Ha piramisként próbáljuk elképzelni a Toyota kínálatát, akkor az alsó, legszélesebb harmad a Toyota modelleké. Erre a masszív alapra épült rá a Lexus – a piramis közepe -, amely kevesebb modellt kínál, s ezek kifinomultabbak és kényelmesebbek, illetve a még magasabb minőségre a prémiumérzésre fókuszálnak. A most körvonalazódó stratégia szerint a harmadik szintet, a piramis csúcsát a Century jelenti majd. Olyan márka lesz, amely már nem egyszerűen a prémium, hanem az ultraluxus kategóriát képviseli; a Bentley, a Rolls-Royce és a Maybach riválisa lesz. A Century neve Japánban már legendás. Az első Century limuzin 1967-ben mutatkozott be, és azóta mindössze két teljes generációváltáson ment keresztül: először 1997-ben, másodszor 2017-ben újult meg alapjaiban, ami jól mutatja a Toyota filozófiáját. Nem az egymást követő divathullámok szerint gyártanak autót, hanem ritkán nyúlnak hozzá, de akkor a lehető legjobb termékkel állnak elő, amelyet szükségtelen néhány évente frissítgetni. A típus mindig is a japán elit – diplomaták, vállalatvezetők és a császári család – kiváltságos járműve, a Toyota gyártási kompetenciájának és szemléletének legtisztább megtestesítője volt.
A Century modellek kézzel készülnek, kizárólag Japánban állítják őket elő, és mind technológiai, mind esztétikai szempontból a Toyota mérnöki tökéletességének csúcsát képviselik. Míg a Lexus globális prémiummárkaként a teljesítmény, a technológia és a modern luxus szintézisét kínálja, addig a Century az időtlen elegancia, a csendes kényelem és a kézműves gyártás letéteményese. A 2023-ban bemutatott Century SUV, azaz a márka második modellje már egyértelműen jelezte, hogy a Century készen áll új kategóriák meghódítására. Ez a modell a Rolls-Royce Cullinan japán megfelelőjeként született meg, exkluzív négyszemélyes kabinnal, tolóajtókkal és GRMN sportváltozattal. A legfrissebb pletykák szerint a Century kínálata tovább bővülhet. Új karosszériaváltozatokra számíthatunk – például kétajtós kupé vagy luxus egyterű is csatlakozhat a Century-portfólióhoz. A Toyota teaser-kampánya a közelgő, október 13-i leleplezés előtt azt sugallja, hogy a Toyota nemcsak a Century palettáját, hanem a márka szerepét is új szintre emeli. A marketingkampányban a Century címere ott látható a Toyota, a Lexus, a Gazoo Racing és a Daihatsu emblémája mellett. Ez az üzenet akár a Century, mint önálló márka globális bevezetésének előhírnöke is lehet.
Fontos azonban megérteni, hogy a Toyota ebben az esetben sem versenyezteti a Centuryt a Lexusszal. A két márka más filozófiát képvisel, és más célközönséget szolgál. A Lexus marad a prémiumszegmens csúcsán, amely vevőelégedettség, minőség, megbízhatóság terén rendre maga mögé utasítja német versenytársait. A Century a luxusautók mezőnyben bizonyít majd, ahol a sofőrös használat, a teljes személyre szabhatóság és a kézműves kivitel magától értetődő. A Century gyártási volumene alacsony marad, így megmarad az exkluzivitás, illetve minden példány egyedi gondossággal készül Japánban. Ha a pletykák igaznak bizonyulnak, és a Century valóban globális márkává válik, a Toyota ismét olyan piacra lép be, amelyet jobbára az európai márkák uralnak. Az átrendeződés borítékolható, hiszen egy Japánban, különlegesen magas minőséggel megépített luxusgép új színt hoz a szegmensbe, és jó eséllyel vásárlókat is csábít majd a Toyota luxusmárkájához.