Ez lenne a PSA válasza a Twizyre
Egészen élhető koncepciót mutatott a PSA, hibrid hajtáslánccal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A PSA egészen halkan húzta elő legújabb fejlesztését, ami olyan, mintha a Renault Twizy komolyabb verziója lenne. Nem is csak komolyabb, ez inkább egy tömörített rendes autó.
A PSA csoport különleges tanulmányautója most egy Renault Twizy fazonú kétüléses városi kisautó, de nem csak elektromos hajtással
Az egyszerű városi járművekből egyelőre elég kevés van, még valószínűleg jó ideig inkább a rendes járművekhez fogunk ragaszkodni, mint a Renault Twizy-féle egyszerű megoldásokhoz. De mivel az autósok nagy része amúgy is egyedül használja járművét a városban is, bőven van létjogosultságuk, a kisebb járgányokkal hatékonyabb lehetne a közlekedés. Már a PSA-nak is lenne erre megoldása, az új tanulmányautó ráadásul nem egyszerűen egy Twizy utánzat, annál sokkal komolyabb, autószerűbb.
Egyhengeres benzinmotor dolgozik hatótávnövelőként, két villanymotor hajt és konnektorról is tölthető
[BANNER type="1"]
Az Európai Bizottság által finanszírozott fejlesztésű EU-LIVE ugyanis inkább egy tömörített autó, hiszen vannak rendes ajtajai, ablakai, fűtött utastere és rendes hajtáslánca. Persze ebben is csak ketten férnek el egymás mögött, mint a Twizyben, ám itt akár 300 kilométert is megtehetnek, mivel a hajtáslánc hibrid. Belsőégésű motorból egy apró, ám 42 lóerős egyhengeres egységet kapott, míg villanymotorból kettőt, valamint egy Samsung eredetű 48 Voltos akkumulátor-csomagot.
A könnyebb parkolás és beszállás miatt az ajtók hátrafelé, fölfelé nyílnak, a kabin zárt és fűthető
Az apró kisautó végsebessége 130 km/h, így autópályán is használható. A vékony kerekek miatt instabilnak tűnhet, ám a PSA-nak erre is volt megoldása. A lengéscsillapítás hidropneumatikus, valamint kanyarvételkor, kormányzásra elektronikusan vezérelve képes bedönteni az apró karosszériát, így az úton való viselkedése inkább egy motorkerékpárhoz hasonlítható. A konnektorról is tölthető hajtáslánc további erénye, hogy 70 kilométert akár tisztán elektromosan is megtehet, így városi használatkor helyi emissziómentesen is közlekedhetünk.
Maximális hatótávja 300 kilométer, tisztán elektromosan 70 kilométert képes megtenni és autópályán is bátran használható, aktív futóműve miatt kanyarban is stabil




