Árával hódíthat: 6,5 millióról indul az új Mazda6

Piacon az új Mazda6 - már mindent tudunk róla, olcsón adják!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyautós méretekkel, kisautós fogyasztással és a kategóriában kedvező áron itthon az új Mazda6 - csak szedánként és kombiként, ötajtósként már nem.


Csaknem két éve tudjuk, hogy a Mazda6 különleges, Skyactiv padlólemezen, számottevő tömegcsökkentéssel, természetesen az eddigieknél szilárdabb szerkezettel jön, most pedig már itt is van, bárki bemehet a „boltba” és megveheti. Korszakot nyitó modell a Mazdánál nem csak építésmódjával, az eddigi vonásokat is tovább örökítő dizájnjával, illetve azzal is, hogy ez a márka első modellje a modularitásával a továbbiakban egyéb modelleknek is alapot adó Skyactiv padlón.
Részleteiről már korábban, az augusztusi moszkvai bemutató után a szedánról, majd ősszel a kombi debütálása után is sokat megtudhattunk. Most pedig már minden publikus vele kapcsolatban, még a felszereltsége és az ára is. A kétféle karosszériával, szedánként a kombinál 8 cm-rel hosszabb, nagyobb hátsó lábterű, de kisebb csomagterű Mazda6 a szegmensben - újdonsághoz mérten - olcsónak számít. A Mazda6 2,0 literes, 145 lóerős benzinesének 6,5 millió forintos alapára alacsonyabb ugyanis, mint az ugyan kisebb, de turbós motorral startoló Ford Mondeóé vagy a Volkswagen Passaté, s a nem csak kisebb, de szintén turbótlan alapmotoros Opel Insignia áránál is csak hajszálnyit magasabb. A Mazda6 ajánlata pedig nem csak árával, többi jellemzőjével is jobbnak ígérkezik, erről azonban majd később, az újdonság tesztje után nyilatkozunk.
Hirdetés
Az új Mazda6 méretei
SedanSportkombi
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]4865x1840x14504800x1840x1480
Tengelytáv [mm]28302750
Csomagtér [l]489522

Most lássuk, hogy mit ad a Mazda6 az említett 6,5 millióért! Ízlés szerint hosszabb szedán vagy tágasabb csomagterű Sportkombi karosszériát. A döntés tényleg csak ízlés kérdése, felárat fizetni ugyanis egyikért sem kell. Jár tehát egy elegáns, a nagyautók között sem szégyenkező limuzin vagy egy tágas családi puttonyos, egy 145 lóerős benzinmotor, elöl MacPherson, hátul multilink futómű, mazdásan direkt, 2,57 fordulatos kormány, szintén mazdásan remek kapcsolhatóságot ígérő, még a korábbinál is rövidebb úton járónak mondott 6 fokozatú váltó és a tömegcsökkentés okán mindössze 1,3 tonnás önsúly a 4,8 méter hosszú autóhoz. Még komolyabb, hogy ehhez a karosszéria- és motormérethez mindössze 5,5 l/100 km vegyes fogyasztási értéket ígér a Mazda, s már az alapmotorral is megvan a 10 másodperc alatti, 9,8 másodperces 100 km/órára gyorsulás, valamint a 208 km/órás végsebesség is. Alapmodellben!
Az új Mazda6 benzines kínálata
2.0i2.0i2.5i AT
Hengerűrtartalom [cm3]199819982488
Hengerszám/szelepszám4/164/164/16
Teljesítmény [LE(1/min)]145(6000)*165(6000)*192(5700)*
Nyomaték [Nm(1/min)]210(4000)*210(4000)*256(3250)*
Kombinált fogyasztás [l/100 km]4,6 (5,9)*5 (6,0)*4,9
CO2 [g/km]129 (136)*139 (139)*148
Saját tömeg [kg]1300 (1330)*1300 (1330)*1360
Megengedett össztömeg [kg]1935 (1965)*1945 (1975)*2000
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,5 (10,5)*9,1 (10,1)*7,8
Végsebesség [km/h]208 (207)*216 (209)*223

