6 millió alatt érkezik a Renault kompakt villanyautója, a ZOE

Szokatlanul autószerű a Renault elektromos kompaktja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A teljesen elektromos hajtású autók közül eddig a ZOE kapja a formatervezési érdemérmet.


A Renault Genfben bemutatta legújabb teljesen elektromos autóját, a ZOE-t. Az alapjaitól kezdve villanyhajtásúnak tervezett kompakt ferdehátúban számos új fogással igyekeztek bővíteni az elektromos hatótávot, és már sajtóközleményükben sincs susmus: azt írják, hogy bár az NEDC mérés szerinti maximális hatótáv 210 km, hideg időben inkább 100, melegebb hőmérsékleten pedig körülbelül 150 km tehető meg vele.

A Twingóhoz és a Twizy-hez hasonlóan a ZOE is megkapta a Renault új márkaarculatát tükröző orrkiképzést, és a Fluence Z.E., Kangoo Z.E. és a Twizy után a franciák 100%-ban elektromossággal hajtott modellsorának negyedik tagjaként lép piacra, a legkedvezőbb esetben 15 700 eurós (4,7 millió forint) alapáron. Persze ez azokra az országokra értendő, ahol az állam is beszáll a villanyautó finanszírozásába, ráadásul a Renault üzleti modelljének megfelelően ebben nincs benne az akkumulátor bérleti díja, ami évi 12 500 km-es maximális futásteljesítmény mellett három évre kötött szerződés esetén havonta 79 eurós költséget jelent. Hogy Magyarországon hogyan alakulnak majd a költségek, arról egyelőre fogalmunk sincs, de a konkurenciánál mindenképp olcsóbb modell legerősebb ütőkártyája, hogy az eddig piacra lépett EV-k közül talán a legszebb formájú, teljesen autószerű.
A ZOE fejlesztése több mint hatvan új, hatótávot, interaktivitást illetve az utasok kényelmét szolgáló szabadalom bevezetését hozta magával. Az új generációs fékenergia-visszanyerő rendszer a fékezés közben keletkező energia közel 100%-át begyűjti: egyrészt a lassítás és fékezés közben keletkező mozgási energia a motoron keresztül visszakerül az akkumulátorokba, ahogy a Z.E. járművek esetén is történik, és ezen felül a fékpedál lenyomásakor úgy határozza meg a motorfék és a kerékfék arányát, hogy a lehető legnagyobb mértékben töltődjön az akkumulátor.
Hirdetés

A ZOE új típusú fűtőrendszere a hatótáv csökkentése nélkül biztosítja az utastér kellemes hőmérsékletét. A speciális Michelin Energy E-V gumikat pedig a Michelinnel közösen, kimondottan a ZOE számára fejlesztették ki: alacsony gördülési ellenállása hozzájárul a nagy hatótávhoz, gumikeveréke, mintázata és oldalfalainak kialakítása pedig megfelel a ZOE 220 Nm-es nyomatékából eredő terhelésnek és a villanyautók igényeinek, miközben a hagyományos Michelin abroncsokkal egyenértékű tapadást és irányíthatóságot biztosít - 15 és 16 colos változatokban kapható. A ZOE talán legnagyobb újítása, hogy beépített Caméléon töltővel készül, így a töltőállomás kivitelétől és paramétereitől függetlenül gyors, és költséghatékony töltést tesz lehetővé.

A Renault ZOE-ben mutatkozik be a Renault R-Link, a cég vadonatúj integrált multimédiás rendszere. Hétcolos képernyőből, kormányra helyezett gombokból és hangvezérlésből áll a kezelőfelület, a mögé felhúzott R-Link boltból már most több mint ötven különféle alkalmazást lehet letölteni. A hagyományos funkciókon kívül természetesen a villanyrendszer működése is nyomon követhető rajta, megtervezi a legtakarékosabb útvonalakat, megjeleníti az elektromos töltési lehetőségeket, és még telefonnal vagy számítógéppel is összeköthető. Ebben az esetben az eszközökről olyasmiket is állíthatunk, mint a töltés ki-be kapcsolásának időpontja (ha töltőn áll az autó) vagy épp előfűthetjük a mikroszemcséket, polleneket, kormot is kiválasztó légszűrővel ellátott utasteret.

Villanymotorjának teljesítménye 65 kW, legnagyobb nyomatéka 220 Nm, egyfokozatú váltóművel. Már alacsony sebességen is gyorsan reagál és jól húz, a néma menet pedig pihentető. Annak érdekében, hogy a gyalogosok is értesüljenek érkezésünkről, az autót Z.E. Voice berendezéssel is felszerelték, ami 1 és 30 km/h között bocsát ki egyet a háromféle speciálisan figyelmeztető céllal kikevert hang közül. A Renault Flinsben, Franciaországban fogja gyártani a ZOE-t, amely a lényegesebb európai piacokon már most rendelhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:41
    Permalink

    Új töltőállomást avattak a budapesti Istenhegyi úton.
    A magyarországi elektromosautó-töltőhálózat kiépítésében érdekelt ABB csoport új töltőállomást avatott a Budapest XII. kerületi, Istenhegyi úti Mol-benzinkúton. A berendezés mindössze 15-30 perc alatt tölti fel a „tankoló” gépkocsikat. Az ABB Kft. a töltőállomásokat Magyarországon gyártja, az észt kormány által megrendelt kétszáz gyorstöltő is hazánkban készül majd.

  • 2017.10.31. at 02:41
    Permalink

    Horatius
    Végre ezt is megéltük, a jövő megérkezett :))) Itt van, s már csak idő kérdése hogy végre elárassza a piacot ez az élhető, és valódi alternatívát jelentő modell!!!

Vélemény, hozzászólás?