Az egymillió forint alatti kínálatot az Astra, a Swift és a Focus uralja, a középkategóriában a Golf-Astra-Focus trió a legkeresettebb. Az 5–10 milliós ársávban a Tesla Model 3 vezet, míg tízmillió felett a BMW és a Mercedes modellek tarolnak.
Még mindig rengeteg a filléres, öreg autó a hazai piacon
Izgalmas részleteket mutatnak meg a Használtautó.hu január és október közötti adatai a magyar használtautó-piac árkategóriáiról. Az egymillió forint alatti kínálatot egyértelműen a praktikus, fenntartható típusok uralják. A toplista élén az Opel Astra (78 600 érdeklődés) áll, amelyet a Suzuki Swift (74 800) és a Ford Focus (47 200) követ. Ezeket a modelleket az alacsony fenntartási költség, a kiváló alkatrészellátás és a tartós technika tartja a népszerűségi lista élén a legolcsóbb szegmensben. Az autók átlagára ebben a kategóriában 400-600 ezer forint között alakul, miközben az átlagos életkor meghaladja a 20 évet, és a futásteljesítmény jellemzően 200-270 ezer kilométer körül mozog.
A hazai középkategória a legnagyobb forgalmú ársáv, ahol a Volkswagen Golf (60 253 érdeklődés), az Opel Astra (55 415) és a Ford Focus (54 758) vezetik a mezőnyt. Ezeket követi a Škoda Octavia, a BMW 3-as sorozat és az Audi A4, vagyis a szegmensben a praktikum és presztízs már kéz a kézben jár. Ebben az ársávban az autók átlagára 2,5-3 millió forint, az átlagéletkor 12-15 év, a futásteljesítmény pedig jellemzően 180-240 ezer kilométer között alakul. A Golf és az Astra a tartós népszerűség szimbólumai, miközben a fiatalabb vásárlók körében az olcsóbb BMW-k és Audik is népszerűek.
5 millió forint felett már a Tesla is bekerült a legnépszerűbbek közé
A közép-felső kategóriában egyértelmű fordulat látszik: a Tesla Model 3 messze a legnépszerűbb modell 24 ezer érdeklődéssel, toronymagasan megelőzve a hagyományos márkákat. A Skoda Octavia, Suzuki Vitara és Toyota Corolla is erősek ebben a szegmensben, de a Tesla előretörése jól mutatja, hogy a villanyautók iránti kereslet a használtpiacon is töretlenül növekszik. Az autók átlagára 6-8 millió forint, az átlagéletkor 4-6 év, az elektromos modellek pedig a legfiatalabbak és legkevesebbet futottak jellemzően 60-130 ezer kilométer közötti futásteljesítménnyel.
A prémium szegmensben a Használtautó.hu listája ismét közel használhatatlan, hiszen most is egy típusként kezelték az összes BMW SUV modellt a képzeletbeli "X-sorozat" néven, míg a konkurenseket külön számolták. Hét különböző típust egy kalap alá véve könnyű az önálló modellként kezelt Mercedes-Benz GLE és a Tesla Model Y elé első helyre beférni 27 000 érdeklődéssel. A toplista első tíz helyéből még így is további ötöt foglalnak el a BMW és a Mercedes modelljei, de két Tesla is bekerült - a Model Y és a Model 3, ami jelzi, hogy az elektromos autók már a felsőbb kategóriában is versenyképes alternatívává váltak. A prémium modellek átlagára 14-22 millió forint, átlagéletkoruk 3-5 év, és jellemzően 60-100 ezer kilométert futottak. A vásárlók itt nem csupán presztízst, hanem értékállóságot és fejlett technológiát keresnek.
10 millió forint felett is akad kínálat, illetve kereslet is