Könnyen felismerhető az F-150 szögletessége
Amerikában sokkal nagyobb kultusza van a pick-upoknak, mint itthon, és ízig-vérig amerikai márkaként ezek a modellek régóta fontos részét képezik a Ford kínálatának. Sőt, nem csak a kékoválos márkánál van ez így, az egész platós piacon etalonnak számítanak, ezért is volt nagy dolog a tavaly
bemutatott F-150 új generációja. Abból sajnos mi nem kapunk (talán túl nagy az nekünk), de szerencsére van kistestvér, a Ranger, amit itthon is meg lehet vásárolni. Alaposan eljárt már felette az idő, de nem hanyagolja el a Ford a népszerű modellt, érkezik a vadonatúj generáció, melyről már fotók és egy videó is napvilágot láttak.
[BANNER type="1"]
Egyelőre még csak álcázva láthatjuk az új Rangert, de három fontos információt máris leszűrhetünk. Az egyik az első fényszórókra vonatkozik: még lematricázva is látható, hogy az F-150 lámpáira fognak hasonlítani. A nappali menetfény itt is C-alakú csíkként jelenik meg, de az F-150-esétől kicsit görbébb, ami persze nem meglepő, elvégre a nagytestvérnek illik keményebben kinézni. A hátsó lámpánál túl sok újdonságot nem figyelhetünk meg, nyilván egy pick-upnál nem lenne praktikus a raktér-ajtó felületére is izzókat tenni, így (mint minden más platósnál) a karosszéria szélére korlátozódik a fényszórók felülete, ami túl sok mozgásteret nem hagy. Úgy tűnik, most is három részre osztott lesz a hátsó lámpa, de talán egy függőleges LED-csík is megjelenhet ezzel párhuzamosan.
[BANNER type="2"]
A stílus változik, a strapabíróság marad
A másik fontos információ, hogy a képeken és a videóban látható Ranger kétajtósnak tűnik, azaz lesz belőle kétüléses verzió. Ezek az USA-ban gyakoriak, de hogy itthon is lehet-e majd ilyen formában kapni, egyelőre nem tudjuk. A harmadik tanulság pedig az, hogy az új Ranger legalább annyira strapabíró lesz, mint a kifutó generáció. A videóban konkrétan mindenhol próbára teszik, csak aszfalton nem: driftelnek vele sárban, megnyúzzák homokon és murván, sziklás hegyeket másznak vele, és hóban is meghajtják rendesen. Remélhetőleg nem sokat kell már várni a teljes leleplezésre, majd utána pedig a hazai kereskedésekbe való érkezésre (leghamarabb 2022-ben), de ha lesz ebből is Raptor csúcsverzió, annak bemutatása még bizony 1-2 évre is lehet. Műszaki részleteket még nem közölt a Ford, erőforrások terén elképzelhetőek lágy hibridek, de azt már megígérték, hogy az eddigi legkeményebb Ranger fog érkezni, ami a fedélzeti technológiákban sem szenved hiányt, és aminek fejlesztésénél végig a vásárló szempontjait tartották elsődleges kritériumoknak.