Minden új HR-V a karosszéria szÃnére fényezett hűtÅ‘maszkot kap, kerekei alapáron 18 colosak
A tavaly érkezett teljesen
új Jazz után nem meglepetés, hogy az arra épülő HR-V-ből is érkezik a friss generáció, ezt persze már eddig is tudtuk, most viszont már ismert a hajtáslánc és sok-sok egyéb részlet is, valamint azt is tudjuk, hogy már valamikor a második félévben meg fog jelenni az európai piacon is.
Hasmagassága 1 centiméterrel nőtt
A forma a korábbiaknál önállóbb. Sem kÃvül, sem belül nem ismerhetÅ‘ fel a Jazz-rokonság, pedig ahogyan eddig, most is megvan az. Ennek megfelelÅ‘en nem hiányzik a "mágikus", azaz könnyedén elfektethetÅ‘ és felállÃtható hátsó ülés, valamint a sÃkba dönthetÅ‘ elsÅ‘ utasülés sem.
Akár egy szörfdeszka, vagy a két első ülés mögé két darab 26-os felnőttkerékpár is betehető hátra.
Az üzemanyagtartály továbbra is az elsÅ‘ ülések alatt található, Ãgy hátul a kupés tetÅ‘Ãv ellenére nagy a fejtér, a lábtér pedig a fotók és a gyári infók alapján egyenesen óriásinak Ãgérkezik, 3,5 centivel nagyobb a kifutó generációénál.
Hátul egy kategóriával nagyobb autókban megszokott teret kÃnál a kisautó alapú HR-V
Az új HR-V a korábbinál 1 centivel nagyobb hasmagasságú, ugyanennyivel feljebb kerültek az elsÅ‘ ülések is, a tetÅ‘magasság viszont 2 centivel csökkent, azaz hiába lettek jobbak a "terepképességek", az autó egészén ez nem látszik. A HR-V elsÅ‘ Ãzben kap lejtmenetvezérlÅ‘t az európai piacokon, ez fix 3 km/órás tempóval engedi le a lejtÅ‘kön, ami földúton jól jöhet, hiszen az egyetlen hajtáslánc hibrid. Egészen pontosan a JazzbÅ‘l ismert e:HEV rendszer. A HR-V továbbra is mindenképp elsÅ‘kerékhajtású, de az 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 131 lóerÅ‘s 253 Nm nyomatékú villanymotor alapvetÅ‘en áramot termel csak egy villanymotor/generátor egységen keresztül, mÃg egy másik villanymotor hajt. Autópályás tempónál egy kuplung által a benzinmotor már közvetlenül hajt, fékezéskor pedig mindkét villanymotor áramot termel a csomagtérpadló alatt elhelyezett akkumulátor töltése érdekében.
A letisztult beltér nem csak ilyen komor, világosabb árnyalatokban is kérhető lesz
A teljesen új beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat Ãgér, a műszerfalra a Jazzhez hasonlóan itt is jókora szövet vagy akár bÅ‘r betét kerülhet, az alapesetben fekete/sötétszürke enteriÅ‘rbe narancsszÃnű vagy akár világos árnyalatok is rendelhetÅ‘k. A középkonzolon körkapcsolókkal irányÃtható a diffúz befújásra is képes légkondicionáló, a sofÅ‘r elÅ‘tt pedig hiába látunk kerek órákat is, ott valójában egy 7 colos kijelzÅ‘ található, de érdemes néhány szót ejteni a középkonzoli, 9 colos érintÅ‘panelrÅ‘l is. Utóbbi ugyanis a korábbinál 50%-kal jobb (!) reakcióidÅ‘t ad, valamint persze Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetÅ‘séget is.
A Magic Seat rendszerrel természetesen sÃk padlós a bÅ‘vÃtett csomagtér
Az új, a Honda "ember a gép előtt" filozófiájával tervezett HR-V letisztult vonalait valamikor a második félévben láthatjuk majd személyesen, akár a hazai szalonokban is, ugyanis akkor lép piacra. Mivel csakis hibrid hajtáslánccal érkezik, a már nem is kapható elődmodellnél biztosan drágább, ugyanakkor takarékosabb lesz.
Aztaa!
Új Opel Mokka, Mazda Mx30, most meg ez. És mind ugyanolyan! Lehet, hogy hárman fizettek meg egy designert?
Szeretném megismerni ezt az újdonságot :
” az 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 131 lóerÅ‘s 253 Nm nyomatékú villanymotor alapvetÅ‘en áramot termel “….