Dobozba csempészve szökött, most egymilliárd dollárt követel

Nincs vége Carlos Ghosn és a Nissan kálváriájának, a korábbi vezérigazgató bíróságra viszi az ügyet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Feljelentette Carlos Ghosn a Nissant, a korábbi vezérigazgató elhúzódó jogi csatározásra számít.

Emlékezetes marad az autóipar egyik legnagyobb botránya, amikor a Nissan feljelentette saját vezérigazgatóját, ami végül ahhoz vezetett, hogy a japán rendőrség őrizetbe vette Carlos Ghosn-t. A nyomozás viszont nem ment gördülékenyen, Ghosn-t négyszer is letartóztatták a hatóságok, hogy ne kelljen elengedniük addig, ameddig létre nem jött a jogalap a szabadságától való tartósabb megfosztására. Az ENSZ azóta állást is foglalt erről a cselekedetről, szerintük ezzel megsértették Ghosn jogait és helytelenül jártak el. A volt vezérigazgató nem igazán bízott a japán igazságszolgáltatás pártatlanságában, így nem is várta meg, hogy a szigetországban tárgyalják az ügyét - szabadlábon volt a bírósági procedúra idején, amikor egy audiofelszerelés tárolására használt dobozban csempészték fel egy magángépre. Japánból így Libanonba, származási országába szökött, ahonnan azóta sem adatták ki, jelenleg is ott tartózkodik (éppenséggel abban a házban, amit a Nissan újított fel, elmondása szerint ezt nyugdíjazásakor vette volna meg a cégtől).
Hirdetés
Máshol nem is nagyon tartózkodhatna, az Interpol elfogató parancsot adott ki ellene. Az Automotive News Europe szerint viszont Ghosn tisztára akarja mosni a nevét: májusban a libanoni hatóságoknál jelentette fel a Nissant, valamint két másik céget és legalább egy tucat magánszemélyt, köztük azokat, akik a Nissannál állítása szerint közreműködtek az ellene indult hadjáratban. Ghosn rágalmazással, becsületsértéssel és hamis bizonyítékok gyártásával vádolja ellenfeleit. Hosszú csatára számít, de vissza akar vágni, szerinte ugyanis az ügy óta a nevéhez olyan hamis állítások kötődnek, melyek élete végéig hátrányosan fogják őt érinteni. Összesen több mint egymilliárd dollárra perli ellenfeleit Ghosn, ami szerinte rendelkezésre áll a Nissannál, elvégre hatalmas cég, szerte a világon rendelkezik eszközökkel. Kérdés, hogy a libanoni igazságszolgáltatással mennyire fog együttműködni a japán, ha a szigetországban ugyanis nem adnak Ghosnnak igazat, akkor nehezen tudja érvényesíteni a kárigényét. Ghosn szerint az ellene kitervelt akcióra azért került sor, mert a Renault és a Nissan vezérigazgatójaként össze akarta olvasztani a konszernt a Fiat-Chrysler csoporttal. Ez a Nissannál egyeseknek nem tetszett, ezért kidolgozták azokat a vádakat, amire hivatkozva a rendőrség őrizetbe vette őt. A Nissan szerint Ghosn nem vallotta be a cégtől kapott összes juttatását, ezáltal kárt okozott a cégnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.06.25. at 11:11
    Permalink

    A japán igazságszolgáltatás fekete napja volt amikor Ghosn-t letartóztatták. És utána csak rázták a pofonfát…

    Szerintem az összes NISSAN részvényes bánja hogy Saikawa valaha esélyt kapott.

  • 2023.06.26. at 15:39
    Permalink

    és a durva az hogy ez messze nem egy dízelbotrány csalás szint, és a winterkornflakes is megússza letöltendő nélkül
    Mintha nem Ghosn nevéhez fűződne a Nissan megmenekülése.
    Bár ki tudja így meddig tart ki a cég na meg a Renault is.
    Mégha ügyeskedett is, simán elnézhették volna neki a jó teljesítményéért.

