Ez lenne a túraautózás jövője? – hidrogénhajtású LMP3
Hidrogénhajtású versenyautó Hollandiából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A holland Delfti Műszaki Egyetem hallgatói bemutatták hidrogén üzemanyagcellás LMP3 versenyautójuk dizájnját.
Az autó mindenben megfelel az LMP3 kategóriában előírtaknak, és az első lehet, ami hibrid hajtással végigcsinál egy nemzetközi futamot, ezzel pedig végre igazán megmutathatja, hogy lehet másképp is
A Delfti Műszaki Egyetem Forze Hydrogen Racing Team alakulata már többször bemutatta, hogy tud innovatív lenni, ha versenyautókról van szó; legyen az napelemes, Formula Student kategóriás vagy épp jelen esetben hidrogénhajtású. Legújabb szüleményük a tavaly létrehozott LMP3 kritériumainak megfelelően épült, és hagyományos üzemanyaggal hajtott autók ellen indulhat még a nyáron. Az LMP3 kisebb költségvetést igényel, így privát csapatok is könnyebben bemutatkozhatnak a prototípusok világában. Az itt induló autók erejét alapvetően egy Nissan V8 erőforrás adja, jelen esetben azonban egy 100 kW-os hidrogén üzemanyagcelláról és 200 kW-os elektromos motorokról is beszélnünk kell. Összesítve majdnem 400 lóerős, ezzel csúcssebessége 210 km/óra lesz, a 100 km/órát pedig kevesebb mint 4 másodperc alatt eléri álló helyzetből. A lelkes csapat egyébként 70 főt számlál és már egy sor hidrogénhajtású autót fejlesztettek 2007 óta. Előző modelljük például pályacsúcsot döntött a Nordschleifén a hidrogén és elektromos autók között. Biztos közrejátszott az is, hogy autójuk pilótája az egykori F1 pilóta és Le Mans győztes Jan Lammers volt. Kíváncsi vagyok, nálunk mikor kapnak akkora támogatást a Formula Studentben induló fiataljaink, hogy egy próba erejéig profi pilótát ültethessenek a volán mögé. Bár tehetség itthon is van elég, a győri csapat autóját például Papp Arnold vezeti, aki Ladával szerzett elismeréseket.