Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalosan is bemutatkozott a Nissan legújabb szedánja, az N7, amelyet egy kínai gyártóval közösen fejlesztettek. Vajon itthon is sikeres lenne?
Januárban tették közzé az első fotókat a Nissan N7-ről, visztont akkor még nem lehetett pontosan tudni, mennyibe fog kerülni. Némiképp meglepetés, de az elektromos szedánt a vártnál is kedvezőbb árral dobják piacra. A legolcsóbb verzió 5,8 millió forintnak megfelelő jüanért már megvásárolható, de a csúcsmodell sem kerül többe 7,2 millió forintnál.
4,93 méter hosszú, 2,92 méteres a tengelytávja, 1,90 méter széles, a magassága pedig 1,49 méter
A két kivitel között nem csak felszereltségben, teljesítményben is akad különbség. A legolcsóbb N7, amely az 510 Air névre hallgat 215 lóerőt kínál, amihez 510 kilométeres ígért hatótáv társul (a kínai CLTC ciklus szerint). Ezzel szemben a csúcsmodell 625 Max már 268 lóerővel bír, két töltés között 625 kilométerrel lehet legfeljebb kalkulálni. A potensebb változatba 73 kilowattórás akkumulátor kerül, míg a gyengébbe 58 kilowattórás.
Az utastérben érződik igazán a kínaiakkal közös munka. Nincs túl sok fizikai gomb, helyettük a műszerfal közepén egy 15,6 colos multimédiás érintőképernyő található, illetve a kétküllős kormány mögött egy jókora digitális műszeregység.
A Nissan és a Dongfeng közös fejlesztésű szedánja kifejezetten a kínai piacnak szól, így az európai forgalmazás nagy eséllyel kizárható. Viszont a japán székhelyű márka az öreg kontinensre is több újdonságot hoz a közeljövőben - ezekről bővebben itt írtunk.