Európába is érkezik a Kia új SUV-ja, íme a Seltos!

Újabb kompakt SUV Koreából? Bemutatkozott a Kia Seltos második generációja!

A 2019-ben bemutatott első generációt nem hozta a Kia Európába, ám az új Seltos már hozzánk is érkezik, ráadásul hibrid hajtáslánccal!

Folytatja a Kia a jelenlegi stratégiáját, amelyben Európa teljesen új szerepet kap. Kimondottan ránk szabott modellek helyett egy újabb globális típust, ráadásul a legnépszerűbb kompakt crossoverüket vezetik be nálunk is. 4,43 méteres hosszával, 2,69 méteres tengelytávolságával, 1,83 méteres szélességével és 1,6 méteres magasságával a Stonic és Sportage közé, a B-SUV szegmensbe érkezik a Seltos. A gyártó állítása szerint a takarékosságra és hatékonyságra optimalizált Nironak nem ellenfele, mivel a Seltos - a hibrid hajtáslánc ellenére is - inkább a valódi SUV-ok vásárlóira lő a robusztus formájával és jobb terepképességeivel. Az új Seltos dizájnját meghatározza a robusztus külső: a magasra húzott orr, a széles hűtőrács és az osztott fényszóró elöl, a szögletes sziluett a helykínálat terén is fontos szerepet játszik, hátul pedig az autó összképét szélesítő lámpatestek járulnak hozzá a nagyobb autós látványhoz. Érdekesség, hogy a külső formatervet a Kia kínai részlege rajzolta, ami ismét rengeteget árul el a prioritásokról. Az utasteret viszont Európában tervezték. A műszerfal központi eleme a 30 colos képernyőcsoport, amely egy 12,3 colos digitális műszeregységből, egy ugyanekkora infotainment képernyőből, illetve a kettő között egy 5 colos klímavezérlő képernyőből áll, de mindemellé opcionálisan szélvédőre vetített kijelző is igényelhető. A rendszer fontos újdonsága a ChatGPT alapú AI asszisztens, miközben a fizikai kapcsolók sem tűntek el teljesen, a legfontosabb funkciók a középső szellőzők alatt kaptak gyorsgombokat. Az utasteret ismét környezettudatos anyaghasználat jellemzi, természetesen a hangulatvilágítást sem spórolták ki, ahogy az ülések oldalában található USB töltő is megmaradt. A műszerfalon található töltőcsatlakozók azonban gyorsabbak, 100 wattos töltésre is képesek. A tervezők különös figyelmet fordítottak a második sor kényelmére, ezért igyekeztek a lehető legtágasabb fej- és lábteret kialakítani, illetve a hátsó ülések támlái is dönthetők, állíthatók. A csomagtartó alapesetben 536 literes, a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal bővíthető. A Seltos gyártása Indiában indul meg először, majd 2026 második negyedévében Koreában és Kínában is elkezdődik az összeszerelés. A jelenlegi tervek szerint csak ezekben az országokban készül majd Seltos, annak ellenére, hogy a Kia 100 ezer példányt tervez évente eladni Amerikában, illetve 60 ezer példányt tervez évente eladni Európában. A mi kontinensünkön a gyártó állítása szerint a két legkomolyabb ellenfél a Toyota C-HR és a Volkswagen T-Roc lesz. Az elsősorban Európának, Koreának és az Egyesült Államoknak szánt hibrid hajtásláncról egyelőre nem árultak el technikai részleteket, ám azt kiemelték, hogy a vásárlói igények miatt tartják szükségesnek ezt a megoldást. Kiderült továbbá az is, hogy a Seltosból nem készül valóban sportos GT változat, a vadabb élményre vágyóknak is meg kell elégedniük a GT-Line optikával. Ahogy a hajtásláncról, úgy a hazai bevezetés dátumáról és az árakról sincs még információnk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?