Élőben láttuk, mutatjuk: Toyota Corolla Cross és bZ4X

Már ez a két Toyota is rendelhető, mutatjuk, mennyiért

Folytatódik a Toyota szőnyegbombázással felérő modelloffenzívája: a kompakt kategóriába egy új SUV-t hoznak, a villanyautók szegmensébe pedig egy még nagyobb, szintén vadonatúj modellel törnek be.

Érkeztek már újdonságok az idei évben is a Toyotától, gondoljunk csak a szabadidő-autós jegyekkel felvértezett Aygo miniautóra, vagy mindössze 2 évig elérhető GR 86-ra. Legütősebb kártyáikat ugyanakkor a második félévben kaphatjuk meg, azonban már most láthattuk őket, sőt előrendelésük is megkezdődött. Lássuk, mi is ez a két modell!
Hirdetés
Toyota Corolla Cross
Tavaly 1,07 millió példányos eladással szorongatta a világ legnépszerűbb szabadidő-autója, a Toyota RAV4 az 1,15 milliós eladásával azért tavaly is legkelendőbb Corollát. Viszont úgy néz ki, a Corollát most minden eddiginél jobban megerősíti, bebiztosítja a Toyota, ugyanis a C-HR fölé és a RAV4 közé érkezik a Corolla Cross, amivel rögtön elnyerik a mind jelentősebb számú SUV-vevők kegyeit is. A 4,39 méteres, a Toyota szerint is leginkább a zömében kettő személynél nem többen utazók számára ajánlott C-HR-nél 7 centivel hosszabb a 4,46 méteres Corolla Cross, amivel városban még mindig sokkal élhetőbb, mint a 4,6 méteren nyújtózó RAV4. Szélességét is a két tesó közé lőtték: 1825 mm-ével a C-HR-nél 3 centivel vállasabb, a RAV4-nél ugyanennyivel keskenyebb.

