Európa legkelendőbb autói

Továbbra is a Volkswagen Golf a legkelendőbb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harmadik éve tart a Golf hegemóniája, 2011-ben is a Volkswagen kompaktja lett a legkelendőbb európai autó.

A hatodik generációs Volkswagen Golfból Európa-szerte 2011-ben egészen pontosan 484 547 darab talált gazdára, s ezzel a kompakt kategória királya egyhuzamban harmadszor lett kontinensünk legkelendőbb autója. A JATO Dynamics adatai szerint azzal együtt az idén már hetedik szériájával jelentkező Golf a legnépszerűbb, hogy tavaly 1,6 százalékkal kevesebb fogyott belőle, mint 2010-ben. A második helyen egy másik VW, a Polo zárt 356 490 darabos értékesítéssel, a harmadikon a Ford Fiesta 348 465 eladott példánnyal. A képzeletbeli dobogóról épp csak lemaradt az Opel/Vauxhall Corsa 313 325-tel és a Renault Clio 294 172-vel. Közülük 2011-ben egyedül a Polóból vettek többet, mint egy évvel korábban.
2011-es európai Top10 modellek
2010 (db) 2011 (db) változás (%)
Volkswagen Golf 492 238 484 547 -1,6
Volkswagen Polo 354 640 356 490 +0,5
Ford Fiesta 401 919 348 465 -13,3
Opel/Vauxhall Corsa 318 900 313 325 -1,7
Renault Clio 338 583 294 172 -13,1
Opel/Vauxhall Astra 290 936 287 249 -1,3
Ford Focus 261 857 280 209 +7,0
Peugeot 207 305 461 242 385 -20,6
Renault Mégane 260 932 239 329 -8,3
Volkswagen Passat 159 264 233 330 +46,5

Amint az látható, a Golf előnye szignifikáns, míg a Top10 harmadik Volkswagenje, a Passat elképesztő 46,5 százalékkal nőtt. A Ford Focus 7 százalékos bővülése is szép eredmény, majdnem el is csípte a kevésbé keresett Opel/Vauxhall Astrát. Nem kerültek be a legjobbak közé, ugyanakkor említésre méltó a Ford C-Max/Grand C-Max, a Citroën C4, a BMW X3 és a Kia Sportage fejlődése, akárcsak a Peugeot középkategóriás sikere, hiszen az 508-asból 2011-ben háromszor annyit adtak el, mint 407-es elődjéből 2010-ben. Ami a márkákat illeti, a Volkswagen komolyan növelte részesedését, de az Audi és a BMW is jó évet zárt.
2011-es európai Top10 márkák
2010 (db) 2011 (db) változás (%)
Volkswagen 1 538 719 1 678 219 +9,1
Ford 1 119 261 1 087 912 -2,8
Renault 1 138 909 1 038 313 -8,8
Opel/Vauxhall 1 000 377 985 322 -1,5
Peugeot 1 003 409 909 340 -9,4
Citroën 836 763 770 175 -8,0
Audi 623 633 679 690 +9,0
BMW 608 912 640 318 +5,2
Mercedes 591 109 591 348 +0,0
Toyota 587 465 532 437 -9,4

A JATO-jelentés természetesen arra is kitér, hogy a teljes európai újautó-piac 1,2 százalékkal csökkent - tavaly 13 543 179 darabot adtak el. Az öt nagy piacból kizárólag a vezető németországi tudott nőni (8,8 százalékkal 3 173 634 darabosra), míg Franciaországban 2,1, Nagy-Britanniában 4,4, Olaszország 11, Spanyolországban 18 százalékkal kevesebb autót értékesítettek az elmúlt évben a 2010-es esztendőhöz viszonyítva. Darabszámra - 217 ezerrel - Itália a legszomorúbb vesztes, arányaiban a válságos időket élő Portugália (31%) és Görögország (30,7%) szenvedte el a legsúlyosabb visszaesést. Szintúgy arányaiban a Baltikum apró piacai produkálták a legkiemelkedőbb növekedést: Észtországban 65, Litvániában 66, Lettországban 72 százalékkal több új autót adtak el.
Hirdetés
Itthon ugye a Skoda Octavia volt a legkelendőbb személygépkocsi az Opel Astra és a Ford Focus előtt, az európai bestseller VW Golf a mi 3,7 százalékkal bővülő, így is csöppnyi piacunkon a negyedik helyen végzett. A márkák magyar ranglistájának élmezőnye pedig így fest: Opel, Ford, Volkswagen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:00
    Permalink

    Te valami elektromos autó gyártó cég reklám embere vagy,hogy minden fórumon ugyanazt hajtod,az elektromos autóké a jövő?Fel kéne már ébredned,hogy még olaj van a földben,addig minden más lehetőség el lesz nyomva!Anno annak idején a napelemes autókat is reklámozták,próbálgatták nagyban és nem is lett belőle semmi!Ezzel ugyanaz lesz!Ugyan kinek kellesz olyan vacak autó,ami csak egy merülni képes akkuval működik és bármikor lemerülhet,akár a hidegtől is?Csak küszködés lenne vele az utakon,semmi más!

  • 2017.10.31. at 05:00
    Permalink

    Sajnos az igazi elektromos autózás még mindig messze van, a jelenlegi technológiák sok sebből véreznek és még csak nem is környezetkímélőbbek összességében, mint a benzin/olaj égetők.

    A másik, hogy amint tényleg lesz valami olcsó alternatíva, ami elterjed, abban a pillanatban meg fogják adóztatni, hogy a benzin/dízel eladásokon elbukott bevételt pótolják (nem csak nálunk, mindenhol). Naív ember aki azt gondolja, hogy a kocsiba áramot majd az otthoni konnektorból és ugyanazon az áron “tankolunk”.

  • 2017.10.31. at 05:00
    Permalink

    Volt a legkelendőbb. Ha nem rukkolnak elő egy használható hatótávolságú elektromos vagy Plug-In hibrid modellel belátható időn belül, akkor 2012-13-ban súlyos veszteségeket könyvelhetnek el, hiába érzik ennyire nyeregben most magukat!

    Tessék komolyan venni az elektromos autókat, mert amint ideérnek az emberek ezrével fogják eladásra kínálni vagy a bontóba vinni a kőolajzabáló szörnyeteg autóikat. Ez akkor is így lesz, ha valamilyen csoda folytán felére csökken az üzemanyagok ára, mert az elektromos autó még ahhoz képest is INGYEN megy!

Vélemény, hozzászólás?