BMW: a gyors kanyarok alapja

Kiderült a BMW legféltettebb titka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW tudja, hogy a versenyeket nem a rajtrácson vagy a hosszú egyenesekben döntik el. A versenyt a kanyarokban lehet megnyerni.

Ehhez nincs sok hozzáfűzni valónk. A BMW most ország-világ előtt feltárja, miben rejlik autóik legendásan élvezetes vezethetőségének titka.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:21
    Permalink

    Az 50:50 azt igaz, de nem csak a súlyelosztás számít, hanem a súly helye is. Kézelj el egy rudat, a két végén egy-egy súllyal, a közepénél fogva forgasd meg, majd told bejjebb a súlyokat a rúd közepe felé, és próbáld újra. A tömegközéppont ugyanúgy középen van, de sokkal könnyebb lesz megforgatni. Ezen elv alapján – amire nem tudom mi a szakkifejezés – egy középmotoros autó kevésbé lesz tehetetlen a kanyarodással szemben, azaz jobban fordul. A BMW viszont nem szupersportkocsikat gyárt, hanem sportlimuzint, abból viszont a legjobbakat. Nem is értem, miért nem dobnak piacra valami ütős sportkocsit. Van olyan mérnöki tudás ott, hogy feladják a leckét az összes sportkocsigyártónak. Mint ahogy megtették a motoroknál az S1000RR-el.

Vélemény, hozzászólás?