Aksit cseréltek a Merciben, óriási hatótáv lett a vége

A Mercedes mérnökeinek Svédországig kellett autózniuk, hogy lemerítsék az EQS-t

Stuttgartból villanyautóval is elérhető távolságra került az eredeti svéd húsgolyó, a prototípus lazán elment Malmöig.

Az EQ széria nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ennek ellenére a Mercedes továbbra is hisz a villanyautózásban. A következő lépcsőfokot a szilárdtest akkumulátorok jelenthetik, amelyek nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, továbbá biztonságosabbak és gyorsabban tölthetők. Jelenleg ez a megoldás kutatási fázisban van, a legoptimistább becslések szerint 1-2 év múlva jelenhet meg nagyobb szériában, ha egyáltalán megjelenik. Ezzel párhuzamosan a már ismert technológiát is fejlesztik, így nem biztos, hogy a szilárdtest akkumulátorok néhány év múlva is annyival többet fognak tudni, hogy érdemes legyen váltani. Ettől függetlenül nem lehet hátradőlni, óriás a verseny a gyártók között, érdemes minden ajtót nyitva hagyni. A Mercedes az EQS modelljébe szerelt ilyen akkumulátort, majd autóztak egy jót, erősen túlórába hajszolva a tesztelőket. A stuttgarti központból egészen Malmöig hajtották az autót. Ez 1205 kilométert jelent, természetesen tankolás és kompozás nélkül, de még így sem sikerült teljesen lemeríteni az EQS-t, a jármű saját becslése szerint még további 136 kilométer bírt volna.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?