7 milliárd forintot adtak egy Ferrariért
Újabb rekordárat állított fel egy Ferrari
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A mindössze 39 példányban gyártott, idén 50 éves Ferrari 250 GTO egy példányáért bő 7 milliárd forintnyi fontot fizetett egy angol vásárló.
Kézi gyártással, lyuggatott vagy a nyílásokat nélkülöző homlokkal is készült a 250 GTO - akárki újkorában sem vásárolhatta, a jelentkezőket a gyáriak hagyták jóvá
300 lóerő, 1,1 tonna - el lehet képzelni a menetteljesítményeket, a végsebesség 250 km/óra feletti
Több ranglistán is minden idők egyik legelőkelőbb sportkupéjának számít a 250 GTO
Csaknem minden trófeát elnyert, 1962-ben és 63-ban a Le Mans-i 24 órásét is
Noha a GTO elvileg legalább 100 példányban kellett volna elkészüljön a versenyelőírásoknak való megfeleléshez, nem létezett belőle annyi. A Ferrari trükkösen, ugrásokkal nyomta az alvázszámokat, így úgy tűnhetett, hogy megvan a kívánt mennyiség a 3,0 literes, hosszában beépített, 300 lóerős V12-essel hajtott sportkocsiból. Ha meglett volna, ma minden bizonnyal nem ez, hanem egy másik, ritkább típus lenne a világ egy legdrágább, legvágyottabb autója. Így viszont ez a meglehetősen puritán, még sebességmérőt is nélkülöző, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futóművön gördülő, mindössze 1,1 tonnás, 5 fokozatú manuális váltós gép az, amiért egyesek a pénztárca legtöbbünk számára ismeretlen mélységébe képesek markolni.
Minden bizonnyal jót tett a gazdasági válság a 250 GTO árának, a koros és ritka Ferrari örök értéknek tűnik, műgyűjtők és befektetők is kedvelik