzetben 543 literes, de 1575 literesre bővíthető. A formaterv viszont erősen hasonlít az ID.3-ra. A hűtőrács eltűnt, követve a villanyautóknál bevett divatot, ám ez a megoldás jól elkülöníthetővé teszi majd a villanyhajtású modelleket a Volkswagen palettáján belül is. Az ilyen formai megoldások egyébként a légellenállás csökkentését is szolgálják, ami az ID.4 esetében 0,28-as c
W értéket jelent.
A villanymotor a hátsó tengely előtt található
Az utastérben is korunk villanyautós divatja köszön vissza. A fizikai gombok jelenlétét megpróbálták minimálisra csökkenteni, a digitalizációt pedig előtérbe helyezni. Így a vezető digitális műszeregységet kap a középkonzolon pedig 10, vagy 12 colos, érintőképernyős kijelzőről vezérelhető az infotainment rendszer. Megjelennek a Volkswagennél is a kiterjesztett valósággal megtámogatott rendszerek, például a HUD, illetve az olyan alkalmazások, amelyek segítenek távolról is informálódni az autóról, vagy akár aktívan beavatkozni, felfűtve mondjuk indulás előtt az utasteret.
[BANNER type="1"]
Korunk divatját követi az utastér is
Kezdetben az ID.4 1st és a 1st Max modelleket kínálják majd, mindkettőt a hátsó tengely elé beépített, 204 lóerős villanymotorral, amelynek csúcsnyomatéka 310 Nm. Ezzel 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra az autó, a végsebességét pedig ugyanúgy 160 km/h-ban limitálják, mint az ID.3 esetében. Ám jövőre érkezik a 306 lóerős, összkerékhajtású változat is, amelynél valószínűleg a végsebesség is nagyobb lesz. A belépő modellek hatótávolsága egyébként 520 km, a töltés pedig akár 125 kilowattos töltőkkel is mehet, amelyekkel 40 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttségi szint. Viszont egy nagyon fontos adattal még adós maradt a Volkswagen, ugyanis az autó árát még nem árulták el.
Az árlista még nem nyilvános