6,3 litert fogyaszt az új Mercedes Sprinter
Továbbra is az áruszállÃtók etalonja a Mercedes-Benz Sprinter
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult az első generációjával 18 éve érkezett, eddig 2,6 millió példányban fogyott Mercedes-Benz Sprinter. Takarékosabb és a sofőröket a korábbiaknál jobban kiszolgáló lett.
Idén 18 éves a Sprinter, meg is újult, s továbbra is kategóriája etalonja, úttörője
Akár iskola- vagy falubusz is lehet a Sprinter, itthon persze leginkább vállalkozók vehetik a személyszállÃtó kiviteleket
Most pedig itt a legújabb Sprinter, ami természetesen a korábbin alapul, de friss lámpákkal, friss hűtÅ‘maszkkal, megújÃtott (a szélvédÅ‘ tisztÃtásához lépcsÅ‘t is adó) elsÅ‘ lökhárÃtóval, továbbá temérdek technikai újdonsággal, a kishaszonjármű-szegmensben elsÅ‘ olyan modellként, amely teljesÃti a csak jövÅ‘re életbe lépÅ‘ Euro6-os emissziós normákat. Utóbbihoz természetesen AdBlue adalék segÃti, annak 18 literes tartálya jellemzÅ‘en 6000 kilométerre elegendÅ‘. A 2,15 literes, OM 651-es Mercedes-motor háromféle teljesÃtményszinttel (95 LE, 250 Nm; 129 LE, 305 Nm; 163 LE, 360 Nm) választható, de a soros négyhengeres mellett van V6-os dÃzel is 3,0 literes hengerűrtartalommal, 190 lóerÅ‘vel és 440 Nm nyomatékkal. Ha valakinek nincs szüksége az Euro6-os normára (például itthon, ahol semmi sem ösztönzi a jobb szint elérését), még Euro5-ösként is megveheti a Sprintert, de természetesen már csak a szigorÃtott, Euro5b normával. A kÃnálatban természetesen van benzines is, a leméretezés szellemében 1,8 literes kompresszoros, 156 lóerÅ‘vel és 240 Nm-rel, opcióként földgáz-üzemmel. A jövÅ‘ben csakis Európán kÃvül lesz kapható a 3,5 literes, V6-os benzines.
Új a műszerfal és a kormánykerék is, navigáció, tolatókamera egyaránt kérhető
Mindegyik verzióhoz hatfokozatú (hÃgabb olajjal apasztott súrlódású) váltó jár, s nem hiányzik a váltásesedékességre figyelmeztetÅ‘ kijelzÅ‘ sem a kocsikból. A legtakarékosabb Sprinterek (a 2,15 literes) dÃzellel és az automata váltóhoz is társÃtható stop-start rendszerrel 6,3 l/100 km vegyes fogyasztási értéket hoznak (katalógus szerint), ami természetesen a tudományos-fantasztikus jelzÅ‘vel illethetÅ‘. A fogyasztás apasztásában sok más mellett a hátsó hÃd módosÃtása, a vezérelt generátor és olaj-, valamint kormányszervo-szivattyú egyaránt szerepet játszik. Talán még fontosabb, hogy az alapáron adott Assyst, rugalmas szervizperiódus-kijelzÅ‘vel akár 60 ezer kilométeres karbantartási ciklus is elérhetÅ‘, a dÃzelmotorok mind lánchajtásúak és természetesen közös nyomócsöves, magasnyomású befecskendezésűek.
A hosszú szervizperiódus (amely nyilván csak szélsÅ‘ségesen optimális körülmények között, hosszú életű olajjal lehet 60 000 kilométeres) biztosan fontos, hiszen a tesztidÅ‘szakban is 8 millió kilométert megtett Sprinterek egyértelműen sokat futnak, a zömében még a legelsÅ‘ szériából is meglévÅ‘ példányoknál nem ritka az egymillió kilométer feletti futás, van vállalkozás, amely váltott sofÅ‘rökkel évi több mint 200 ezer kilométert tesz egy-egy autóba. A Mercedes tesztprogramjában az egyik ilyen cég egyetlen év alatt 280 ezer kilométert ment egyetlen példánnyal. Ezért talán a személyautókhoz képest is fontosabb, hogy a sofÅ‘r kényelmesen, biztonságosan utazzon, s ennek megfelelÅ‘en a Mercedes még tovább fokozta az eddig sem rossz kabinkényelmet (például új szivacsozású ülésekkel), és számos, a kategóriában most elÅ‘ször elérhetÅ‘ sofÅ‘rsegédet is bevezet az új Sprinterrel. Az oldalszél-asszisztens nem csak a szegmensben, abszolút értékben is újdonság. Miként a legtöbb egyéb rendszer, ez is az ESP szenzoraival, s a fékek vezérlésével segÃti a sofÅ‘rt. Van továbbá automata reflektor, a követési távolságot figyelÅ‘ és vészhelyzetben a fékezésbe is besegÃtÅ‘ ráfutásvédelem, holttérfigyelÅ‘ és az út szélét, valamint a fehér mellett a sárga csÃkozást is felismerÅ‘ sávtartó rendszer is.
MódosÃtott tömésűek az ülések, a dupla utaspad helyett teljes értékű utashely is kérhetÅ‘, ez a váltott sofÅ‘rrel, hosszú távon ingázóknak fontos lehet
Az asszisztens-rendszerek csomagokban és egyenként is rendelhetÅ‘k. A gyári (600 tételes) extrakÃnálatból és a karosszériakivitelek sorából több mint 1000 különbözÅ‘ Sprinter konfigurálható össze, de ha az nem lenne elég, a különféle zárt és platós kialakÃtások mellé a Mercedes gyári partnerei egyedi felépÃtményeket is kÃnálnak. Navigáció, segédvonalakat is rajzoló tolatókamera vagy xenon fényszóró egyaránt rendelhetÅ‘, és fontos, hogy az utólag is elérhetÅ‘ extráknál szinte mindig többet tudnak a gyáriak: a vonóhoroggal például az ESP vontatmánystabilizáló funkciója is jár.
Jócskán 10 köbméter feletti raktérrel 3,5-5 tonna engedélyezett össztömeggel kapható a zárt áruszállÃtó Sprinter is, természetesen van platós, alvázas kialakÃtás is
Az új Sprinter e hónap elejétől már itthon is kapható, alapára alvázként nettó 5 922 000, zárt furgonként 6 170 000 forint. Nem kevés, de ellátmányát mérlegelve versenyképes, ami pedig konkurensei fölé emeli a Merci nagyfurgonját, az a kilométerkorlátozás nélkül adott 3 év teljes körű garanciája, mellyel egy autóját optimálisan kihasználó vállalkozás könnyedén több mint félmillió kilométerig garanciálisnak tudhatja autóját. Ez bizony - az elérhető asszisztensrendszerekhez hasonlóan - egyedi és komoly biztonságot adó ajánlat.
Na ez a fogyasztási adat nem érhetÅ‘ el, csak ha valaki dombon gurul be… jó magam már 5 sprintert elfogyasztattam . mindegyik motor fajtával.. autóként közel 800.000.-km! Egyszer éteretm el a 9.1, !!
A sprinter crafter egy helyen készül csak motorokban különböznek.
Nem koppintás, közös gyártás.
Egy kérdés!!! Ki koppint kiről ( http://www.vwh.hu/modellek/crafter_kombi/galeria ) nézzétek meg a műszerfalat!!! Minimális az eltérés, egy két gomb! Valaki tudja rá a választ??? Köszi :))