Archív fotók egy néhány hete történt balesetről, amelyben a sofőr életét vesztette. A hosszútávú cél az innovációs és technológiai miniszter szerint, hogy ilyen egyáltalán ne történhessen hazánkban. (Fotó:Youtube.com/ Fővárosi katasztrófavédelem_HIVATALOS)
Március 24-én, csütörtök tartották Budapesten a Road Safety Global Meeting közlekedésbiztonsági konferenciát, ahol Palkovics László részletesen ismertette a statisztikákat és a terveket. Hangsúlyozta: bár Magyarország 2020-ra nagyjából elérte az európai átlagot a közlekedési balesetek számában, ez az átlag is nagyon magas, problémás. 2020-ban 460 ember halt meg közlekedési balesetben Magyarországon, ami egy kisebb település lakosságának felel meg. Ezt tarthatatlannak nevezte, majd kijelentette:
Magyarország célja, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkenjen a halálos közúti balesetek száma, a végcél pedig a "zéró halálozás elérése".
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (balra) és Jean Todt (jobbra), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke beszélgetnek a konferencián (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)
A stratégiáról is beszélt, a kormány közúti biztonsági stratégiájában kiemelt szerepet kapnak majd oktatási kampányok, azt kívánják tudatosítani, hogy az autó, és úgy összességében a közlekedés "veszélyes üzem". A rendészeti szervek fokozott figyelme mellett fontosnak nevezte az úthálózat fejlesztését és a biztonságos utak építését is, de külön kiemelte a vezetés közbeni mobiltelefon-használatot, ami szerinte
"egyre nagyobb problémát jelent".
Forrás: MTI