A kilencvenes években a Volkswagen új életet lehelt a Skodába, a megújuló cseh márkának a presztÃzsén is javÃtani kellett, amihez szükségesnek látták a sportmodellek bevezetését. Az újkori RS jelölés 2001-ben az Octavián jelent meg elÅ‘ször, a kompaktot 1,8 literes turbómotorral szerelték, a 180 lóerÅ‘s modell még a hazai rendÅ‘rség kötelékében is megjelent. A hagyományt a második nemzedék vitte tovább, a motor kétliteresre, a teljesÃtmény 200 lóerÅ‘re nÅ‘tt, a dÃzelek népszerűsége miatt gázolajos RS is megjelent 170 lóerÅ‘vel. A harmadik generációnál is megmaradt a benzin-dÃzel páros, a szikragyújtású kétliteres 220-245, a dÃzel 184 lóerÅ‘vel mozgatja az Octaviát. A jelenlegi kapható modell sem gyenge, a benzines 245, a dÃzel 200 lovas.
Hiába az Enyaq a legerÅ‘sebb, a két tonna feletti súly nem tesz jót a dinamikának. Egy 130 lovas dÃzel kisautó ma már a sci-fi kategóriába tartozik, pedig Ãgy indult a Fabia RS-Ãtése
Kisebb méretben is készült tüzes Skoda, a Fabia elsÅ‘ két generációját vadÃtották meg a csehek. A régebbi modell a legendássá váló 1.9 PD TDI blokkot kapta, amit 130 lóerÅ‘sre húztak fel. A második és egyben utolsó Fabia RS-nél kidobták a dÃzelt, helyét az 1,4 TSI vett át 180 lóerÅ‘vel. A divatnak a Skoda sem mondhatott ellent, Ãgy a Kodiaq SUV is bekerült a nemes családba. Az RS emblémát hordó modell hajtásában nincs újdonság, az Octaviában is megjelenÅ‘ 245 lovas kétliteres blokk hajtja a nagy mackót. A család legújabb, egyben elsÅ‘ elektromos tagja az Enyaq RS iV, a tÃpus legerÅ‘sebb változata két villanymotorjával valósÃtja meg az összkerékhajtást, a teljesÃtménymaximum 299 lóerÅ‘.
A befutók sorrendje többé-kevésbé az évjárat szerint alakult, azonban az harmadik Octavia beragadt a rajtnál, Ãgy utolsó lett, de az ismétlésben szépÃtett. Második nekifutásra a hármas Octavia lett az elsÅ‘, a második az Enyaq, a dobogó utolsó fokára a jelenleg futó Octavia kapaszkodott fel, a régebbi Fabia mindkétszer utolsóként végzett.