*: automata váltóval

Alapmodell, ami persze adja a Mazda újfajta kondenzátoros, i-ELOOP stop-start rendszerét, valamint gombos motorindítást és távirányítós nyitást, elektromos tükröket, (kivétel nélkül automata) ablakokat, légkondit, kormányról vezérelhető, MP3-olvasós CD-rádiót, 6 légzsákot, ESP-t, guminyomás-szenzort, s még 17 colos alufelnit is. Egyéb extrát mondjuk felárért sem, alap Mazda6 csakis alapmotorral, a fenti tételeken felül egyedül speciális fényezéssel kiegészítve rendelhető.
A dízelmotor (2.2 Skyactiv-D, 150 LE) felára 560 000 forint, a gyári fogyasztásiérték-különbség szerint a 4,7 l/100 km vegyes étvágyú dízel többlete 164 000 kilométer alatt visszajön, s ugyebár teljesítményével is erősebb 5 lóerővel, de igazán a 210 helyett 380 Newtonméter nyomaték az, ami vélhetően a dízelhez fogja majd csábítani a vásárlók zömét.
Az új Mazda6 dízel kínálata
2.2 CD1502.2 CD175
Hengerűrtartalom [cm3]21912191
Hengerszám/szelepszám4/164/16
Teljesítmény [LE(1/min)]150(4500)*175(4500)*
Nyomaték [Nm(1/min)]380(2000)*420(2000)*
Kombinált fogyasztás [l/100 km]3,9 (4,8)*4,5 (4,8)*
CO2 [g/km]104 (127)*119 (127)*
Saját tömeg [kg]1405 (1420)*1405 (1420)*
Megengedett össztömeg [kg]20552055
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,1 (9,8)*7,8 (8,4)*
Végsebesség [km/h]211 (204)*223

*: automata váltóval

Miként az az alábbi táblázatunkban látható, az izmosabb motorok csak az alapnál jobb ellátmányokkal vehetők meg, viszont a gyakorlatilag minden igényt kielégítőnek tűnő 150 lóerős dízel bármelyik ellátmánnyal választható. Aki automata váltót szeretne, az 570 000 forintért kaphatja meg, s legalább a - második, 680 000 forintért adott - Challenge verziót kénytelen választani. Utóbbival már jár a kormányról vezérelhető tempomat, a sötétített hátsó üvegezés, az eső- és fényszenzor, a sötétített hátsó ablak, az első ülések közötti könyöktámasz, a hátsó üléssori légbeömlő, a kormánykerék, a váltógomb és a kézifékkar bőrözése, valamint a középkonzoli 5,8 colos érintőképernyő, az elektrokróm belső tükör, valamint a Bluetooth-kapcsolat is, 139 000 forintos opcióként pedig kérhető TomTom navigáció is. A legfontosabb többlete azonban a második, Challenge ellátmánynak a városi koccanásokat 4-30 km/órás tempó között kiküszöbölő SCBS rendszer.
Az új Mazda6 árai [Ft]
2.0i 145 LE2.0i 165 LE2.5i 192 LE2.2 CD1502.2 CD175
Emotion6 499 9007 069 900
Challenge7 179 9007 749 900
Challenge AT7 819 9008 319 900
Attraction7 729 9008 299 900
Attraction AT8 369 9008 869 900
Revolution8 379 9008 949 9009 109 900
Revolution AT9 499 90010 069 900

