4,5 literes fogyasztást hoz az ötödik generációs Toyota RAV4

Új Toyota RAV4 - elődjénél kisebb, mégis nagyobbnak tűnik

Az új Toyota RAV4 hajszál híján elődje hosszát hozza, ám megjelenésével és tudásával sokkalta komolyabb lett. Alapáron LED fényszórót kap, középső visszapillantója digitális.

Elődjénél 5 milliméterrel rövidebb, de nagyobb tengely- és nyomtávolságú az új RAV4, utasteres tágasabb és minőségibb

Valóságos újdonság-cunamit hozott a Párizsi Autószalonra a Toyota. A már ötajtósként és kombiként is látott Corolla, az új Camry, a jubileumi Yaris és a Supra mellett itt debütált a RAV4 ötödik generációja is. Az 1994-ben a szabadidő-autók kategóriáját megteremtő modell eddigi 4 generációjából több mint 8,1 millió példány kelt eddig el, de még tavaly is a világ legnagyobb (810 ezer) példányban értékesített SUV-ja volt. Az újdonság formájával és TNGA, GA-K platformjával is teljesen új.

Egyenes vonalak jellemzik a dizájnt, a kerékjárati íveket is kiegyengették

Az ötödik generációs RAV4 4600 mm-es hosszával 5 milliméterrel rövidebb a korábbinál, miközben utas- és csomagtere tágasabb lett. Csökkentek ugyanis a karosszéria túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 3 centivel (2,69 méterre) nőtt. Kereken 1 centivel gyarapodott a szélesség, ugyanennyivel csökkent a magasság. A csomagtér a maga 580 literével 79 literrel nagyobb és jobban is pakolható a korábbinál.

Az élre vasalt dizájnnal összességében is sokkalta komolyabb lett az új RAV4, ami immár 19 centis hasmagasságot, s alapáron LED fényszórókat ad.

Kellemesen nagy a belső szélesség, a középkonzol ugyanakkor viszonylag karcsú. A gépháztető lejjebb került, így többet lát kifelé a sofőr

A legfontosabb persze, hogy a RAV4 továbbra is a legkisebb emissziójú SUV a kétféle - front- és összkerékhajtású - hibrid hajtáslánccal, de kapható lesz 2,0 literes benzines motorral (kézi vagy CVT automata váltóval) is. A hibridek közül a csak elöl hajtó 218, az összkerekes 222 lóerős rendszerteljesítményű, utóbbi 8,1, előbbi 8,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást tud, míg a végsebesség mindkettejüknél 180 km/óra, a CO2 emissziók 102, illetve 105 g/km értékűek, utóbbi is igen szép az összkerekestől. A hibridek 2,5 literes négyhengeres benzinese a Dynamic Force (dinamikus erő) fantázianevet kapta, kettős (szívócső- és közvetlen) befecskendezésű, 41 százalékos termikus hatásfoka pedig az iparág legjobbja. Az összkerékhajtás a korábbinál nagyobb hajtóerőt képes átvinni, a tapadását veszített kereket pedig immár elektronika fékezi, hogy a másik oldalira is jusson hajtás.

Hirdetés

Az alaphelyzetben 79 literrel növelt (580 literes) csomagtér bővítése egyszerű, padlója megfordítható, válthatunk a szövet és mosható műanyagborítás között

Alapáras a Toyota Safety Sense sofőrsegéd-rendszer, aminek része a koccanásgátló és a gyalogosfelismerős vészfékrendszer, de még a távolságtartós tempomat és a sárga és fehér felfestéseket is látó sávtartó automatika, valamint a táblafelismerő is. Továbbá van egy különleges újítás is a piacra január-február környékén, a Toyota mostani újdonságai közül elsőként érkező RAV4-ben: középső visszapillantója hagyományos és digitális képet is adhat. Utóbbi előnye, hogy ha például teljesen koszos a hátsó ablak, vagy plafonig pakoljuk a csomagteret, akkor is látunk hátrafelé. Ja és még egy óriási dolog: minden utasnak jut USB-csatlakozó, 5 darabot építettek be, hogy senkinek se merülhessen le az okostelefonja.

A RAV4 egyik legfőbb újdonsága a digitális képre is váltható középső visszapillantó. Itt épp azért mutat fordított képet, mert nyitva volt a csomagtérajtó

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?