Cukiság a maximumon! Honda e teszt
Boci szemekkel néz, de nagyon megy! Honda e Advance teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyetlen "e" betű a Honda villanyautójának modelljelölése, pedig a mai kínálatban talán ez a leginkább egyedi, nem csak azért, mert az első modell, amit alapáron digitális tükrökkel adnak.
Semmihez sem hasonlító, persze az első (1972-es) Civic számára emléket állító a Honda e formája. Külső visszapillantók nélkül és a szélvédővel egy síkban lévő első tetőoszlopokkal autóformának szokatlan
teljesen egyedi módon közelíti meg a villanyautózást.
Egyáltalán nem nagy, sőt, kifejezetten apró, 3894 mm-es hosszával ma már szinte közelebb áll a mini-, mint a kisautókhoz, de ez nem baj, mert nagyságát tudása adja.Elöl-hátul LED-esek a lámpák, a 2,53 méteres tengelytáv jelentős a nem egész 3,9 méteres hosszhoz mérten
minden adott ahhoz, hogy jó vezethetőséget kapjunk, és azt is kapunk!
A kormánymű közvetlen, a kétküllős, a csúcsverziónál ráadásul nem csupán bőrhuzatos, hanem fűtést is ad, ennél persze fontosabb, hogy végállásai között 3,1 kört ír, miközben egy változó áttételű kormányművet irányítunk, a hátsó hajtás miatt hajtási befolyásoktól mentesen. Padkától padkáig 8,6, faltól falig 9,2 méter átmérőjű körön, érzésre szinte a hátsó kerekei körül megfordul az "e".A visszapillantó-kamerák kijelzőivel faltól-falig monitoros a műszerfal, a kormánykerék kétküllős, a csúcsverziónál fűthető. Az első ülések előtt is átjárható az utastér
Hátul egyszerű, formázatlan az ülés, de rövid távokra felnőttként is el lehet férni, az utastér csak négyüléses, de valóban négy felnőttnek is elegendő, elöl több órás utak sem fárasztóak
A Honda e élményautó, kicsi, teljesen egyedi dizájnú. Az Év Zöldautója címért is indul, de a legcukibb cím már biztosan az övé.
Elöl-hátul ledes lámpáival szinte azt is nehéz eldönteni, hogy épp jön-e vagy megy, de teljesen sajátos, határozottan mókás és cuki. Kétféle hajtáslánccal kapható, alapból 136 lóerős, az Advance verziónál 154 lóerős villanymotor tekeri a kerekeket hátul, mindenképp 315 Nm nyomatékkal. Már az alapverzió is 9 másodperces, az izmosabbik pedig 8,3-as 100-as sprintet tud, a hatótáv pedig nem motorteljesítmény, hanem kerék alapján változó. Legalábbis a mérési ciklus szerint, a gyakorlatban pedig leginkább a használat módja a döntő. A 16 colos és Yokohama BluEarth eco abroncsokkal szerelt verziók 222 kilométeres hatótávot ígérnek, a tesztautó viszont a 17 colos felniket és a hozzájuk járó, nem épp a szerény gördülési ellenállásról, hanem a biztos tapadásról szóló Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat kapta. Utóbbiakkal 210 kilométer az ígért hatótáv, ami biztosan hozható, hiszen nálunk is többször írt 202 kilométeres hatótávot, egyszer 214-et is. De ami ennél is fontosabb: 165 kilométer még a gyorsulást többször próbálva, autópályás 130 km/órás tempóval is összejött, normál (ami persze nekem normál, másoknak talán inkább takarékos) használatban pedig 180-190 kilométeres hatótáv simán adódik. A csaknem 600 kilométeres teszt fogyasztási átlaga 16,2 kWh/100 km lett, ami nem szerény, ám kb 200 kilométeres hatótávot adó.Csaknem 600 kilométeren 16,2 kWh/100 km átlagfogyasztás adódott. Ez nem világbajnok, de sportabroncsokkal nem is rossz
Az első ülések közé is került élethű faburkolat, a menetmód és a menetirány is gombbal választható, egypedálos vezetési módot is kapcsolhatunk, pakolóhely és elektromos csatlakozók sora egyaránt bőséggel kínálkozik
Nagyon dizájnos és egyedi a teljes kijelzős műszerfal, de a használata nem olyan praktikus, mint amilyennek tűnik. Az persze igaz, hogy a zenét böngésző utas legalább nem fogja elvenni a navigációt - elvileg
Az utaslégzsák helye szinte észrevétlen
Szokatlan módon a gépháztető közepénél találhatók a töltőcsatlakozók, külön fedele gombnyomásra nyitható fel. A CCS csatlakozós DC villámtöltő 100 kW-os, az AC 6,6-os
Ahogyan a Honda e minden részletével egyedi, úgy töltőcsatlakozójával is az.
A "gépháztető" kivágott közepénél hajthatunk fel egy ajtót, ami alatt találjuk a csatlakozókat. Esőben és hóban nem próbáltam, de nem is feltétlenül szeretném úgy tölteni, persze valószínűleg fölöslegesen aggódok: ha az akkumulátor kap aktív hűtést/fűtést, bizonyára a töltőcsatlakozó fagymentesítéséről is gondoskodtak a japánok. Elég sok minden másról is: a Jazz-zel szemben itt jól működő sávtartót kapunk, meg persze tökéletes távolságtartós tempomatot, a városi araszolás segítéségre még annak kapcsán is figyelmeztetést, ha elindult előttünk egy autó. Döbbenetes módon még parkolóautomatika is van, itt az volt az egyetlen rendszer, amit nemigen bírtam működésre bírni, leginkább azért, mert egy nem egész 4 méteres, a lehető legjobban körbekamerázott autóhoz nincs sok szükség rá. Kameranézetből teljes felülnézetig bezárólag minden választható, az Advance verzió középső tükre is digitális, a tolatókamera képét vetíti, hogy plafonig pakolt csomagtér esetén is lássunk magunk mögé.Gyári párna is rendelhető, a hátsó ülés (egyben) ledönthetőségével 1,4 méter hosszúra növelhető az alapesetben 171 literes csomagtér. A nem egész 3,9 méteres autóban ez teljesen rendben van
Az oldalsó kocsányokra hátra és lefelé néző kamera is került, így felülnézeti kép is segítheti a parkolást
Elöl az ajtósíkokba, hátul a tetőoszlopba rejtettek a kilincsek. Az okoskulccsal vagy regisztrált NFC-képes okostelefonnal közelítve az elsők előugranak
A 154 lóerős Advance verzió 8,3 másodperces 100-as sprintre képes, a hátsó hajtással és az 50:50-es tömegelosztással jó vezethetőséget kapunk
Köszönöm a cikket. Formavilága a Skoda S100 modellt idézi számomra. Aki nem hiszi, járjon utána!
Én nem csak utána de körbe is jártam, sőt belül is “körbesétáltam” (kb egy éve Frankfurtban, illetve januárban Brüsszelben http://egzostive.com/autosalon-brussels-2020-kia-ford-honda-suzuki-subaru/ ).
Szerintem az E leginkább az első generációs ötajtós Civicre hajaz, ami szerintem elég jó stratégia, mert ez alapozta meg az egész modellsorozatot, és a legjobb Civic generációk is innen merítettek. Közben tele van rengeteg formai tervezési (jó értelemben vett) kreténséggel ami nagyon feldobja az egészet.
Persze megint az ár lesz a lényeg, ami a Hondánál mindig fájdalmas pont.