510 lóerővel érkezett meg az első zöld rendszámos Maybach!

A Mercedes-Maybach S 580e a luxusmárka első konnektoros hibrid modellje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először Kínában mutatkozik be az első plug-in Maybach, amely akár 100 kilométeres tisztán elektromos üzemmel és több mint 500 lóerős rendszerteljesítménnyel vezeti át a luxusmárkát a villanykorba.

2021-es piaci bevezetésétől kezdve az aktuális Mercedes-Maybach S-osztály iránt folyamatosan növekszik a kereslet. Ennek adhat további löketet az első zöld rendszámos modelljük bevezetése, amely ezzel a környezettudatos vásárlókat is bevonhatja az érdeklődők körébe. Daniel Lescow, a Mercedes-Maybach vezetője a következőképp nyilatkozott a bevezetésről: „Első plug-in hibrid modellünkkel a Maybach márkára jellemző luxus élményeket az elektromos üzemmód helyi kibocsátásmentes közlekedésének lehetőségével kombináljuk. Az elektromos jövő felé vezető átállásban a Mercedes Maybach S 580e modell úttörő lépést jelent a nagy múltra visszatekintő márkánk számára. Első tisztán elektromos modellünket pedig még 2023 folyamán bemutatjuk.” Amíg viszont a villanyautóra várunk, addig a konnektoros hibrid S 580e-ben is élvezhetjük az egyébként is remekül hangszigetelt Maybach karosszériában az elektromos suhanás teljes csendjét.
Hirdetés
A hibrid hajtás alapját a Mercedes-Benz aktuális benzinmotor-generációjából származó, soros hathengeres erőforrás adja, amely 367 lóerős teljesítményt egyesít a 150 lóerős villanymotorral. Az összesített rendszerteljesítmény 510 lóerő, amely az 750 Nm-es maximális forgatónyomatékkal együtt a V12 pazarlása nélkül is biztosítja a márkától elvárt kiváló menettulajdonságokat. Az elektromotor maximális, 440 Nm-es forgatónyomatéka ráadásul már alapjárattól, azonnali gázreakcióval elérhető, ami kivételesen pontos pedálérzetet és dinamikus menettulajdonságokat eredményez. A Mercedes-Maybach S 580e álló helyzetből 5,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/h,de kizárólag a villanymotor erejére hagyatkozva is képes autópályatempóra, ekkor ugyanis 140 km/h a maximális elérhető sebesség. A 11 kW-os fedélzeti töltő alapfelszereltség az AC csatlakozóról történő, háromfázisú töltéshez, opcionálisan pedig a 60 kW-os egyenáramú villámtöltés lehetősége is adott. Ritka ez a konnektoros hibrideknél, hiszen a benzinmotor jelenléte miatt kevesebb szükség van a villámtöltésre, ám itt legalább a lehetőség adott. Ha az akkumulátor szinte teljesen le is merül, a DC töltésnek köszönhetően már körülbelül 30 perc alatt újra teli akkucsomaggal indulhatunk tovább a néma csendes luxusban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?