Tippelj, hány tonna lesz a villanyhajtású G-Wagen?

Hamarosan itt a teljesen elektromos G-osztály, ami az eddigi legnehezebb Mercedes személyautó lehet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre többet tudunk meg a G-osztály elektromos utánpótlásáról: egy biztos, nem az áramvonalassága adja majd a hatótávolságát. Négy villanymotorral és a hatalmas akkucsomaggal az EQG valószínűleg nem fog beleférni a hazai személyautó-súlyhatárba.

Két évvel ezelőtt leplezték le a prototípust, most viszont már a véglegeshez közelít a Mercedes-Benz G-osztály elektromos változata. Pontos teljesítményadatokat még mindig nem hoztak nyilvánosságra, ám az eddigi információk szerint négy különálló villanymotor hajtja majd a négy kereket. Opcionálisan egy nagyobb energiasűrűségű akkucsomag is szóba került, amelynek fő oka, hogy fizikai méreteit tekintve nem lehet akkora akkucsomagot csinálni, hogy a G-Wagen aerodinamikusnak aligha mondható formájának autópályatempónál valóban nagy hatótávolságot biztosítson. Ezt a változatot azonban 2025-ig biztosan nem látjuk majd a közutakon, az egyik legnagyobb problémával azonban a "kisebb akkus" változatnak is meg kell majd küzdenie.
Hirdetés
A szögletes modell légellenállása ugyanis a hajtáslánctól függetlenül adott, ezért vélhetően a rövidebb hatótávolsággal rendelkező változat is hatalmas akkucsomagot kap. Extra tömeg lesz továbbá az akkucsomag védőborítása, amelyet a terepjárási képességek megőrzése végett alkalmaznak. Mindemellé a gyártó is megerősítette már, hogy a létraalvázas felépítés és a bonyolult futómű is megmarad, ami tovább növeli a tömeget.

A becslések szerint az elektromos G-osztály egyes példányai akár üresen is meghaladhatják majd a 3 tonnát.

Elsőre rengetegnek tűnhet ez az adat, ám a Mercedes EQS SUV 2,8 tonnás üres, illetve 3,4 tonnás maximálisan megengedett tömegével összevetve már nem is annyira távoli. Ráadásul az EQS SUV esetében ez 600 kilogrammos terhelhetőséget jelent, amellyel a G-osztály 3 tonna feletti össztömege már bele sem férne a hazai B kategóriás jogosítvány 3,5 tonnás határába.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?