Újabb 550 ezer forintért érhető el az Attraction szint, ami adaptív Bi-Xenon fényszórókkal, LED-es menetfénnyel, tolatóradarral, fűthető első ülésekkel, RVM holttérfigyelővel, LDWS sávváltásra figyelmeztetéssel és automata reflektorkapcsolással toldja meg az addig sem szerény ellátmányt. A csúcs Revolution önmagában 650 ezer forint a manuális váltósok, 960 ezer forint az automaták esetén. Azokhoz ugyanis távolságtartós tempomatot is ad a 19 colos alufelnik, a zsebben hordható kulcsos, okoskártyás nyitás, a tolatókamera, a bőrkárpitozás, az elektromos sofőrülés és a Bose hangrendszer mellé. A Revolution exkluzív opciója a fehér bőrbelső (az alapból járó feketénél ez 40 000 forinttal kerül többe) és a 200 000 forintos napfénytető is. Két motor, a 2,5 literes, 192 lóerős benzines és a 175 lóerős 2,0 literes dízel csakis a csúcsellátmánnyal érhető el, a legdrágább Mazda6 nem a „nagy benzines”, hanem az „erős” dízel 10 069 900 forintért automata váltóval, távolságtartós tempomattal és a fent említett összes egyéb extrával. Nyilván nem olcsó, de a konkurensekénél jobb ajánlat. Furcsa kimondani, de az új, harmadik generációs, Skyactiv Mazda6 – természetesen alapvető kvalitásain felül – árával fog hódítani, miközben fogyasztásával, futásköltségével is pénztárca- és környezetkímélő lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Én se vagyok elfogult. De aki megengedhetne magának egy ilyen gyönyörü Mazda6-ot és mégis egy kacat tömegcikk VW-t vesz, az meg is érdemli, hogy egy életen át Passat-ban üljön és azt nézze, hogy minden harmadik szembejövö autó ugyanolyan szürke VW mint az övé!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Természetesen én is tiszteletben tartom a véleményedet.
    6 évig nekem is volt VW-m, 1997-2003 között, abban az időben a még jegyzett Golf TDI húzta a zsebemet.
    Ami azt illeti, a VW-eneken alkalmazott sok tartósságra törekvő mechanikai megoldás tisztelete ellenére nagyon meggondolnám, mikor vegyek újra VW-t. Elsősorban a többi márkához viszonyított rossz ár-érték arány miatt.
    Az ördög a résztelekben bújik meg, ami az esetek többségében a tulaj számára nem is kézzel fogható. Ha az illetőnek módja van mint mondtam egy időben több típust átnézni, akkor láthatja, hogy több márkánál sok részlet elég hanyagul van megoldva szemben ugyanazt a részletet VW – es szemmel nézve, ahol sokkal jobban látszik az időállóságra való törekvés. Persze ebből az átlag használó, aki nem maga szerel, vagy nem kíváncsi az apró részletekre, keveset észlel.
    Tehát amiről beszélek, az inkább műszaki, elméleti, úgy is mondhatnám eszmei kérdés, mintsem az átlag felhasználó zsebében kézzelfogható gazdasági előny.
    Volt pl. néhány évvel ezelőtt hobbiból pár hónapig egy 2,3L-es 5 hengeres benzines szivar Audim.