    • 2023.06.26. at 16:27
      Permalink

      Mi a jó-úristen köze van egy túlfizetett “managernek” egy akkora cég sikerességéhez?
      Semmi!
      Ez c.gó tetű durván “fejte” a cégét, pedig dollár milliókat kapott legálisan is.

      • 2023.06.26. at 23:14
        Permalink

        Pedig a lényeg pont az hogy ki vezeti a céget.

        Ghosn előtt a Nissan egy olyan pénztemető volt amit a szó szoros értelmében bottal sem piszkáltak. A beszámolók szerint pár érdeklődő cég (pl Mercedes) belenézett a könyvelésbe és annyit mondott, ez a cég menthetetlen. Évente Milliárdokat égetett el a Nissan a vége felé (dollárban!).

        Aztán érkezett Ghosn a Renault milliárdjaival, és pár év alatt egy nagyon nyereséges vállalatot csinált a Nissanból.

        Na ezért fontos hogy ne valami léhűtő vezesse a céget. Ghosnnak olyan munkatempója volt amit senki se tudott volna utána csinálni. Egyszerre volt két cég vezérigazgatója és a világ két fele között ingázott (gyakorlatilag a repülőgépén élt).

        Aztán érkezett a helyére Saikawa és kb minden xarrá ment. A leggerinctelenebb húzásokat csinálta meg (pl a Mitsubishivel), de a csúcs amit Ghosn ellen csinált.
        Úgy tűnik a japánok vérében van a Pearl Harbor szintű sunyiság…

      • 2023.06.27. at 00:32
        Permalink

        Á nem, gondolom Carlos Tavares óta nem is indult meg a Psa vagyis Sellantis ázsiója. 🙂
        A téli cornflakesnek is köze van ahhoz hogy a VW ekkora cég lett, csak vele még jobban elszállt a ló.
        Manapság ez van lesznek választások is idehaza megint hm.
        Ahogy Trump is megúszhatja bárki megúszhatja manapság.

        • 2023.06.27. at 12:04
          Permalink

          Tavares egy hasonló kaliberű cégvezető, de ilyenből kevés akad. Sokat elárul róla hogy nem kezdte el fúrni Ghosnt, hanem otthagyta a céget hogy szabad kézzel építhesse ki a világ egyik legnagyobb konszernjét.
          Nem értem miért hozod fel Winterkornt, VW esetében a sikerkovács Ferdinand Piech volt, aki igazi lánglelkű mérnök és fejlesztés-orientált sikermenedzser. Az ő tevékenysége nyomán lépett ki az Audi a VW árnyékából majd vált valódi prémiummárkává. Majd ő tette a VW-t igazi világbirodalommá egy csődtömegből (a beszámolók szerint a 90-es évek elején a VW nagyon rossz bőrben volt).
          Kevés ilyen kaliberű ember van, Ghosn ilyen volt, és bizony Must is ez a liga. Viszont akadt j ópár titán aki elbukott, pl Pischetrieder vagy Jaqces Nasser, bizony ehhez szerencse is kell vagy pont azok az apró részletek amitől egy

          Winterkorn igazán semmit nem tett ehhez hozzá a xakavaráson kívül (lásd Saikawa), és akadt egy csomó ember aki ezt sikeresen csinálta anélkül hogy elbukott volna (pl Marchione (FIAT), Alan Mulally, Mary Barra).

          Trump nem rétem hogy kerül ide, ő nem tett le semmit az asztalra (azon kívül hogy mestere a xarkavarásnak). Volt egy csomó örökölt pénze és annál is nagyobb egója. És hajlandó volt a hülyékre építeni egy politikai kampányt. Nem kiemeleten gazdag de a saját vagyonát menedzsel és szeret felvágni vele.

Vélemény, hozzászólás?