Hatszemélyes egyterűt ilyen elegáns, kecsesen nyúlánk karosszériával talán még senki nem valósÃtott meg. Úgy tűnik, a Peugeot 21. századi formanyelve kezd beérni, a HX1 Metamorphosis sokkal részletgazdagabb, mint az új korszakot nyitó SR1
Tanulmányoknál megszokott dolgok a különleges ajtómegoldások, a Peugeot sem hagyta ki a ziccert
BÅ‘ két hét múlva, a sajtónapokkal kezdve megnyitja kapuit a Frankfurti Autószalon, Ãgy éppen itt az ideje, hogy elkezdjenek szivárogni a legérdekesebb járművekkel kapcsolatos elsÅ‘ információk.
A sort a Peugeot nyitja, amely többek között a HX1 Metamorphosis tanulmánnyal szeretné a standjára irányÃtani a figyelmet. Úgy tűnik, az SR1 koncepcióval elkezdett irányt határozottan tartják a franciák, mert a 4+2 üléses egyterű elképzelés is hasonlatos frontrésszel bÃr, csak az arányok változtak. A HX1 teljes hosszúsága 4 954 mm, szélessége egy centi hÃján 2 méter, viszont 1 373 milliméteres magassága inkább alacsonyságnak nevezhetÅ‘. A valóságban ez annyit tesz, hogy az akár 7 személyes
5008 kompakt egyterűnél a Metamorphosis cirka 42 centivel hosszabb, miközben 15 centivel szélesebb és 26 centivel alacsonyabb. Az ollószerűen nyÃló ajtók remekül mutatnak, persze, szériagyártásban ilyesmit nem szoktak alkalmazni, de ki tudja, mire ebbÅ‘l a modellbÅ‘l egyáltalán bármi lehet, talán ez a részlet is zöld lámpát kap.
Tölgyfa, csiszolt fém, bÅ‘r - a Peugeot HX1 Metamorphosis belseje nem csak látványával, de minÅ‘ségével is hÃvogató. A tervezÅ‘k maximális komfortra törekedtek, a fedélzeten minibár és kávéfÅ‘zÅ‘ is található
Villannyal, emisszió-mentesen 30 km a hatótávot bÃrnak egy feltöltéssel a lÃtium-ion akkumulátorok, hibrid üzemben az átlagfogyasztás 3,2 l/100 km, a szén-dioxid kibocsátás pedig 83 g/km
Hibrideket már régóta vásárolhatunk, de a dÃzel-elektromos egységek helyett a gyártók inkább benzines erÅ‘forrásokkal párosÃtják a villanymotorokat. Nem Ãgy a Peugeot, akinek
elsÅ‘ hibridje dÃzel belsÅ‘ égésű motort alkalmaz! A HX1 lemezei alatt is HDi dÃzel ketyeg, konkrétan 2,2 literes, 204 lóerÅ‘s, amely mellé 95 lóerÅ‘s elektromotor társÃtottak, Ãgy a közel 300 lóerÅ‘s összteljesÃtmény imponáló. A sebességváltó hatfokozatú automata, és különlegesség, hogy tengelyenként eltérÅ‘ erÅ‘forrásokkal valósul meg a HYbrid4 összkerékhajtás - a HDi egység az elsÅ‘, a villanymotoros a hátsó kerekeket hajtja -, és a plug-in módszerrel rendkÃvül egyszerű a töltés, csak be kell dugni a konnektorba.