Már gyártják az új Wankel-Mazdát!

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mazda Motor Corporation a mai napon kezdte meg a Mazda MX-30 e Skyactiv R-EV tömeggyártását az európai piac számára az Ujina 1. üzemében, Hiroshimában.

A Wankelek legendás hódítása során a Mazda összesen közel kétmillió bolygódugattyús motorral szerelt járművet gyártott, ennek azonban már több mint 10 éve vége. A mai napon újjáéled azonban a legenda, az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első tömeggyártású, Wankel-motoros modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy egyedi konnektoros hibrid, amely új értelmet ad a Mazda egyedülálló forgómotoros technológiájának.

Az autót mindig elektromos motor hajtja, a kompakt, könnyű belső égésű motor pedig egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további áramot biztosít a nagyobb pillanatnyi teljesítmény leadásához.

Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez, a Wankel-motor szükség esetén tovább növeli a hatótávot. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt. Persze a különleges motornál sokkal több érdekesség akad ebben a modellben: a tervezés során olyan természetes anyagokkal dolgoztak, mint a parafa és az újrahasznosított anyagokból készült szövetek. Az MX-30 többtónusú festékét nagy pontosságú szórópisztollyal hordják fel, amely pontosan eloszlatja az egyes színeket minden szükséges felületen, és jelentősen csökkenti a festékveszteséget. Ezenkívül az újonnan kifejlesztett festékek szokatlanul alacsony, körülbelül 80°C-os hőmérsékleten megkeményednek. Ezek a lépések együttesen körülbelül 34-37%-kal csökkentik a többtónusú festési folyamat CO2-kibocsátását. További érdekes környezettudatosság, hogy az újonnan legyártott autókat kiszállítás előtt a Mazda hirosimai üzemében 2021 júliusában üzembe helyezett 1,1 MW-os napelemes rendszerrel töltik fel.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?