Dízellel a hibridek ellen – új spórolókirály a Fordtól

Jövőre fut be a Ford Focus ECOnetic

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kisautósan mesés fogyasztási értéket ígér a Focus éhezésre optimalizált, a piacra jövőre várható ECOnetic verziója.

Legfőképp padlóburkolatának köszönhetően apadt az ECOnetic légellenállása, turbódízele vezérlésével és finomabban szabályozott töltőlevegő hűtőjével is különbözik a többi gázolajostól


[kepallobal=445522]Sokat, az 1,6-os TDCi-hez képest 100 kilométerenként 0,2 liter üzemanyagot ér az ECOnetic felirat és persze a technológia[/kepallobal] Bonyolult hibrid hajtáslánc helyett hagyományos turbódízel motorral és a többi autógyártótól is jól ismert, ám tökélyre fejlesztett trükkökkel ígéri a kompakt kategória legalacsonyabb, 100 kilométerenként 3,5 literes vegyes fogyasztási értékét a Ford. A természetesen részecskeszűrős Focus ECOnetic szén-dioxid emissziója, ha nem is rekorder, de igencsak tiszteletre méltónak számító, 95 gramm/kilométeres.
A már idén áprilisban bemutatkozó, de a piacra csak jövőre érkező Focus ECOnetic az új Focusból már ismert, ám 105 lóerősre állított, 8 szelepes, 1,6 literes turbódízelt alkalmazza, speciális, igen hosszúra áttételezett, 6 fokozatú váltóval és természetesen a kezelésében segítő váltás-esedékesség jelző elektronikával. Jár hozzá a friss Focusokból ismert, a légellenállást apasztó aktív-hűtőmaszk zár. Magyarán csak akkor jut levegő a hűtőhöz, ha szükséges, amúgy egy bezáródó redőny javítja az aerodinamikát.
Az ötajtósként és kombiként is érkező ECOnetic természetesen kivétel nélkül beveti az eco-modellekből ismerős cseleket: motorfék üzemre időzített gerjesztésű generátor - ezáltal fékenergia hasznosítás és Start-Stop-rendszer egyaránt szerepel benne, kormányszervója takarékos, elektromos, sofőrjét EcoMode kijelzővel sarkallja pénztárca- és környezetbarát vezetésre. Összességében bő 10 százalékkal alulmúlja legfőbb konkurenseinek étvágyát, az Opel Astra és a Volkswagen Golf legtakarékosabb verziója egyaránt 0,4 literrel torkosabb nála. Amennyiben utóbbiakból a Focus ECOnetic jövő év elejére várható piacra lépéséig nem érkezik takarékosabb, a Ford bizony nyerő helyzetben lesz.

Műszerfalán EcoMode-kijelzőjéről, kívülről hátsó feliratáról és speciális dísztárcsáiról, alacsony gördülési ellenállású abroncsairól ismerhető fel az ECOnetic

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?