Családosok álma lehet az új Ford Tourneo Connect, főként a Grand

A Ford olcsó egyterűi: Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A haszonjármű Transit Connect után megjelent annak személykivitele, a Tourneo Connect. Van nyújtott változat is: ő a Grand Tourneo Connect.


Mindenki nagyra vágyik, sorra hozzák ki az autógyártók az alapból még nem annyira nagy modelljeik Grand változatát. Talán a Jeep kezdte a Cherokee-val a „grandosítást”, aztán jött a Renault Grand Espace, Grand Scénic, Grand Modus. Utánuk a Citroën Grand C4 Picasso, majd a Ford Grand C-Max. Most pedig - szintén a Ford által - már haszonjármű alapú egyterűből is van Grand, ugyanis a nemrégiben megismert új Transit Connect után itt van annak személyszállítója, a Tourneo Connect, melynél a hosszú tengelytávú, nyújtott változata a Grand Tourneo Connect nevet viseli.
Tourneo ConnectGrand Tourneo Connect 5 ülésesGrand Tourneo Connect 7 üléses
Hosszúság [mm]441848184818
Szélesség tükrök nélkül [mm]183518351835
Szélesség tükrökkel [mm]213721372137
Magasság (terheletlenül) [mm]185218521852
Tengelytávolság [mm]266230623062
Oldalajtó nyílás-szélessége [mm]612839839
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm]119211491149
Csomagtér szélessége [mm]147714771477
Csomagtér magassága [mm]124512341072
Csomagtér hossza az első ülésekig180021792179
Csomagtér hossza 5 üléssel91313051264
Csomagtér hossza 7 üléssel--450
Csomagtér 7 üléssel [liter]--322
Csomagtér 5 üléssel [liter]102915291287
Csomagtér 2 üléssel [liter]241027612620

A választás logikus, hiszen Transit Connectből is van rövid és hosszú tengelytávú, a személyautóknál pedig jobban hangzik a „nagy”, mint a „nyújtott” jelző. A modell persze nem úttörő, hiszen a Volkswagen Caddy Maxi már több mint öt éve létezik, ahhoz képest azonban a Tourneo Connect sokkal frissebb és ezáltal sokkal finomabb modell. Ebben a kategóriában most egyébként elég könnyű helyzetben van a Ford, nincs olyan konkurens, amely ne lenne legalább 3 éves. Így természetes, hogy a Tourneo Connect ma bizony látványosan a leginkább üdítő formájú. De nem csak megjelenésével, technikai töltetével is élen jár. Nem meglepő, hiszen a Transit Connect is álomautó a szegmensében, s az igen jó alapnak számított a személyszállító kialakításához.
1.0 EcoBoost1.6 TDCi 951.6 TDCi 115
Motorbenzindízeldízel
Hengerűrtartalom [cm3]99915601560
Hengerek/szelepek száma3/124/84/8
Váltófajta/-fokozat6/kézi5/kézi6/kézi
Teljesítmény [LE (1/min)]100 (6000)95 (3600)115 (3600)
Nyomaték [Nm (1/min)]170 (1400-4000)230 (1500-2000)270 (1750-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 14,014,713,8
Végsebesség [km/h]165160165
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km]6,4/5,1/5,65,6/4,6/4,0 (Econetic: 4,9/4,5/4,6)5,6/4,6/4,9
CO2-kibocsátás [g/km]129130 (Econetic:120)130

Az alapok tehát adottak: a Tourneo Connect a Transit Connect dimenzióit hozza: 4418 mm hosszú, hatalmas és osztott visszapillantói nélkül 1835, azokkal 2137 mm széles, magassága 1861 mm, tengelytávja pedig 2662 mm. A hosszú Grand tengelytávja és hosszúsága is kereken 400 mm-rel, azaz 40 cm-rel nagyobb, a futóművek egységes elvűek: elöl MacPhersonok, hátul csatolt lengőkarosak. Alapáron jár a kétoldali hátsó, igen széles nyílású tolóajtó, az ablakok azon alapból nem nyithatók, de a jobb verzióknál már nem csak csúsztathatók, hanem elektromosan liftezhetők is. Pakolóhely bőven, helykínálat még annál is jobban van. Kezdjük előbbivel: korrekt kesztyűtartó, 1,5 literes palackokat is elnyelő ajtózsebek elöl, rekesz és két pohártató az első ülések között, polc a szélvédő fölött, palacktartók a tolóajtók kárpitján is említhető, a hétüléses verziókban pedig oldalsó rekeszek leghátul is kínálkoznak. 12 V-os csatlakozóból négy is van, ami bizony praktikus. Praktikus az is, hogy a műszerpult teteje felnyitható, egy stekker és némi tér ott is van.
Hirdetés

