Már majdnem kész a félig néma McLaren

A McLaren új konnektoros hibrid szupersportautója az utolsó tesztköröket futja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A könnyűsúlyú technológiáiról híres angol márka az alapvetően nehéz akkumulátorokhoz folyamodik, hogy fennmaradhasson a szigorú kibocsátási normák és a belvárosi zöld zónák világában.

Bő egy évtizede, amikor a McLaren utcai autókat gyártó részlege újjáéledt, az angol márka nem igazán szólt a hibrid technológiákról. Ennyi idő alatt a McLaren név az autórajongók körében eggyé vált a könnyű, agilis sportautók gondolatával, egyúttal pedig a turbós V8-assal. Lehet azonban, hogy újra kell definiálnunk magunkban a márkát, ugyanis konnektorról is tölthető sportkupé érkezik kínálatukba - vagy éppenhogy hamis asszociációinkat kell magunk mögött hagynunk, elvégre nem az erőforrás típusa határozta meg a legnagyobb mértékben az MP4-12C óta az angolok modelljeit, hanem az alacsony tömeg és a jó vezethetőség. Szkeptikusak persze lehetünk, de adjuk meg az esélyt, hogy ők majd legyőzik a fizika törvényeit, és elsőként megalkotják a valóban könnyű, vagy legalábbis úgy viselkedő hibrid szupersportkocsit.
Hirdetés
A McLaren belépő szintű modelljeit tartalmazó Sports Series hamarosan megszűnik, és részben az ebből keletkező űrt tölti majd be az új, nagy teljesítményű hibrid (High-Performance Hybrid, így kategorizálják az angolok új terméküket), bár a 650S kifutásával a Super Seriesben már csak a 720S maradt, így oda is beférne - mindenesetre vagy egy belépő-, vagy egy középszintű sportkocsi lesz az újdonság. Menetteljesítményeket egyelőre nem tudunk, viszont az eddig csak V8-assal dolgozó McLaren most egy V6-ost tesz az autó közepébe, ezt egészítik majd ki az akkumulátor(ok) és a villanymotor(ok). Ez persze nehezíti a kocsit, ami meghazudtolná az autó elején díszelgő emblémát, a McLaren szerint viszont most is hozni fogják a csak belsőégésű motorokkal szerelt elődmodellektől megszokott jellegzetes vezetési élményt. Ezt valószínűleg az új, teljesen szénszálas főváz teszi majd lehetővé, ezen a téren olyan innovációt értek el, amivel még könnyebbé tették a struktúrát, remélhetőleg ez kompenzálja majd a többletsúlyt - és persze a két henger hiányától is várhatunk némi tömegcsökkenést.
Hirdetés
Az új, egyelőre névtelen szupersportkocsi az utolsó tesztköröket futja, már közutakon. A tervek szerint jövő év első felében meg is érkezhet a sorozatgyártású változat. A szénszálas váz, amit az 50 millió fontból épült kutatóközpontban fejlesztettek ki, további hibrid McLarenek alapját is adja majd. A tisztán villanyos üzemmód (merthogy ilyen is lesz) hatótávja egyelőre ismeretlen, ám a márka elmondása szerint közepes lesz, a városi távok teljesítésére alkalmasnak ígérik. Amellett, hogy az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek súlyos büntetésektől menthetik majd meg a gyártót, valószínűleg tehetős vásárlóik is igénylik a zöld technológiákat, hiszen több európai nagyváros belvárosából a következő években szeretnék majd kitiltani a fosszilis üzemanyagot égető autókat, márpedig ezek a McLarenek egyik fő előfordulási helyei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?