A Toyota is megtartaná a belsőégésű motorokat a sportmodelleknél

A GR modellek jól fogynak a Totoytánál, kitartanak a belsőégésű motorok mellett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota év végi konferenciáján a japánok leszögezték, a közeljövőben nem terveznek elektromos sportmodelleket, a jövőt pedig az alternatív üzemanyagok jelenthetik.

A december elején tartott Kenshiki fórumon a Toyota kiemelte, elkötelezett a Gazoo Racing sportautó-kínálata mellett és jelenleg nincs terveben a modellcsalád villanyosítása. A GR logó több autón is fellelhető, de szorosan csak a GR Yaris, a GR Supra, a GR86 és a nálunk nem kapható GR Corolla tartozik ebbe a szegmensbe. Ezeket a modelleket a japánok versenyrészlege fejlesztette és mindegyiket belsőégésű motorral kínálják, elmondásuk szerint pedig a jövőben ezen nem szeretnének változtatni. A következő modellekről egyébként sem sokat tudni, 2021 végén egy tanulmányautó az MR2 negyedik generációját vetíti előre, míg a Lexus háza táján gőzerővel készül az állítólag 2 másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra gyorsuló LFA utódmodell.
Hirdetés
Újságírói kérdésre a Toyota európai termékfőnöke, Andrea Carlucci elmondta, hogy a GR modellek esetében világos tervük van a jövőre nézve, a GR Yaris és a GR86 is kelendő, ezért nincs miért változtatni. Ugyanakkor azt is kiemelte, egy idő után mindenképpen el kell mozdulniuk az elektromosság irányába, de a GR termékcsalád esetében inkább az üzemanyagcellás megoldás lehet a befutó. Hogy mennyire nem a levegőbe pufogtat a szakember, elég csak megnéznünk az elmúlt néhány év Toyotás kísérleteit: egy japán bajnokságban már évek óta tesztelnek egy hidrogénnel működő GR Corollát, melynek fejlődése számokban is kifejezhető. A 2021-es eredményhez képest idén a Fuji 24 órás megbízhatósági versenyen 120 körrel többet tett meg a Corolla, mint az elmúlt esztendőben. Emellett sikerült elérni 24 százalékos teljesítmény- és 33 százalékos nyomatéknövekedést is.
Hirdetés
Sato Koji egy nyári eseményen egy komplett stratégiát is felvázolt, mely 10 szakaszra bontja a hidrogénüzemű autók fejlesztésének a folyamatát. Értelemszerűen a 10. szakasz a sorozatgyártás, Koji elmondása szerint jelenleg valahol a 4. stádium környékén járhatnak a fejlesztésben. Azt azonban leszögezte, hogy a végcél mindenképpen a személy- és haszongépjárművek sorozatgyártása hidrogénhajtással, ahogyan azt is kiemelte, hogy a motorsportban is van keresnivalója ennek a technológiának, hiszen a hidrogénnel megmarad a benzines autókra jellemző vezetési élmény, a károsanyag-kibocsátás pedig közel nullával egyenlő.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?