2018-ban új üzemanyagcellás Hyundai Tucson jön, más újdonságok társaságában
A 2018-as téli olimpiára idÅ‘zÃtve debütál az üzemanyagcellás Hyundai Tucson SUV új generációja, s a teljesen új modell fejlett vezetÅ‘asszisztens-szolgáltatásokat is kÃnál majd. Szintén jelentÅ‘s fejlÅ‘dés várható a hatótávolságban, hiszen a jelenlegi 425 kilométer helyett az új üzemanyagcellás Tucson egyetlen tank hidrogénnel 560 kilométert tud megtenni.
A Hyundai USA-ban kapható üzemanyagcellás SUV-ja még az elÅ‘zÅ‘ Tucson alapjaira épült, de benzinmotorral ott is a jelenlegi sorozatot árusÃtják
A Hyundai tehát folytatja üzemanyagcellás programját, és a Toyota is Ãgér új hidrogént átalakÃtó modelleket, holott a
Mirai eladásai kedvezÅ‘tlenül alakulnak. Sokan hangoztatták már, hogy az üzemanyagcellás járművek hatásfoka összességében messze elmarad a hagyományos villanyautókétól, akár harmada azoknak, és csak az újratöltés gyorsaságában mutat elÅ‘nyt az üzemanyagcellás rendszer. Ennek oka elsÅ‘sorban a hidrogén előállÃtásának energiaigénye, bonyolultsága és az Ãgy előállÃtott üzemanyag szállÃtása, logisztikája. A KPMG üzleti tanácsadó cég egy friss felmérés szerint azonban az autóipari vezetÅ‘k 78 százaléka úgy gondolja, hogy hosszútávon az üzemanyagcellás járműveké a jövÅ‘ az egyszerű villanyautókkal szemben.
A “jövÅ‘” – ami már vagy 50 éve tart -, a hidrogénes hülyeséggel foglalkozók további folyamatos orbitális pofára esését fogja hozni, pontosan úgy mint ahogyan évtizedek óta ezt hozta.