Az EQ széria nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ennek ellenére a Mercedes továbbra is hisz a villanyautózásban. A következő lépcsőfokot a szilárdtest akkumulátorok jelenthetik, amelyek nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, továbbá biztonságosabbak és gyorsabban tölthetők. Jelenleg ez a megoldás kutatási fázisban van, a legoptimistább becslések szerint 1-2 év múlva jelenhet meg nagyobb szériában, ha egyáltalán megjelenik. Ezzel párhuzamosan a már ismert technológiát is fejlesztik, így nem biztos, hogy a szilárdtest akkumulátorok néhány év múlva is annyival többet fognak tudni, hogy érdemes legyen váltani.
Ettől függetlenül nem lehet hátradőlni, óriás a verseny a gyártók között, érdemes minden ajtót nyitva hagyni. A Mercedes az EQS modelljébe szerelt ilyen akkumulátort, majd autóztak egy jót, erősen túlórába hajszolva a tesztelőket. A stuttgarti központból egészen Malmöig hajtották az autót. Ez 1205 kilométert jelent, természetesen tankolás és kompozás nélkül, de még így sem sikerült teljesen lemeríteni az EQS-t, a jármű saját becslése szerint még további 136 kilométer bírt volna.