Alapmotorjával és turbóval is kipróbáltuk az új Skoda Fabiát
Hazai próba: Skoda Fabia - Vajon megéri várni rá?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csakis benzinmotorokkal kapható már a Skoda Fabia, szívó és turbós háromhengeresekkel, valamint egy négyhengeressel - utóbbit még nem, de a legnépszerűbb háromhengereseket már vezethettük is.
Leginkább a Scala és az Octavia vonalait hozza immár a Fabia is - mindkettejüknél kisebb, de minden eddigi Fabiánál és a konkurens kisautóknál is nagyobb méretben
Éles vonalak, a szélességet optikailag növelő osztott, opcióként full LED hátsó lámpával
Az első fényszóró mindenképp teljesen LED-es, de Full LED fantázianévvel kapható az adaptív, statikus kanyarfényes, változó csóvájú extra fényszóró. A koccanásgátlós vészfékrendszer szintén alap, a távolságtartós tempomat extraként - a magasabb felszereltségeknél - kérhető
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4108 | 1780 | 1459 | 2564 | 343-1190 |
A "Főnix narancs metál" kommunikációs szín jobban mutat, mint a "Grafitszürke metál", de jó pont, hogy a felármentes atlanti kék árnyalat is egészen vállalható
Az Ambition szint esetén már szövetbetétes, de még analóg óracsoportos a műszerfal, a légkondi még itt is manuális, de már az alapverzióhoz is jár. A belső szélességet a dizájn is jól hangsúlyozza
Korrekt a helykínálat, hátra nem csak légzsák, az üléseken túlnyúló szövetkárpitozás is jár. A Fabia nem csak nagyobb, részleteivel igényesebb is a kisautóknál megszokottnál
a jobb felszereltségeknél digitális műszerblokk héján a Fabia elnevezés köszön vissza.
Joggal büszkék a modellre, hiszen helykínálatban valóban már-már kompaktosat kapunk, hosszantiból mindenképp, de a belső szélesség is nagy. Hátul az alapáras dupla légbeömlővel és a Simply Clever csomaggal járó központi tárolóval a középső hely pláne szűkös, a két szélső annál jobb. Tárolóhelyből bődületes mennyiséget kapunk, a csomagtérbe többféle rendező is elérhető, az ajtó praktikus lehúzót kapott, a tanksapkában ott a jól megszokott jégkaparó, a sofőr ajtajába pedig a márka nagyobb modelljeitől megszokottan esernyő is kerülhet.A negyedik generációra már joggal büszke a gyár, a Skoda érezhetően feljebb került a márkák hierarchiájában az elmúlt 20-25 évben
Elöl apró szövetbetét is kapunk az elöl-hátul rekeszes ajtókra. A hátsó ablak alapáron még az Ambition esetén is tekerős, de legalább teljesen eltüntethető
Az itthon alapáron adott pótkerékkel csak 343 literes, de a kisautók körében így is rekorder méretű a csomagtér. Osztott támladöntéssel 1190 literig bővíthető. Kétoldalú padló és számos tárolórendszer egyaránt elérhető hozzá
Simply Clever részletek: fröccsenésgátlós ablakmosótartály-fedél, jégkaparó és csomagtéri kacattartó
1.0 MPI EVO | 1.0 Tsi EVO | 1.0 TSI EVO | 1.5 TSI EVO | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1498 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 (DSG/7) | DSG/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 80 (6300) | 95 (5000-5500) | 110 (5500) | 150 (5000-6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 93 (3700-3900) | 175 (1600-3500) | 200 (2000-3000) | 250 (1500-3500) |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 15,5 | 10,6 | 9,7 (9,6) | 8 |
Végsebesség [km/h] | 179 | 195 | 205 | 225 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5 | 4,9 (5,4) | 4,9-5,0 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114-124 | 113-116 | 113-127 (124-136) | 112-113 |
Saját tömeg [kg] | 1142-1294 | 1165-1317 | 1187-1339 | n. a. |
Megengedett össztömeg [kg] | 1538-1660 | 1561-1680 | 1583-1709 | n. a. |
Alapár (Ft) | 5 298 000 (Go) | 6 619 790 (Ambition) | 6 675 670 (Ambition) DSG: 7 230 660 (Ambition) | 8 536 850 (Style) |
Az 1,0 literes háromhengeres motor, pláne turbó nélkül elvész a motortérben
Országúton még viselhető a szívó alapmotor, autópályán is, ha nem akarunk feltétlen 130-cal menni, s nem is üljük rendszeresen tele
A 110 lóerős 1.0 TSI 6 fokozatú váltójával nem csak jobban megy, mint az alap MPI, hanem takarékosabb is.
A gyári adatok szerint 100 kilométerenként 0,1 literrel, első tapasztalataink szerint is ilyesmi értékkel, magyarán úgyis a sofőrön fog múlni, de országúton simán bevihető 5 liter alá is az étvágya, s az autópályás szakasszal, a legális tempó felső határát biztosan elérve is 5,2 literes átlaggal zártuk a tesztkört. A 15,5 másodperces helyett 10 másodperc alatti 100-as sprint, az autópályán sokkal csendesebb és biztosabb futás (130-nál ez még 3000/perc alatt pörög és gyorsítani is érezhetően tud) bőven megérheti az érte kért 525 ezer forintos felárat, de mivel ez csak az Ambition szinttől kapható, legalább 6,675 (akciósan 6,175) millió forintot kell érte fizetni. Mi egy messze nem rogyásig extrázott Stlye (csúcs) verzióval próbáltuk, ehhez sok más mellett már alap a 15 colos alufelni, a LED hangulatfény, az automata klíma és a tolatóradar, vagy az eső- és lámpaszenzor is. DSG váltó bő 550 ezer forintért kérhető a háromhengeres csúcsmotorhoz is, a csakis DSG-vel elérhető, hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI ACT motor felára további 800 ezer forint. A négyhengeres napjaink RS-e, de a kínálat egészén elérhető sport- és emelt futómű is.Az Ambition szint esetén már jár a telefontükrözős fejegység, opcióként akár gyári navigáció és vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto egyaránt elérhető, ahogyan a fedélzeti kamerák számára a középső visszapillantóhoz is rakott USB-C csatlakozó is
Alapáron 14 colos acélfelnikkel jön a Fabia, alu 15 coltól kérhető, összesen 11 felniverzió szerepel a kínálatban
A 80 lóerős alapmotornál érezhetően jobban megy, még takarékosabb is a 110 lóerős, 6 fokozatú váltós TSI
Azt tudja ma a Fabia, amit 20 éve a Golf: már családi autónak is megfelelő, mégis kompakt. Nincs túltolva a dizájnja, de azért már elég kifinomult. Ja, első ajtajaiba a cseh zászló vonalait rejtették - a háromszögmotívummal