    Amilyen precizitással annak a forgattyús hajtóműve el volt készítve, az nagy ritkaság, és abszolút nem jellemző. Szabaddá téve a forgattyús hajtóművet, tehát hosszbordás és vezérműszíj le, gyertyák ki, ricnis kulcsot rá a főtengely végére, azt hirtelen meglökve, a főtengelyt forgásra kényszerítve saját lendületből dugattyúkat is mozgatva 6-7-szer is körbeforgott a kapott lendülettől. Mit jelent ez? Azt, hogy minden futófelület tökéletesen egytengelyűre lett munkálva, nincsenek számottevő pontatlanságok, ütések sehol, stb.
    Más márkájú autó főtengelyét ilyen helyzetben még szabad kézzel sem lehet megmozdítani, csak nagy nehezen hoszzabbítós kulccsal körbe hajtani, nemhogy saját lendületből többször körbefusson.
    Ezek persze mind olyan apróságok, amit az átlag felhasználó észre sem vesz.
    A problémát inkább abban látom, hogy hiába sok sok részletben az időállóságra törekvés, ha az egész agyon van csapva pl. egy rossz minőségű szimmering beépítésével.
    Mint pl. esetemben a Golf TDI-nél már 160.000 km-nél olajban úszott az egész autó alja, főtengely szimmering miatt.
    Ezeket csak a tárgyilagosság miatt említettem meg. Nem vagyok elfogult egyetlen márkával sem.
    Számomra az autó csupán egy kényelmi közlekedési eszköz, és nem az autó körül forog a világ.
    Ettől függetlenül műszaki szempontból érdekelnek a felhasználók tapasztalatai, (új) műszaki megoldások, azok gyakorlati eredményei.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    A szaladgálós clio II-ben 2008-ban cseréltem utoljára ízzót! Azóta nem kellett. Mellesleg az ízzó a legkisebb tétel egy autó szerelése tekintetében, de ha neked ez a legfontosabb szempont, akkor az legyen a te dolgod!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Az egyik legjobb még gyerekkori haverom VW márkaszervízben dolgozik már 10 éve, így az ő véleményére adok a témában. A szerelhetőséget és a megbízhatóságot illetően neki nincsennek ilyen pozitív tapasztalatai mint neked. Konkrétan dolgozói kedvezménnyel vehetne autót, de Suzukival jár (5 éves), s nem venne VW-t, mert szerinte nagyon szervízigényes, és irreálisan drága is. A mi családunkban 1998-óta vannak renaultok -és opel is-, így úgy gondolom hogy van üzemeltetői ttapasztalat. A szerelői szempontjaidat cáfolom. A városi szaladgálos 1999-es évjáratú clio II-ön a legkomolyabb hiba a 12 éves korában pótméter meghibásodása volt (25000 Huf), azon kivűl csak a kopó alkatrészek cseréje. Részemről pontosan az ilyen okok miatt csak marketing szöveg a VW itenítése, bár ettől függetlenül tiszteletben tartom a véleményedet!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    “De ez még mindig nem magyarázat arra hogy a golf a német árhoz képest Magyarországon 4 millióval drágább azonos felszereltséggel és motorral.”

    Azért arra marha kíváncsi lennék, hogy ezek a számok neked hogy jöttek ki.

    Német golf 1.2tsi BMT alapár: 17000 EUR (ez kb 5.185.000 Ft)
    Magyar golf 1.2tsi BMT trendline alapár: 5.100.000 Ft

    Német golf 2.0Tdi BMT DSG: 28.825 EUR (ez kb 8.800.000 Ft)
    Magyar golf 2.0Tdi BMT DSG: 7.879.460 Ft

    És a mgyar árakban magasabb áfa van és többszázezer Ft regadó, ami a németeknél nincs. Nem véletlenül virágzik az autókereskedelemben az úgynevezett ReExpor.

    De kiváncsi lennék hol láttél 4 milliós árkülönbséget.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Erről beszélek.

    De az árát nem a műszaki tartalom miatt tartja jól, hanem a neve miatt, meg a miatt is csak itt. Nézzd végig a mobile.de oldalt, Pont ugyanugy nincs ára a használt passatnak mint a hasznalt lagunának.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Viszont meg lesz a különbség a golf és a passat között árban, ha kijön a golf technológiájára épülő passat.
    A golf nagyon túlárazott, mint az audik, de tény az árukat a többin márkánál jobban tartja.

    Konfigurálás például skoda esetében a magyar árak voltak olcsóbbak, azonos felsezreltségnél.
    Szerintem ez márka és typusfüggő. De simán van, hogy olcsóbb No-ban, nem egysezr tapasztaltam más területeken is, és ezt az árkülönbséget nem magyarázza az ÁFA-különbség. De több millió különbség, mint, ahogy írtad azért nincs. De rá is nézek a konfigra, kiváncsivá tettél.
    Témához: Nekem a Mazda a CX5 óta nagyon viszi a prímet, a németek meg követik. ezekbena kocsikban látok fatáziát, a Golf meg már uncsi. Elég nevetséges, hogy egy normális kombit kapsz egy golf árából.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nyilván van ilyen is.
    De ez még mindig nem magyarázat arra hogy a golf a német árhoz képest Magyarországon 4 millióval drágább azonos felszereltséggel és motorral.
    Ugyanez egy opel corsa esetén alig 1 millió ft.
    Azonos feltételek mégis az árkülönbség még arányaiban is sokkal nagyobb a golfnál nem hogy forintban kifejezve.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Sajnos a kisebb méretű (súlyú) autók ára relatíve magasabb. Magas üzemanyagárak.
    Ez nem csupán magyar jelenség.
    A nagy autókról nevezetes USA-ban is ez a tendencia már elindult.
    2010. dec. 31-én amikor a lányomék csak úgy pluszban vettek egy új 0 mile-s autót a Hondánál, a CR-V 2,4L benzines, egy árban volt a nála sokkal kisebb fél éves alig használt FIT-el (nálunk Jazz).
    A CR-V-t választották.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Én nem a volkswagent unblock szidom. Csak a folfot. Ugyanis most néztem konfigurátorral hogy azonos extrákkal kb ugynannyiba kerül mint egy passat.

    A szerelhetőség területén ez már a crtdi óta nem igaz. Meg addig csak azok állították ezt akik nem jöttek rá hogy az ujabb renmaultokon a motorháztető csak disznek van, meg olajszintet ellenőrizni. Ha komolyabban bele kell nyúlni az kerékjáratól történik. Ezt tapasztalatból tudom. Egyébként télnyleg van minőségi összeszerelési előny aaudiknál igen.

    De ez nem indokolja hogy a golf egy árban van a passattal

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Úgy gondolom csak “madártávlatból” van igazad.
    Viszont a kép nem ennyire egyszerű, hogy szavaiddal élve [i]“Nagy az isten állatkertje”[/i]
    Bemégy egy márkafüggetlen autószervizbe, ahol mondjuk tucatjával várnak javításra különböző márkájú használtautók, és 3-4-5 éppen fel van emelve, a szakik belebújtak.
    Körbenézed mindegyik felemeltet, az alkalmazott mechanikai megoldásokat, szerelhetőséget, gondosságot, ahogyan a részletek meg vannak építve, azért ott már szembetűnik a különbség pl. VW Audi javára.
    Jó, ebből az, aki csak beül, és elfordítja a kulcsot, meg tankol, az keveset észlel, nem úgy szemlél, mint aki szerel.
    Volt nekem is VW-em 6 éven át. Nem istenítem, de egyet el kell ismerni. Szerelői szempontból jobb mint pl. egy Renault, Peugeot, Citroen, vagy mint néhány japán.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nálunk minden drágább, és ezt nem lehet a 27 százalékos áfára fogni, pick szalámitól (elvileg hazai) az import autókig. Egyszerűen birka a magyar:D

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    opel corsa esetén is csak 1millio a különbség a magyar és a német ár között vajon miért. Direkt olyan motort választottam amit nem szentgotthárdon gyártanak.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Egyébként ugyanaz a golf amit összeállítottál németországban 7.2millioba kerül. A behozatal nem kerül ennyibe. Egyszerűen a magyarországon ez egy divat autó és megveszik ennyiért is.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    fullextra uj renault clio 1.5dci start-stop 5millio. Tapasztalatból tudom, hogy a helykinálata kb megegyezik a golféval.

    Mégis viszik a golfot, sőtt még a nálla kisebb árban viszont hasonlo polot is. Nagy az isten állatkertje. Na és ha még megnézzük a küllemet is akkor az új clio fényévekkel szebb is.

    Egyébként a golf ára és a többi presztizs modell ára a mi hibánk. Hülyék lennének olcsóbban adni ha ennyiért is viszik.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    [b]“Egy, már a Corsa gyártásakor is 23éves autó fenntarthatósága, hogy hasonlítható össze bármivel is…?” [/b]
    A költségek alapján. 🙂

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Összeállítottunk egy nem minden gyári extrával felszerelt, de a mai magyar köznyelv szerint “fullextrás” Golf VII 1,4 TSI (140le) árat a konfigurátorral… 11,6millió Ft…
    No comment.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Ez a kocsi jó árral, új technikával, alacsony fogyasztással jön a piacra. Ezzel globálisan sikeres lehet. Szép ez a kocsi, bár nekem szemből nem tetszik annyira, de sok kocsival voltam már úgy, hogy a régi jobban tetszett, az új formáhaz pedig idő kellett.
    Hihetetlen, hogy milyen alacsony fogyasztást tudnak kihozni a benzines motorból. De azért a tesztre is kiváncsi leszek. Én látatlanba a benzinest választanám. Mivel itthon az eladások 80%-a céges vásárlás, így a cégeket kellene meggyőzni. Az pedig nehéz lesz. A cégek általában az európai kocsikat részesítik előnyben (Opel, VW, Skoda, Ford). A céges piacon nem azok az árak, mint a magánszemélyeknél, sokféle konsrtukció létezik, és ott nem biztos, hogy a Mazda a legolcsóbb. Másrészt nem is mindig az ár a legfontosabb. És végül az ember – ha elégedett – nem szívesen változtat a hosszabb ideje jól működő üzleti kapcsolatokon. Úgyhogy véleményem szerint nagyon nehéz lesz növelni az eladásokat (legalábbis itthon).

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Az új Mazda dízelmotorokban módosított DPF rendszer működik . A puding próbája az evés , szokták mondani . Rövid idő múlva már több tapasztalat lesz a módosítás hatékonyságáról .

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    valóban Germany design a háta a sedánnak (BMW 5). Meglepő valóban a súly(talanság) reméljük egy karambolnál nem megy a biztonság rovására, bár akármilyen olcsónak van lefestve csak a felső 10.000 -nek jut ez is …

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    öcsém CDTI Corsája(2006-os) ugyanannyi ideje van meg mint a Mazdám(1983-as)..mindkettő 6 éve van a családban..a Mazda benzin fogyasztása átlag 10 liter, a Corsa gázolajból max 5-öt eszik…lehet számolni melyik fenntartása olcsóbb, pláne mert én a Mazdára ráköltöttem vagy 200 ezret alkatrészekre, míg öcsém talán ha 100 ezernél jár.
    Az hogy rákkeltő a korom pff…rákkeltő a cici, a cigifüst, az eltüzelt fa után a korom, az élelemiszer segédanyagok nagy része, a túlzottan megsütött hús , a rossz minőségű ivóvíz, stb….

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nem tőled látom először leírva, hogy probléma a benzin/gázolaj kéntartalma. Nem tudom, ki terjeszti ezt a tévhitet. A gázolaj (és a benzin) kéntartalma Európában mindenhol megegyezik, mert szabvány írja elő a max. 10 mg/kg értéket. Egyik kúton sem fogsz ennél jobbat találni, mert egyik finomító sem fog jópofaságból energiát pazarolni a túlzott kénmentesítésre. Így van ez még számos minőségi paraméterrel, és ezek mindegyikének megfelel a magyar gázolaj is. Ebben a fileban megtalálhatóak ezek az értékek: http://www.mol.hu/repository/685138.pdf
    Én dieselt nem tankolok, de a benzinnel szerintem semmi probléma nincs otthon, csak az emberek hajlamosak bebeszélni maguknak, hogy ami hazai, az minden szar. Aki 5-15 Ft/l miatt mindenféle kétes nevű kutakon tankol, az pedig ne csodálkozzon. Gondolom ilyen helyeken megy a pancsolás rendesen.
    Hogy a témához is szóljak, kategóriájának egyik legjobb formaterve lett az új hatos. Remélem tényleg olyan jó lesz, mint ahogy azt az első benyomások alapján feltételezik. Tényleg azt a benyomást kelti, hogy a Mazda ezzel nagy dobásra készül, és elszakadva a divatos trendektől (downsizing) igyekezett egy nagyon jó autót összehozni.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Ha valaki kicsit tovább lát az orránál, akkor nem vesz dízel autót, főleg nem újat – használtat meg pláne!
    – Mazda6 esetén 164ekm-nél térül az árkülönbség, 🙁
    – Drágább szervizelés (porlasztó csúcsok, kompresszor, nagynyomású alkatrészek) 🙁
    – DPF ide vagy oda a diszpergált korom rákot okoz!!! Nem tudom ki hogy van vele, én felelős vezető vagyok nem kívánok senkit kinyírni. 🙁
    – DPF nem örök életű, a regenerálása komoly összegekbe kerül! 🙁
    – Gázolaj minőségére érzékeny a motor – kéntartalom 🙁
    – Télen lassabban melegszik be, hangosabb. 🙁
    – Nagyobb nyomaték, kisebb fogyasztás – ezzel adják el és itt vége is a mézesmadzagnak 😀

    Most is benzines Mazdám van 10ekm-enként cserélem az olajat (0W30), szűrőket, gyárinál jobb fogyasztás, relatíve olcsó és problémamentes üzemeltetés, télen is gyors bemelegedés. Így kell az autón spórolni, nem pedig longlife olajcserével és garancia időn belüli motorcserével.

    Sajnos a Mo-i általános morál átterjedt az autó tartásra is. Ahogy a kert sem lesz gazmentes gondozás nélkül, úgy az autó sem lesz problémamentes felügyelet nélkül. Aki ért hozzá kevesebb pénzből, aki nem több pénzből tudja kihozni, de megúszni nem tudja senki sem!
    Kis köbcentis TFS egy rövidtávú, etikátlan üzletpolitika része, ahol 100ekm után exponenciálisan nő a szervizelés költsége, majd pedig a környezetet terhelő ipari hulladék mennyisége. Aki “ingyen” akar közlekedni, járjon kerékpárral, ha pedig megengedheti magának vegyen 2,5-ös kéziváltós benzinest. Azzal nem lesz sok gondja az biztos!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nagyon barati remelem lessz o is olyan tartos mint a 626.De ez majd elvalik.
    Ha bevalik par ev mulva veszek 1et:)A 626 melle:)
    Kicsiny autogyarkent nagyon maradandokat tudnak alkotni bizok benne hogy ez is ilyen lessz
    Ujjab 6os DPF szuros bakija szerintem minden gyarnak van

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    A mazda erőfeszítése díjazandó, főleg amit a súllyal és az áramvonalas fomával csinált. Ez többszörösen megtérül: fogyasztás, rugalmasság, környezetszennyezés, alkatrészek terhelése…
    Csak összehasonlításképpen: Opel Insignia 1.8 súly: 1502 kg. Ez nagyjából átlag 3 felnőtt embernyi különbség. No comment…

    Nekem sokkal jobban tetszik az “optimalizálunk inkább”, mint “nyers erőbből csinálunk mindent” hozzáállás.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Így jár az, aki olyanba szól bele amihez nem ért. A fizika, a történelem, és az orvostudományok után csatlakozik ehhez az autótechnika is a Te esetedben, legalább is ezek derültek ki eddig, de valószínűleg jóval hosszabb a lista. 🙂

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    A 6-os Mazdáknak a megjelenésükkor egy rákfenéjük volt, mégpedig a dízelmotor és a DPF szűrő “házassága”..TErmészetesen a vásárláskor ha el is elmondják mit kell tenni ha a DPF lámpa folyamatosan világít, még akkor sem biztos hogy mindenkinek van arra ideje hogy ilyenkor azonnal 5-15 pecig folyamatosan használja a kocsiját 2000-es fordulat felett, míg a szűrő tisztítása megtörténik.Plusz azt is el kellene mondani hogy az olajszintet sűrübben ellenőrizze, mert ha a tisztitás nem megy végbe a szint káros mennyiségben megnőhet..(DPF lámpa villogása).
    Azért egy modern 0 km-es autónál nem megszokott hogy ennyit kell vele foglalkozni.Ezért tojnak is rá többen, ami sajna motorfelújításba torkollik akár 50 ezer km után.Nem véletlen van eladó a dízelekből rengeteg, a benzineselből meg alig-alig..
    Kíváncsi lennék ezt a DPF szűrős tisztitós hülyeséget kivették e, vagy módosították valahogy az újaknál, mert mielőtt “behozná az árát” egy figyelmetlenségből mindjárt kifizethetünk egy nagyobb összeget motor vagy turbó felújításra..városba, rövid utakra pont ezért nem ajánlott kategória volt.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Végre egy igazán ütős kinézetű Mazda!
    Szerintem a Honda Accord mellett ez a legszebb japán középkategóriás,a belső tér kevésbé eredeti de láthatóan prémium szintű.
    Nem erőltetik a dieseleket és a felpumpált Tsi féle miniturbókat,hanem csináltak egy kívételesen hatékony szívó benzinmotort,alacsony fogyasztással.
    Sajnos a hazai piacon nehéz lesz érvényesülnie a német hegemónia és beidegződés miatt,de talán céges-vezetői autóként elterjedhet.Bár kétség kívül jó autók,nagyon unalmas a rengeteg Mondeo,Passat és Insignia.
    Én ha középvezető vagy menedzser lennék és 7 milláig választhatnék kocsit,csakis ezt vagy az Accordot kérném!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Kis hazánkban nem számít annyira a technika mint egy lógó!
    Egy VW lógóval könnyebb eladni egy szaros talicskát, mint egy Mazdát csúcstechnikával!

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Azt hiszem , túlzás nélkül állíthatjuk , a Mazda új fejlesztése jelentős mérföld követ állít a motorizáció útján . Nagyon jó érzékkel , ügyelve az apróbb részletekre is , fejlesztették ki az új technikát . A híradásokból az is kiderül , hogy ez a fejlesztés eléggé kimerítette a cég büdzséjét , és nagyon kell a siker és a bevétel . Szerintem sikerülni fog nekik !

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nem egészen, a benzinmotorok Skyactiv-G, a dízelek Skyactiv-D néven futnak, s a Skyactiv a karosszériát és a váltókat is érintő fogyókúrát és fejlesztést jelentett. Lásd: [url]http://www.autonavigator.hu/sztori/extra-takarekos_mazdak_jonnek-4454[/url].

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Tisztelt szerkesztőség!
    Azt hiszem hogy itt történ egy kis elírás “Csaknem két éve tudjuk, hogy a Mazda6 különleges, Skyactiv padlólemezen” mivel a SKYACTIV technológia a motorra vonatkozik a megváltoztatott kompressziós viszonyokra, s nem a padlólemezre.
    Amúgyn agyon igéretesek ezek a kisfogyasztású szívó benzinmotorok, jó lenne egy ilyen benzines teszt is.

  • 2017.10.30. at 07:58
    Permalink

    Nagyon tetszik,szép autó nagyon.Külön pozitívuma nálam ,hogy nem kis turbó benzineseket erőltetnek,inkább szívó motorokat,ez már majdnem ritkaság számba megy.Na és jó dolog,hogy a kombinak nincs felára.Jó vétel,azt hiszem.

Vélemény, hozzászólás?