Bemutatták a hetedik hetest: nem csak elektromosként érkezik

A BMW legjava az új i7, ám a hagyományos motorok kedvelőinek is készül az új hetes sorozatból

Vad dizájnnal, eszméletlen luxussal, 3-as szintű önvezetéssel és egy 31 colos autósmozi rendszerrel debütál a BMW új zászlóshajója, melynek csúcsváltozata a teljesen elektromos i7. Mutatjuk, hogy néz ki és mire képes a hatalmas újdonság.

Hatalmas, világító vesékkel és osztott első lámpákkal, valamint kívül-belül Swarovski kristályokkal és elegáns fényjátékkal érkezik a BMW új zászlóshajója, a hetedik generációs hetes sorozat. A küllemet természetesen hihetetlen extrák és a vártnál is erősebb hajtásopciók koronázzák meg, Európában pedig először kizárólag a csúcsmodell, avagy a tisztán elektromos i7 kerül bevezetésre.
Hirdetés
Az új 7-es sorozat kizárólag hosszított, 3,215 méteres tengelytávval készül majd, ami 5 milliméterrel több, mint az előző generáció esetében. Az új hetes összességében 13 centivel hosszabb, 5 centivel szélesebb és 5 centivel magasabb az elődjénél, hatalmas méreteit az alapáron is 19 colos, extraként pedig akár 21 colos felnik próbálják titkolni. A modern extrák már kint elkezdődnek, az ajtók ugyanis felárért teljesen önműködően nyílnak, és az autó sok más részletével együtt okostelefonról is vezérelhetők. Bent a vezető felé forduló műszerfal-elrendezést a BMW Ívelt Kijelzője értelmezi újra, ez egy 12,3 colos digitális műszeregységből és egy 14,9 colos központi érintőképernyőből áll. Alatta a hangulatvilágítást a klímavezérlővel ötvöző BMW Interactive Bar a műszerfal teljes szélességét felöleli, ebbe rejtették a szellőzőrostélyokat is. Alapfelszereltség a kategória legnagyobb fix panoráma üvegtetője és a négyzónás automata klíma, extraként pedig a méretes tetőablak LED világítást kap és még a könyöktámaszok is fűthetők. Ezen kényelmi funkciókat akár a sofőr is élvezheti, hiszen az új hetes harmadik szintű önvezetésre is képes, amellyel hosszabb időre is elengedhető a kormány bizonyos körülmények közt.
Hirdetés
A főszerep viszont továbbra is a jobb hátsó ülésben utazó díszvendégé, számára a háttámlát hátra, az első ülést pedig automatikusan előredöntve az eddiginél is tágasabb és kényelmesebb pihenőhely alakítható ki. Ehhez társul a 31,3 colos BMW Theatre Screen, avagy a hátsó sornak moziélményt nyújtó, tetőkárpitból lenyíló, 8K felbontású érintőképernyő. A Bowers & Wilkins surround hangcuccal párosítva még teljesebb lehet az összkép, ez a fejtámlákba épített hangszórók mellett akár az ülésekbe épített kiegészítő funkciókkal is kérhető. Az új BMW 7-es sorozat értékesítése 2022 novemberében kezdődik, az egyes piacokon eltérő modellekkel. A BMW i7 xDrive60 változata világszerte elérhetővé válik, ám az Egyesült Államokban, Kínában és egyéb "benzinbarát" régiókban a hat- és nyolchengeres modellváltozatok is megrendelhetők lesznek. Európának sem kell csüggednie, az új BMW 7-es sorozat palettája nem sokkal az i7 bevezetése után egy dízelmotorral, majd 2023 elején világszerte plug-in hibrid hajtásláncokkal is bővül. Utolsóként érkezik az azonos műszaki alapokra épített biztonsági luxusautó egy későbbi, még nem tisztázott időpontban.
Hirdetés
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 xDrive60 két villanymotorjával 544 lóerős rendszerteljesítményre képes, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak hála állóhelyzetből 100 km/órás sebességre 4,9 másodperc alatt ér, végsebessége pedig 240 km/h. Erre tesz rá még egy lapáttal az M70 xDrive modell, ami még erősebb lesz, a pontos adatokra még várni kell. Annyi biztos, hogy az elektromos modellek 101,7 kWh kapacitású akkucsomagjukkal legalább 590 kilométer hatótávra lesznek képesek. A hazai slágermodell valószínűleg mégis a 740d xDrive változat lesz, amely egy 300 lóerős lágyhibrid dízellel ígér akár 5,9 literes átlagfogyasztást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?