Valóban az EU hibája miatt tarolhat a kínai autóipar?

Az olasz szakember szerint Európát minősíti, hogy a kínai autókra büntetővámot kell kiszabni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Olasz Autóipari Szövetség elnöke szerint a kínai autókra tervezett büntetővámmal elkésett az EU, és véleménye szerint az Unió hibázott, amikor úgy akarta szabályozni az autóipart, hogy valójában nem ért hozzá.

Roberto Vavassori, az Olasz Autóipari Szövetség elnöke, és a Brembo fékbeszállító ügyvezető igazgatója a Bloombergnek adott interjújában több ízben is kritizálta a Európai Uniót, miután kiderült, hogy a Bizottság büntetővámokat vetne az öreg kontinensre behozott kínai autókra. Vavassori természetesen üdvözölte a döntést, viszont elmondta, megkésett intézkedésnek tartja, emellett azt is kiemelte, valahol szomorú, hogy ilyen eszközökhöz kell folyamodni, hiszen ez alapján úgy tűnik, az európai gyártók önállóan képtelenek versenyre kelni a konkurenciával.
Hirdetés
A szakember a késlekedés mellett a villanyautókra vonatkozó szabályozás miatt is odaszólt a döntéshozóknak, ugyanis állítása szerint

az Unió úgy akarja erőltetni a villanyautók elterjedését, hogy valójában nem érti a technológiát.

A Bloomberg riportere rákérdezett Vavassorinál, hogy a büntetővámmal Franciaország járhat e a legjobban, hiszen köztudott, hogy a német autógyártók hatalmas érdekeltségekkel rendelkeznek az ázsiai országban. Az elnök erre a kérdésre válaszolva elmondta, jelenleg nem az ellenségeskedés idejét éljük, minden európai márka érdekét szolgálhatja az EU intézkedése, hiszen egyre nagyobb részesedést szereznek az állami támogatásokkal megtámogatott kínai gyártók.
Hirdetés
Vavassori arról is beszélt, hogy az Uniónak el kell gondolkodnia a szén-monoxid adón is, hiszen bányák, és megfelelő nyersanyagok nélkül egyszerűen képtelenség autókat építeni. Kelletlenül azt is bevallotta az olasz autóipar első embere, hogy az akkumulátorokat muszáj Kínából vásárolni, akár tetszik, akár nem, de ezeket nem lehet megadóztatni, mert így éppen az ázsiai járművekkel nem tud majd árban versenyezni az európai villanyautó, hiszen a különböző járulékokat is kénytelenek a vásárlókra terhelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?