Nem kétséges, hogy az elkövetkezendő években, már csak a konnektorból tölthető, "plug-in" hibridek miatt is drasztikusan nőni fog a lakosság energiaigénye, a Volkswagen ezért saját maga vízi erőművet és szélmalom-parkot is épített, legújabb "jövő-autója" a Golf Variant twinDRIVE
Turbós benzines és villanymotor is hajtja a Volkswagen Golf Variant twïnDRIVE-ot
Egy autógyár életében általában nincs fontosabb dolog egy-egy új modell bemutatásánál, különösen, ha azt a jövő zálogának szánják. A most bemutatott Volkswagen Golf Variant twïnDRIVE ezúttal mégis majdhogynem melléktermékként kerül szóba, pedig hajtáslánca a klasszikus hibridek utáni evolúciós lépcsőfokot képviseli. Nem véletlen a hangsúlyváltás, hiszen az immár állandósuló olajár-emelkedés, valamint a japán földrengés okozta atomkatasztrófa miatt egyre nagyobb az igény az alternatív, megújuló energiaforrások alkalmazása, az energia tudatos felhasználása iránt.
A Volkswagen hat partnerével (tudományos kutató intézetekkel, illetve piaci szereplőkkel) közösen még 2008-ban indította útjára „flotta-tanulmány az elektromos mobilitás terén” elnevezésű kutatási projektjét, amelynek eredményeiről most, egy évvel annak lejárta előtt tartott beszámolót.
Információs- és energiaközpont a Golf műszerfalán. Ugyanezen egység navigációt és Bluetooth-kihangosítót is ad
A tanulmány célja, hogy az ipar és a piac utolérje a törvényhozók lelkesedését: a német szövetségi kormány ugyanis 2020-ra egymillió darab elektromos autóval számol csak Németországban. Ez pedig nem csak a töltő infrastruktúra meglétét feltételezi, hanem a megújuló energiaforrások kiaknázását is. A Volkswagen ezen a téren máris jelentős eredményeket mutathat fel: brazíliai létesítményeinek táplálására például vízi erőművet építtet, Németországban pedig üzembe állította a kontinens egyik legnagyobb teljesítményű szélparkját.
Az elektromos autó azonban nem csak új igényeket, de új lehetőségeket is felvet az energiagazdálkodásban. A VW egyik kutatása az elektromos autók tulajdonosainak szokásait vizsgálja: ha ugyanis megállapítható, hogy a nagy átlag milyen gyorsan meríti le, és a nap mely időszakában tölti fel járműve akkumulátorát, azzal könnyebben optimalizálható az elektromos hálózatok terhelése – sőt, az elektromos autók a jövőben a hálózati csúcsok kiegyenlítésére szolgáló átmeneti energiatárolóként, „pufferként” is alkalmazhatók lennének. Ehhez különböző akku- és töltési rendszereket vizsgál a projekt.
Nem viccelnek a wolfsburgiak, 600 Newtonméter nyomatékkal rendelkezik a turbós benzines mellé épített 88 lóerős villanymotor
És bár csupán egy fogaskerék a nagy gépezetben, mégiscsak megérdemel néhány mondatot a Volkswagen hálózatról is tölthető twïnDRIVE hibridje, amelyből mostantól húsz tesztpéldány segíti a kutatók munkáját. A Golf Variant alapjaira épülő autó 88 lóerős, 600 Nm nyomatékú villanymotorja (hála az akkumulátor tekintélyes, 13,2 kWh kapacitásának) akár 57 kilométeren át képes önállóan mozgatni az autót. A 115 lóerős turbómotor további több mint 800 kilométernyi hatótávolságot biztosít – ilyenkor azonban a legjobb esetben 2,1 l/100 km-nek kalkulált átlagos üzemanyag-fogyasztás növekszik. Elektromos üzemmódban a twindrive 120 km/órás tempóra képes, amúgy egészen 170-ig kúszhat a sebességmérő mutatója, a 100 km/órára gyorsulás üzemmódtól függetlenül 12,0 s.
Forrás: ECO Hírügynökség
Köszönjük!
Így korrekt, de így már nem annyira szenzáció. 🙂
Anno emléxem, hogy kiverte a biztosítékot, amikor a GM bő litert adott meg az (első)száz kilóméterre fogyasztási adatként.
Mondjuk nekem a 600Nm nyomaték is gyanús, mert 88KW teljesítményből csak extrém áttételezés (vagy extrém geometriák) mellet tudom elképzelni ezt az értéket. Persze az is igaz, hogy nem tudjuk a mérnökök mit eszeltek ki, és nem tudjuk milyen fordulat mellett adja le a 88kW teljesítményt.
Összehasonlításképpen az Ampera adatai:
111KW a maximális teljesítmény és 370Nm a max. nyomaték. Mivel a két autó kerékmérete, súlya nagyságrendileg azonos, és a menet nem látok más magyarázatot, csakis az áttételezést.
A 600Nm nem indokolná a 125Km/h csúcssebességet, hiszen az Ampera kisebb nyomatékkal is tudja a 160-at.
Nagyobb teljesítmény kisebb nyomaték az egyik oldalon, kisebb teljesítmény a nagyobb nyomatékkal a másikon…. miközben a hatótávolságuk is kb. azonos.
Szerintem itt valami “qrvaság” van! :)))
Így van, javítottuk. A 2,1 l/100 km fogyasztás feltöltött akukkal, 100 kilométerre szól.
A cikkben én logikai bukfencet vélek felfedezni. Lehet, hogy félre van fordítva?
[i]“A Golf Variant alapjaira épülő autó 88 lóerős, 600 Nm nyomatékú villanymotorja (hála az akkumulátor tekintélyes, 13,2 kWh kapacitásának) akár 57 kilométeren át képes önállóan mozgatni az autót. A 115 lóerős turbómotor további több mint 800 kilométernyi hatótávolságot biztosít – 2,1 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett.”[/i]
2,1 liter fogyasztás egy turbós benzines motortól? Ráadásul úgy, hogy egy, az Amperáéhoz hasonlatos akku csomag (16KWh) van beleépítve, amely súlytöbbletet jelent?
Ha igaz ami a cikkben van, én azt javasolnám a konszernnek, hogy dobja ki az akkut és a villanymotorokat, a súlycsökkenés legalább 2-3 decit jelentene fogyasztásban. Egy olyan Golf ami 2 liter alatt fogyaszt 115 lóval “mindent vinne”!!!
Lehet, hogy a 2,1 lier fogyasztás igaz, de nem ilyen összefüggésben… jól sejtem?