Érkezik a teljesen elektromos Toyota Land Cruiser!

Önhordó karosszériával és hatalmas akkucsomaggal is lehet értelme a Toyota terepjárójának?

Már 2023-ban lerántották a leplet a Land Cruiser SE koncepcióról, ez válhat most valósággá. Kentuckyban készülhet az első teljesen elektromos, három üléssoros Land Cruiser, amely létraváz helyett önhordó karosszériát kap.

2023-ban debütált a Land Cruiser SE koncepció, aztán közel három évig nem érkeztek hírek a modellről. Most viszont a Toyota bejelentette: az SE lehet az egyik a hét új elektromos modell közül, amelyet 2027 közepéig mutatnak be. Egy magát megnevezni nem kívánó belső forrás a Reutersnek azt is elárulta, hogy az amerikai Kentucky államban működő üzemben lesz az elektromos Land Cruiser gyártási központja. A koncepcióautót látva és a jármű funkcióját tekintve azonban valószínű, hogy az újdonság csupán nevében lesz Land Cruiser. Hiszen az új Land Cruiser SE nem a terepjáróknál megszokott, létravázas szerkezetre épül, hanem önhordó karosszériát kap. Ez hatalmas változás, amely nemcsak a menetdinamikát és a kényelmet javítja, de az aerodinamikát is. Mindez jól látható már a koncepció formáján is: a szélvédő sokkal jobban meg van döntve, a hasmagasság kisebb, a karosszéria egésze pedig lendületesebb és áramvonalasabb. A Land Cruiser SE hossza tanulmányautóként 5,15 méter szélessége 1,99 méter magassága pedig 1,7 méter. A három üléssoros kialakításról a 3,05 méteres tengelytáv is árulkodik. Az SE formavilága is jelentősen eltér az „eredeti” Land Cruiserétől. A hagyományos LC dobozszerű formavilága az elpusztíthatatlanságot és a terepképességeket emeli ki. Nagyok a terepszögek, jelentős a hasmagasság, és a nagy, ballonos abroncsok állnak jól neki. Ezzel szemben a Land Cruiser SE tanulmány sokkal jobban belesimul a modern családi autók mezőnyébe: tetszetős, kényelmes és praktikus, amelyet modern technológiával, köztük a Toyota új, Arene nevű szoftverplatformjával pakoltak tele. Technikai adatokat egyelőre nem közölt a Toyota, így nem tudjuk, hogy milyen teljesítménnyel és mekkora akkucsomaggal készül majd a villany-LC, de az szinte biztos, hogy a jelenlegi legnagyobb, 77 kilowattórás akkucsomag ide kevés lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?