Őszinte villanyautó – Már itthon a Ford Puma Gen-E

A lényegre koncentrált a Ford, így az elektromos hajtású Pumával nem nyúltak félre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha definíciót kellene írnom arról, hogy milyen az ideális városi crossover, akkor lehet csak annyit firkantanék a papírra: Ford Puma Gen-E

Nincs benne semmi eget rengető világújdonság, mégis az egyik legkedvelhetőbb villany-crossover a Puma Gen-E, azok közül, amelyek az utóbbi években a kezembe akadtak. Még csak a külső dizájnt sem változtatták meg feltűnően. Persze a hűtőmaszkot eltüntették, és a jobb légellenálláshoz szükséges "pajzsot" kapott az orrára, amelytől már a Mustang Mach-E modellre is hasonlít, márpedig az mindig jót tesz egy kisebb modell presztízsének, ha a nagyokra emlékeztet. Emellett egyedi könnyűfém felniket is kap a Gen-E, valamint a hátsó légterelő sem csak dísznek van, tényleg a légáramlatokat egyengeti, hogy minél hatékonyabb lehessen a Puma az elektromos motorral. A feltűnő sárga fényezés kimondottan jól áll neki, bár a nem reprezentatív Insta-sztoris szavazásunkon a kék nyert a követőink körében. Bent a már frissített Puma látképe fogad, a "téglalaposított" kormánykerékkel és a nagy digitális kijelzőkkel. Annyi a különbség csupán, hogy a menetirány választókarja a jobboldali bajuszkapcsoló. Az infotainment a SYNC 4 rendszer, ami még mindig nem tud sajnos magyarul, de a kezelése szerencsére annyira egyértelmű, hogy nyelvtudás nélkül is boldogul a felhasználó. Ugyanez igaz az egész műszerfalra, hiszen fizikai gombokból nem sok maradt, de  az üzemmódválasztást innen is megtehetjük. Ezekre később még visszatérek. Az első ülések jól tartanak, kényelmesek, hátul a lábtér a kategóriának megfelelő, rövidebb távokon felnőttek sem fognak itt nyavalyogni. A hátsó  csomagtér pedig ugyanúgy tartalmazza a MegaBoxról GigaBoxra átkeresztelt "kutyamosdató rekeszt", ám most már elöl is található tárolóhely, ahol a kábelek tökéletesen elférnek. Mindkét csomagteret tekintve közel 600 liter áll rendelkezésre a cuccok elpakolására. De elöl is akad még hely, hiszen a kardánalagút helyett pakolható üreget találunk és a kartámasz alá is lehet apróbb tárgyakat rejteni.   Az autó hajtáslánca egy igazán józan mérnöki munka. A villanymotor 168 lóerőt és 290 Nm nyomatékot nyújt - ami ha hiszi ha nem a 21. század elkényeztetett vezetője - tökéletesen elegendő a mindennapi közlekedéshez. Ezzel is 8 másodperc alatt 100-on van az üresen 1,5 tonnás autó. Szinte bármelyik belső égésű motoros autót megeszi reggelire, ha elsőként akarsz a következő piros lámpához megérkezni, de az azonnali nyomaték persze leginkább országúti előzéseknél jön jól. Bizony, nyugodtan elindulhatsz vele a Balatonra is, mert a 43,6 kilowattórás akkumulátor képes 376 kilométeres hatótávot biztosítani, de ha nem mozdulsz ki a városból, akkor ez 523 kilométer is lehet. A gyáriak szerinti 13,1 kWh/100 kilométeres fogyasztást a hazai menetpróbán sikerült reprodukálni, legalábbis a fedélzeti rendszer szerint, ami kerek 13 kWh/100 kilométert írt, de ezt majd lemérjük pontosabban is egy teszt alkalmával. De az bíztató, hogy ezt az adatot mindenféle trükközés nélkül hozta, sőt még próbálgattam is, hogy a Ford híresen jó futóműveit sikerült-e ide is átmenteni, szóval hegynek fel nem kíméltem. Ám ez nem adaptív futómű, hiába áll rendelkezésre az üzemmódválasztó. Tény, hogy sport módban felkeményedik a kormányzás és élénkebben reagál az autó a menetpedál taposására, de valójában ebben a kategóriában egy ilyen villanyautótól nem ez az elvárás. Csak épp nagyon örülök neki, hogy a Ford nem feledkezett meg a sportos hírnevéről. Jelentem: sikerült átmenteni és ez nagyon kellemes meglepetésként hatott. Természetesen a 300 kilónyi akkumulátort nem lehet "letagadni", de kellőképp feszesre hangolták a rugózást, megfelelő mennyiségű visszajelzés jut el az útról a sofőrhöz, szóval kellemes vezetni a villany-Pumát. Töltésére sem kell sokat várni, mert villámtöltőn 23 perc alatt elérhető a 80%-os szint. A modell árazásánál sem gurult el a gyógyszer a Fordnál. A Puma Gen-E 11 890 000 forintról indul, ami a kisvillany SUV, avagy crossover modellek között egy jó ajánlat, ráadásul most ajándékot is adnak a kékoválosok, ugyanis a vásárlók választhatnak a töltőkártya (akár 1 éves ingyenes töltéssel), az otthoni fali töltő, vagy a kedvezményes hitelfeltételek közül, ha a villany-Puma mellett döntenek. A forgalmazás már elindult, a márkakereskedésekben már saját szemeddel, saját kezeiddel is meggyőződhetsz arról, amit most elmeséltem az autóról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre