Álcázott munkást hoz Brazíliából a Fiat

Több ülés és extra a Fiat Strada pickupban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat haszonjármű-eladásainak masszív élharcosa a Ducato, a második pedig a most új arcot öltő Strada.

Melós- vagy szabadidőautós? A megújult Strada mindkettő lehet. A tengelytáv 2,71, az Adventure esetén 2,75, a hossz 4,41-4,46 méter

Terepjárós műszereket kap az elektromos fékdifferenciálzárat is kínáló Adventure

A kishaszonjárművek között 2011-ben Magyarországon piacvezető Fiat megújítja a Ducato után második legnépszerűbbnek számító haszonmodelljét, azaz a Brazíliában készülő Strada pickupot. Az általános frissítés (új lámpák, lökhárítók, színek és kárpitok) mellett újdonság, hogy a rövid és hosszú kabinnal eddig is kapható platós a jövőben 2+2 üléses berendezéssel is készül.

A háromféle (Working, Trekking, Adventure) ellátmánnyal kapható Strada a melós Working mellett a szabadidőautós Adventure verziókban lesz kapható 4 üléssel, a középső Trekking verzió csakis 2 üléssel, de rövid vagy hosszú kabinnal is szerepelhet. Háromféle kabinnal egyébként egyik ellátmány sem társítható, a Workingnél a hosszú kétüléses, az Adventure esetén pedig a rövid kabin nem elérhető.

Hirdetés

Enyhe terepen, de még tempós kanyarban is jól jöhet a fékdifferenciálzár

Motorját tekintve mindegyik verzió teljesen egyező, 1,3 literes, immár Euro5 normás 95 lóerős, 200 Nm nyomatékú turbódízel, 5 fokozatú kéziváltón keresztül hajtja az első kerekeket. A szabadidőautós Adventure a látványos lökhárítókon és az utastéri hangulatfokozókon (például iránytű, dőlésszögmérő) elektronikus fékdifferenciálművet kap, azaz az egyik oldali kerék elpörgésekor az ESP fékezi azt, hogy a másik hajtani tudjon. Komoly különbségek nincsenek a menetteljesítményekben, önsúlytól függően 12,8-13,2 másodperc közötti a 100 km/órára gyorsulás, 159-163 km/óra a végsebesség.

Az Adventure 2+2 üléses utastere az opciós napfénytetővel, ami csak a hátsó ülések fölötti részt nyitja

A három verzió nem csak utasterével, platóméretével is eltér, a rövid kabin mögött 1685, a hosszúnál már csak 1332, míg a 2+2 ülésesnél csak 1082 mm a rakodótér - Euro raklap így utóbbira már nem fér fel. A terhelhetőség verziótól függően 630-705 kg, a lehajtott platóajtó egyégesen 300 kilogrammot bír. A hátsó ablak mögé mindegyik verzió kap egy csomagtartót, hogy például hosszú létrát oda lehessen támasztani, az Adventure kétoldali tetősíneket is visel, melyekre kereszttartókkal szörf vagy kerékpár is tehető.

Noha az európai piacra tavasszal érkező új Strada a korábbinál hosszabb opciós listával, akár CD-rádióval, légkondicionálóval, tetőablakkal, az Adventure esetén bőrkormánnyal és alufelnivel is csábíthat, a Fiat olcsóbbik platósa marad az 1 tonnás terhelhetőségével is komolyabb Dobló Work Up mellett. Hazai színre lépéséről egyelőre nincs információnk, ám ha utóbbira sor kerülne, nettó ára mindenképp 3,5 millió forint alatt lehetne.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?