Bár a helykínálat pazar, az ülések nem a legnagyobbak, s nem is a legjobb tartásúak, ellenben mindenhol, még leghátul is vállalhatók. A térdhely a második sorban 29, a harmadikban 15-30 cm. Ezek bizony kompromisszummentes értékek. Kompromisszummentes az is, hogy a hétüléses Grand Tourneo Connect esetén, még leghátrább tolt ülésekkel is 40 cm mély a raktér, ha viszont előre taszajtjuk a harmadik sori székeket, már 55 cm mély az amúgy 1,2 méter széles és mintegy 1 méter magas tér. Literszámokkal sem áll rosszul a Tourneo Connect – nem részletezzük, táblázatunkból az összes verzió értéke látható.
Helykínálatban tehát biztosan verhetetlen a Tourneo Connect. Aki nagyobb család számára is alkalmas Fordot szeretne olcsón, az bizony itt kell, hogy kikössön. A kompakt C-Max és Grand C-Max ugyanis négynél több felnőttnek (még utóbbi variánssal) sem tud valódi kényelmet adni, az S-Max és a Galaxy pedig már semmiképp sem olcsó, míg a Tourneo Connect, ha bruttó 5 190 000 forintos alapárával és 125 000 forintos Grand-felárával nem is olcsó, még nem vészesen drága. Legalábbis méretéhez képest nem az.
Tourneo ConnectAmbienteTrendTitanium
1.0 EcoBoost 100 LE M65 190 0005 505 0006 270 000
1.6 TDCi 95 LE M55 625 0005 940 0006 705 000
1.6 TDCi 95 LE M5 Econetic-6 150 000-
Grand Tourneo Connect
1.6 TDCi 95 LE M55 750 0006 065 0006 830 000
1.6 TDCi 115 LE M6-6 330 0007 095 000

Ezért az árért még az is vállalható, hogy az utastérben minden plasztik kemény – ez egy ilyen foci. A futáskultúra azonban példás, a Transit Connect benzinesként és dízelként is csendes. Grandként mondjuk csakis dízel lehet, 95 vagy 115 lóerős 1.6 TDCi. Az izmosabbiknál már hatsebességes váltóval. A „rövidhez” kérhető az Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost 100 lóerős változata is. A németországi bemutatón azt is próbára tehettük. Két felnőttel egészen vígan, persze autópályán már a dízeleknél zajosabban és jelentősen nagyobb fogyasztással vitte a kisebbik Tourneo Connectet. Dízelből mindkét verziót, az ötsebességes váltóval adott 95 lóerőset és 115 lovas, hatfokozatú váltósat is hajthattuk. Egyértelműen utóbbi a kellemesebb, és ráadásul vegyes érték szerint a takarékosabb is, persze 265 000 forintos felára a mindössze 1 deciliterrel kisebb étvágy miatt mai árak szerint 662 500 kilométer alatt jönne csak vissza.
Természetes, hogy ami a Transit Connect esetén elérhető, az a Tourneo Connectnél is. Így kérhető navigáció vagy tolatókamera, de még a városi koccanásokat elkerülő automatikus fékrendszer is. Utóbbiért 190 500 forint fizetendő, az extrák legtöbbje átlagos árú, de például a csomagtérpadlóra összehajtható harmadik üléssor 88 900 forintért olcsó. A Tourneo persze nem az, ára annak megfelelően árazott, hogy ez a szegmens legfrissebb, legmodernebb, de sanszosan legkifinomultabb képviselője is. Minden verziónál visszagurulásgátlós ESP-vel, 6 légzsákkal, fedélzeti számítógéppel. A középső, Trend felszereltségtől fűthető szélvédővel, elektromos hátsó ablakokkal, Bluetooth kihangosítós CD-rádióval, elektromos és fűthető tükrökkel. A csúcs Titanium szintnél már minden igényt kielégítő ellátmánnyal: bőrbe varrt kormánnyal, tempomattal, tolatóradarral, panorámatetővel, kétzónás automata légkondicionálóval, kereszttartókat is adó tetőcsomagtartóval, elektrokróm középső és elektromosan behajtható külső tükrökkel. Utóbbival persze már nagyon nem olcsó, 6,27-7,095 millió forint a Tourneo Connect, illetve a Grand Tourneo Connect. Így aztán – miként a melósoknak a Transit Connect – hiába álomautó, az átlagcsaládok részére vélhetően csak álom marad. Főként nálunk, ahol még a hálóval vagy ráccsal leválasztott rakterű verzió sem adható el haszonjárműnek, áfa nélkül. Európa számos piacán azonban igen, azokon sikeres lehet majd – nálunk sajnos kevéssé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?