A Corolla Cross nem csak a Corolla palettáján belül lesz mérföldkő, a Toyota egész kínálatában is, hiszen elsőként hozza a márka immár ötödik generációs hibrid hajtásláncát, ami a C-HR-ben is elérhető Dynamic Force rendszeren alapul.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Corolla Cross csakis 2,0 literes hibridként elérhető, de rögtön növelt, 197 lóerős teljesítménnyel, első és a Toyotától ismert módon fizikai kapcsolat nélküli, hátul külön villanymotoros összkerékhajtással. Bár a padlólemez a C-HR-rel rokon, a forma - meredek hűtőmaszkjával és egyenesített kerékjárati íveivel - a RAV4-re emlékeztet. Belül hasonlóan kettős érzésünk támad: a helykínálat és a formavilág a RAV4-hez közelít, de az első ülések például a C-HR-ből lehetnek ismerősek, az üléspozíció még magasabb, a hangulat is SUV-osabb, mint a C-HR-ben. Persze az ára sem szerény, hiszen a Corolla Cross 11,75 millió forintról startol Comfort felszereltségével, amivel olcsóbb ugyan, mint a 2,0 literes, Style szinttel induló C-HR, de azonos felszereltséggel 280 ezer forintos felárat láthatunk, ami egyáltalán nem vészes a nagyobb méretek és az erősebb, ugyanakkor hasonlóan takarékosnak ígérkező hajtáslánc tükrében. A Corolla Cross részletes adataira még várnunk kell, a hazai bemutatóra egy előgyártott példány érkezett, de érdekesség például, hogy öntöltő hibridként is kínálni fogja az okostelefonos applikációról indítható (a hibrid akku töltöttségéből táplálkozó) légkondicionálást. Rendelni már lehet, s a Toyota azt mondja: csak annak van esélye az idei, utolsó negyedévi átvételre (ami egyébként a nem vadonatúj modellek esetén is jónak számít a jelenlegi piacon), aki időben szerződik, ugyanis már idén is 1500 rendelést várnak, de ebből csak 450 körüli példány fog megérkezni december végéig.
Hirdetés
Toyota bZ4X
A Toyota első, nem mellesleg a moduláris e-TNGA platformra épülő dedikált villanyautója már most a gyártásból érkezett példánnyal mutatta meg magát. A bZ4X március óta rendelhető már, jól jelzi az autóárak emelkedését (azaz a forint gyengülését), hogy míg márciusban még 18,1 millió forintról indult a méreteivel a RAV4 és a Highlander közé érkező, de benzinmotort nem tartalmazó bZ4X, ma már 19,76 millió forint az alapára, amivel nem mellesleg olcsóbb, mint a RAV4 Plug-in Hybrid. A hajtáslánc persze teljesen más, itt már csak villanymotort kapunk, a fronthajtású "alapverziónál" 150 kW (204 LE) teljesítményűt, 265 Nm nyomatékkal, csak az első kerekekhez, amivel 8,4 másodperces 100-as sprintre képes, a csúcsverzió elöl-hátul egy-egy 80 kW-os villanymotorral dolgozik, így összességében 218 lóerőt és 336 Nm nyomatékot mozgósít, amivel 7,7 másodperces 100-as sprintre képes. Már az alapverzió is megkapja a hatékony, hőszivattyús fűtésrendszert, természetesen LED fényszórós, megvannak benne a Toyota Teammate sofőrsegédek, az okostelefonos kapcsolat és távvezérlés, de központi kijelzője például még csak 8 colos, nem pedig 12, ahogyan a magasabb ellátmányúaké. Egységes a kínálatban a 71,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, ami a szerényebb fogyasztású, csak elöl hajtó verzió esetén 500 kilométer feletti hatótávhoz is elég lehet. A tölthetőség első körben meglepően lassú: 6,6 kW-os a fedélzeti töltő, amivel 11 óra a teljes telítés, de már ősszel érkezik a 11 kW-os, amivel 7 óra alatti lesz, a DC villámtölthetőség 150 kW-os, ami megfelelő oszlopról 30 perc alatti 10-80%-os töltést hozhat. Mindegyik verzióhoz kapható gyári vonóhorog, de érkezik még két komoly újdonság: a napelemes tető, ami naponta 5 km hatótávot képes az akkuba tölteni, továbbá jövőre a Lexus RZ esetén már látott Yoke kormány is a teljesen elektromos, változó áttételű kormányzással.
Hirdetés
A bZ4X kapcsán már idén is több száz hazai megrendelésre számít a Toyota, hiszen márciustól június elejéig úgy érkezett be közel 100 vevőrendelés, hogy az ügyfelek az autót még nem is láthatták. Nem meglepő, hiszen ára a konkurenciához és a méretekhez képest teljesen korrekt, a forma ütős, a Toyota neve és garanciája pedig első villanyautójuk mögött is ott van. Most nagyon kell még sietni, hogy idei átvételt remélhessen az ember, de elvileg van még rá mód, a többiek már jövőre fogják megkapni elektromos Toyotájukat, ami a villanyautók esetén abszolút nem szokatlan. Mi hamarosan, már a jövő héten vezethetjük, első körben Dániában, így hamarosan érkezünk majd a bővebb beszámolóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.06.05. at 10:36
    Permalink

    Tetszik a Corolla Cross, nagyon kellett ez a modell a kompakt kategóriába a CHR és a RAV4 közé. Kicsit csodálkozom is, hogy pont a legfontosabb szegmensben nem volt eddig ilyen autójuk. Jó lett volna, ha lehet választani egy turbo benzinessel is, de ilyen a mai világ, csak a hibrid megy. Ismerősömnek hibrid CHR a céges autója, nemrég kapták, nem nagyon szereti, furcsa a nyúlós váltó, és még sok minden más is. Az árazása kb. ott van, ahova ma várható. Szerintem népszerű lesz.
    És egy megjegyzés, mennyivel visszafogottabbak a hostess lányok, mint a nemrégiben látható kínai MG bemutatóján 🙂

      • 2022.06.06. at 09:54
        Permalink

        Stírölni azért lehet 🙂
        Amúgy a Toyotának sikerült ezen a téren annyira “visszafogottnak” lennie, hogy bármelyik átlagos gimnáziumi ballagó osztályból simán össze lehet hozni egy ennél “ütősebb” csapatot. A visszafogottság előnye, hogy így semmi nem vonja el a figyelmet az autókról ……………. nem úgy az MG-nél 🙂

Vélemény, hozzászólás?