BMW 3-AS SOROZAT

(2012 - 2015)

Pozitív


Élvezetes vezethetőség, remek úttartás, minőségi kidolgozás, elődeinél több hely, kiváló motorok, végtelen extrázhatóság

Negatív


Magas ár, drága extrák, drága fenntartás

Méret, kényelem, kidolgozás

Nagyobb lett, tehát elődeinél tágasabb, kényelmesebb is a 3-as, de amekkorára sok más középkategóriás, sőt, kompakt autó nőtt, bizony szűkösnek, passzentosnak érződhet. Hátul csak két felnőttnek komfortos. A mély üléspozíció miatt egyeseknek fájó lehet a ki/beszállás. A csomagtér átlagos méretű, a kombié és a GT-é persze jóval praktikusabb, mint a limuziné. Anyagminőség, kidolgozás: csillagos ötös.

Különleges felszereltség

Jó pénzért mindent megad, de súlyos milliókat kell extrákra költeni, hogy valóban gazdagon felszerelt legyen az autó.

Ajánlott motor

Már minden motor (egy vagy két) turbós és stop-start automatikás. A 16i alapbenzines és a 16d alapdízel BMW-s léptékkel szerény menetdinamikájú, a többi mind komoly teljesítményű erőforrás opciósan 8 fokozatú automata váltóval és a 20i/20d párostól fölfelé rendelhető xDrive összkerékhajtással. A 4 hengeres dízelek járása és hangja sem a legfinomabb, cserébe igen takarékosak. ActiveHybrid 3 néven benzines hibrid verzió is van.

Biztonság

Kiváló törésteszt-eredmény, elsőrangú aktív-passzív biztonság.

Típustörténet

Münchenben debütál az F30-as limuzin négy- és hathengeres benzines és dízelmotorokkal, opciós 8 fokozatú automata váltóval és xDrive összkerékhajtással

Követi az F31-es Touring, Kínában a szedánt nyújtott tengelytávú sofőrös autóként is gyártják és forgalmazzák, bemutatkozik a 3 ActiveHybrid benzines hibrid modell

Jön a 3 GT ötajtósan, nyújtott tengelytávval

M3 csak szedánként, hathengeres turbómotorral, 431 lóerővel és 550 Nm-es nyomatékkal

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre