Belehalt a végsebesség-tesztbe az öreg Volkswagen

Miért nem szabad rossz állapotú autókat padlógázon használni? Erre jó példa ez a Volkswagen Caddy!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Be kellett tolni az öreg Caddyt, hogy fel tudjanak hajtani vele a német autópálya korlátlan szakaszára a videóhoz: mint kiderült, nem véletlenül tiltakozott az autó a végsebesség-teszt ellen. A végzetes motorhiba azonban még így is megelőzhető lett volna.

Rengeteg öreg autóról keringenek végsebesség-teszt videók az interneten, ráadásul magam is használok idősebb járműveket akár autópályán is, mindezt dinamikusan, a forgalom tempóját felvéve. Egyáltalán nem ördögtől való tehát, hogy nagyobb sebességgel, autópályás körülmények között használjuk a korosodó járműveket, már persze abban az esetben, ha azok rendszeresen és szakszerűen karban vannak tartva, ezáltal üzembiztos és biztonságos állapotban járják az utakat.

Ha viszont egy öreg autót úgy kell betolni, hogy egyáltalán fel tudj vele hajtani az autópályára, azt valószínűleg nem a legjobb ötlet padlógázon kínozni.

Erre kiváló példa a NoSpeedLimitGermany új videója, amelynek tesztalanya egy turbódízel Volkswagen Caddy volt. Az 1991-ben gyártott Caddy a videó elején leírtak szerint 1,6 literes, 60 lóerős turbódízel motorral szerelt, ám ezek az adatok több okból is sántítanak. A Caddy ugyanis gyárilag az 54 lóerős szívódízellel készült, a motor turbós változatai pedig, amelyeket sokan építenek be ezekbe a pickupokba, 70 lóerőtől indulnak. Ráadásul teljesítmény terén a videón látható autó meg sem tudja közelíteni a saját, 54 lóerőre és 102 newtonméterre képes szívódízel Golfom dinamikáját. Mindez persze következhet abból is, hogy a felvételeken látható Caddy katasztrofális állapotban van: szinte folyamatosan csúszik az ékszíj, nagyobb sebességnél pedig még a motor ordítását és a lehúzott ablak szélzaját is túlharsogja a különböző súrlódó, síró hangok sokasága.
Hirdetés
Mindeközben a sebességmérő stabilan mutatja a valós tempó nagyjából másfélszeresét a videó teljes időtartama alatt, a Caddy pedig alig hajlandó átlépni a 120 km/órát.

A végsebesség-teszt csúnya véget ér, ám mindez még így sem feltétlenül az autó hibája.

Érdemes ugyanis figyelni a videóban a töltésjelzőre, amely a 14. percben elkezd világítani: a vonyító szíj és a fel-felvillanó töltésjelző azonban ezen a típuson még a megszokottnál is rosszabb ómen. Az adott motorcsaládon ugyanis a hűtőfolyadék pumpáját is a generátor segédszíja hajtja. Így a csúszó szíj és a világító töltésjelző egyben azt is jelenti, hogy a motor hűtése sem működik az elvárt színvonalon. Nem sokkal később kiderül, hogy ez miért probléma: a videó végén elfogy a Caddy ereje, a műsor pedig a leállósávon ér véget.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?