Búcsúzik a Punto, 13 év után befejezték a gyártást

Sikerekben gazdag 13 évet élt a Grande Punto, utód nélkül búcsúzik

Már korábban is kiderült az FCA terveiből, hogy a jövőben nem szerepel náluk a Punto, sokkal inkább koncentrálnak inkább az Alfa Romeo modelljeire, a Punto gyártását most be is fejezték.

A Fiat egyik legsikeresebb és legnépszerűbb modellje volt a Grande Punto

Sergio Marchionne egyik utolsó sajtótájékoztatóján esett szó a Fiat jövőjéről, még halála előtt elárulta, hogy a Punto utódjáról egyelőre szó sincs, az FCA sokkal inkább koncentrál az Alfa Romeo modelljeire. A Punto első generációja 1993-as bemutatkozása óta Európa egyik kedvenc kisautója, 1995-ben még Év Autójának is választották praktikuma és stílusa miatt, '99-ig készült. Második generációja szintén sikeres volt, az 1999 és 2010 között készült modell vonalai jóval szögletesebbek voltak, de csinos és megkapó kis családi autó volt és 5 éven keresztül még a Grande Puntóval együtt is készült, Punto Classic néven.

Az első generációs Punto még Év Autója díjat is kapott, második generációja pedig 5 éven keresztül a Grande Puntóval együtt is készült

Hirdetés

A Grande Punto volt a legtöbb ideig gyártott Punto, 2005-ös bemutatkozása óta rendkívül népszerű, a korai modellek hanyag anyaghasználatát egy alapos ráncfelvarrással tették jóvá, a Punto Evo modellek belterének is nagy része új lett, a komplett műszerfalat kicserélték. A Grande Puntót 13 éven keresztül gyártották Melfiben, a csinos kisautó megüresedett gyártósorát nem egy Fiat modell fogja betölteni, hanem a Maseratié, méghozzá a Levante után egy újabb SUV modell fog készülni.

13 évével a legtovább gyártott Punto modell volt, utód nélkül búcsúzik

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.08.12. at 07:45
    Permalink

    “13 évével a Fiat legtovább gyártott modellje volt, utód nélkül búcsúzik”

    Ezt csak ugy hasrautesbol irtatok?
    Regi 500 18 ev, oreg Panda 23.

  • 2018.08.12. at 09:54
    Permalink

    Egy legendától veszünk búcsút. Őszintén sajnálom nem viszi tovább a Punto nevet a Fiat.

    Egy szerethető kisautó mind a mai napig. Az olasz gyártó anno a 176-os karosszéria kódú 1 generációval szinte felrobbantotta a kisautó szegmenst.

    Jómagam egy mark II/b tulajdonosa vagyok immáron 11 éve. Már érik a csere, de ha érkezik az utód, az is Punto lesz.

  • 2018.08.12. at 10:02
    Permalink

    Azt el is felejtettem írni hogy a tisztelt cikkíró ismét a Fiat gépkocsik anyaghasználatát kritizálja. Jól emlékszem rá, pl. a Peugeot 206-os anyaghasználata se volt éppen a legfinomabb és még sorolhatnám. -.-

    • 2018.08.12. at 14:28
      Permalink

      Nem kritizáltam a Fiatok anyaghasználatát, az, hogy a Punto Evo műszerfala jobb anyagból készült, mint előtte viszont tagadhatatlan.

    • 2018.08.12. at 15:38
      Permalink

      A G punto egy modern formájú és műszaki tudású autó volt, jó NCAP-val és rengeteg extrával (pl 2 zónás klíma), ugyanakkor a belső anyagai tényleg nagyon igénytelenre sikeredtek. Itt nem is annyira a konkurencia (a PUG 206 akkor már fapados K-európai/afrikai autó volt (a classic belseje rosszabb volt mint az eredeti 206-é), de a 207 belseje viszont igen jól sikerült, és akkor mondjuk a Toyota is elég jól elkapta a ritmust), hanem a G Punto tudásához képest.

      Érezhető volt a cél, hogy az igényes belsőt keresők vegyenek inkább Alfát.

Vélemény, hozzászólás?