Bójákkal játszó oroszlán: íme a Peugeot 408 jávorszarvastesztje

Megemelt futóművel már nem is olyan könnyű a kikerülőmanőver?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot 408 jávorszarvastesztjén két dolog állt a siker útjába, ezek pedig a megemelt futómű és a meglepően alacsony tömeg voltak.

Általánosságban elmondható, hogy a tömeg növelése a legtöbb esetben rontja egy autó kezelhetőségét. Kivételes esetnek tűnik a Peugeot 408, amelynél a km77.com jávorszarvastesztjén vélhetően a nehezebb változatok jobban teljesítettek volna a tesztelt 1,2 literes alapmodellnél. A 408 ugyanis egyértelműen crossoveresen megemelt futóművet kapott, amely az autó tömegközéppontját is megemelte, ez pedig a hibrid változat akkucsomagja nélkül még magasabbra került. Ráadásul az említett akku az autó hátsó tengelyét terhelné, így a hiánya egyértelműen orrnehézzé is tette az autót.
Hirdetés
Mindez egyértelmű hátrányt jelentett a spanyolok tesztjein, ám a szlalomnál még alig lehetett észrevenni, hiszen csak a pálya végén a megfordulásnál jelentkezett. Ennek ennek ellenére az időeredmény nincs a legjobbak között, ám ez az állórajt és a viszonylag kis teljesítmény következménye. A jávorszarvasteszten azonban már a keskeny gumik, a magas futómű és a nem tökéletes súlyelosztás kombinációja is megmutatkozott. Az autó relatíve könnyű kezelhetősége ugyan megmaradt, ám érezhetően sok volt a dőlés, az egyik hátsó kerék pedig el is emelkedett. A spanyol csapat a 72 km/órás eredmény ellenére nem volt elégedetlen az autóval, ennek a fő oka pedig, hogy bármilyen sebességnél könnyen és egyértelműen irányítható maradt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?