47 millió forintról indul az új Range Rover hazánkban

Már itthon is megvásárolható a Range Rover 5. generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hű maradt elődjeihez az új Range Rover. Formája úgy újult, meg, hogy megőrizte jellegzetes megjelenését, a lemezek alatti technika pedig hazai fejlesztők keze gyümölcse is.

Első pillantásra sokan talán még össze is tévesztenék az új, ötödik generációs Range Rovert a leköszönő negyedik generációssal. Valóban nagy a hasonlóság, de főleg elölről-oldalról szemlélve. A sziluett ugyanis szinte megegyezik, ám jobban szemügyre véve az autót, azért apránként elkezdenek feltűnni a részletek. Először is az, hogy megnőtt. A tengelytávolság: 75 milliméterrel gyarapodott 2997 milliméterre. Az autó hossza pedig 5000 milliméterről 5052 milliméteres lett. És ezek csak az alapváltozat adatai, ugyanis létezik hosszabb kivitel, ami most már 7 üléssel is rendelhető. Ennek tengelytávolsága 3197 mm, míg a hossza 5252 mm. Na, de nézzük mi változott. Elöl keskenyebb a hűtőrács és a fényszórók is, bár formára követik az előző generáció kialakítását. Az első lökhárítóról viszont könnyen felismerhető az új Range Rover, bár ez is hasonló az előzőhöz, de azért markánsabban különbözik, mint például a fényszórók. Oldalt pedig nagyon is árulkodóak a süllyesztett kilincsek, illetve az átrajzolt kopoltyúk, illetve az akár 23 colos felnik is, hiszen eddig ekkora méretet nem kínáltak hozzá, legalábbis gyárilag. Hátul már jóval merészebben mozgott a formatervezők tolla. A keskeny hátsó lámpák szinte összeolvadnak a hátsó ablak alatti fekete panellel, amelybe a Range Rover feliratot is mellékelték. Persze a lökhárító alja is teljesen más rajzolatú, szóval innen nézve már senkiben nem merülhet fel kétség, hogy az ötödik generációt látja.
Hirdetés
Bent természetesen prémium minőség várja az utasokat, akik magyar gyártású fa, fém és karbon dekorelemekkel találkozhatnak, hiszen az ipolytölgyesi, 700 főt foglalkoztató Mono Group szállítja ezeket az autógyártónak. Jóval letisztultabbá vált a műszerfal, illetve az új, multifunkciós kormánykerék. A vezető előtt 13,7 colos digitális műszeregység mutatja az adatokat, a Pivo Pro infotainment rendszer pedig 13,1 colos, érintőképernyőről vezérelhető a középkonzolon, immár haptikus visszajelzéssel. Emellett a hátsó utasok számára is rendelhető 11,4 colos érintőképernyő az első ülések háttámlájába, amelyek persze egymástól függetlenül is működnek, de még a hátsó kartámaszban is ott lehet egy 8 colos tablet, amellyel a hátsó ülések vezérelhetők, hiszen ezekbe többek között masszázsfunkció is rendelhető. Továbbá olyan extrák, mint az elektromosan nyitható és csukható ajtók, illetve a Rolls-Royce Cullinant idéző, csomagtérből kihajtogatható kis „piknikező” ülő alkalmatosságok. A luxusterepjáró egyébként teljesen új platformra épül, amely az MLA-Flex nevet viseli, érdekessége, hogy erre épülhet belsőégésű motoros hajtáslánc, konnektoros hibrid, valamint tisztán villanyhajtású is. Kezdetben előbbi kettővel indul a forgalmazás, tisztán villanyhajtású változat majd később érkezik. A belépő a D250, ami hathengeres, háromliteres lágy hibrid dízelmotort takar, 250 lóerővel és 8 fokozatú automata sebességváltóval, ami a 600 Nm forgatónyomatékot természetesen mind a négy kerék felé továbbítja. A fölötte következő két dízel is ugyanez a hathengeres, csak épp nagyobb, 300, illetve 350 lóerővel, mellé 650 és 700 Nm forgatónyomatékkal. Ugyanakkor hathengeres, háromliteres benzines is kérhető (P400), amely 400 lóerős, 550 Nm társaságában. És akkor ott van még a két konnektoros hibrid a P440e és a P510e. Mindkettő hathengeres, de villanymotorjaiknak, illetve a bruttó 38,2 kWh kapacitású (50 kW-os DC, 7,2 kW-os AC töltést fogadó) akkumulátoraiknak köszönhetően akár 100 kilométeres villanyhatótávot is tudnak. A csúcson pedig a V8-as (P530), 4,4 literes változat trónol 530 lóerővel és 750 Nm forgatónyomatékkal. A sebességváltókat pedig azért nem említettem külön-külön mindegyik motorváltozathoz, mert mindegyik modell 8 fokozatú automatát kap.
Hirdetés
Érdemes tudni arról is, hogy a Land Rovernek 2018 óta létezik Budapesten kutatási és fejlesztési központja, ahol összesen 200-an dolgoznak, ebből 120 fő mérnök. Az ő munkájuknak is köszönhető többek között az a rendszer, amelynek segítségével az új Range Rover okostelefonról vezérelve képes önállóan beparkolni szűk helyekre, de az okos felfüggesztés is. Utóbbi már 2,5 kilométerrel előre tudja, hogy milyen útszakasz következik, amelyre így már megfelelő beállítással érkezik az adaptív futóműves autó. Persze olyan nyalánkságokat is kap az autó, mint az aktív hátsó differenciálmű, ami terepen jöhet jól, hiszen a Range Rover ebben is hű akar maradni elődjeihez. Városban viszont a hátsókerék-kormányzás is segít, maximum 7 fokos elfordulással, például szűk utcákon, vagy parkoláskor manőverezve. Ezzel a márka összes típusa közül a Range Rover fordulóköre lehet a legkisebb, 11 méter! Nagy sebességnél ugyanakkor a stabilitást növeli azzal, hogy az első kerekekkel megegyező irányban a hátsók is fordulnak kicsit. Mindennek persze megkérik az árát. A luxusterepjáró alapára 46 990 000 forint, ez a D250 SE felszereltséggel, míg a D300 már 49,5 millió forintba kerül. A D350 árcéduláján pedig 53,9 millió forint szerepel, igaz ez már a HSE felszereltséggel indul. A konnektoros hibridek 51,6 millió forintról indulnak, a hosszabb változatok pedig a D350-es motorral kezdve 55 190 000 forintról, ám a határ a csillagos ég, hiszen a V8-as, hosszabb tengelytávú SV modell alapára 86 190 000 forint.
Hirdetés

A Range Rover 5. generáció árai (Ft)
Range Rover SE D250 MHEV46 990 000
Range Rover SE D300 MHEV49 490 000
Range Rover HSE D350 MHEV53 890 000
Range Rover HSE P400 MHEV53 890 000
Range Rover HSE P440e PHEV51 590 000
Range Rover HSE P510e PHEV57 790 000
Range Rover HSE P53057 790 000
Range Rover HSE D350 MHEV LWB55 190 000
Range Rover SV P530 LWB86 190 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?