Ezek az autók érkeznek a kereskedésekbe 2024-ben!

Az újautó-piacot idén is a villanyautók és a SUV-ok fogják dominálni

Az előttünk álló esztendő számos slágergyanús modellt tartogat, hiszen idén érkezik az új Duster, a Superb következő generációja, az utolsó Passatról nem is beszélve. Mutatjuk a teljes listát!


Hirdetés
Betűrendben megmutatjuk az idén érkező újdonságokat. Fogjunk is hozzá!
Alfa Romeo
Azt már egy ideje tudni lehet, hogy az Alfa Romeo egy kisebb SUV-val rukkol elő 2024-ben, tavaly december óta pedig az is nyilvános, hogy ez a modell a Milano nevet fogja viselni. Nemrég fotókat is közzétettek a városi terepjáróról, igaz egyelőre csak vaskos álca alatt mutatkozott az Alfa első villanyautója, amelyből később belsőégésű kivitel is elérhető lesz.

Audi
Hirdetés
Hosszas várakozás után idén végre tényleg megjelenhet a Q6 e-tron, amelynek bevezetése eredetileg a tavalyi évre volt betervezve, de a Volkswagen csoportot érintő szoftvergondok miatt inkább elhalasztották a bemutatót. Emellett a kereskedésekbe kerül az új A6 elektromos kivitele is, valamint jön az A4-es család új nemzedéke, de lehet, hogy már A5 néven.
BMW
A bajorok háza táján egyértelműen a legnagyobb durranást a második generációs X2/iX2 jelenti, továbbá az i5 Touring is várható.
Chery
A kínai gigacég több márkát is magába tömörít, ezek pedig – manapság nem meglepő módon – 2024-ben Európába is megérkeznek. Az első hírnök az Omoda 5 lesz, amelyet egy 1,6 literes belsőégésű motor fog hajtani, de a későbbiekben megjelenik természetesen az elektromos kivitel is.
Citroën
Az európai autógyártók közül először váltotta valóra az ígéretét a Citroën, és a múlt évben bemutatták az ë-C3-at, amelyet Franciaországban 23 300 euróra (bő 9 millió forintra) áraztak be, tehát 25 ezer euró alá. Sőt, 2025-ben egy 19 900 eurós (kb. 7,6 millió forintos) is várható, kisebb hatótávval.
Dacia
Az idei év egyik legnagyobb durranásának a Duster ígérkezik, amely az első tapasztalatok alapján még többet fog kínálni, mint az elődjei, és a vételára sem fog az egekbe szökni itthon, hiszen Franciaországban forintba átszámítva 7-11 millió forintnak megfelelő euróra árazták be.
Fiat
Az eddig felsorolt modellek közül talán a Fiat újdonságáról tudni eddig a legkevesebbet, hiszen csak annyi biztos, hogy a Panda alapjaira készít villanyautót a Stellantis, a modell technikai paramétereit nézve pedig a korábban említett e-C3-mal mutathat rokonságot.
Ford
Az elektromos Explorernek is már a múlt évben meg kellett volna jelennie ah azai márkakereskedésekben, de az amerikai márka is halasztotta a bevezetést. A szabadidő-autó a Ford első kifejezett Európának szánt villanyautója, amely a Volkswagen ID.4 alapjaira épül, és jelen állás szerint nyáron jelenhet meg a kereskedésekben.
Hyundai
A Santa Fe legújabb nemzedéke sokakat meglepett a bemutatón, hiszen a korábbi generációkhoz képest merőben más formavilággal dobják a piacra. A robusztusabb, szögletesebb vonalakkal megálmodott SUV Európában 1,6 literes motorral hibridként és plug-in hibridként is elérhető lesz, míg Észak-Amerikában és Dél-Koreában 2,5 literes hajtásláncot is választhatnak a vásárlók.
Kia
Az EV9 tavalyi bevezetése után idén egy kisebb típus, az EV3 érkezik a kereskedésekbe. Erről az autóról egyelőre nem sokat árultak el, még a méretadatokat sem, hiszen csak koncepcióautóként láthattuk még tavaly októberben. Annyit persze lehet tudni róla, hogy a kompakt kategóriában indul majd a villanyautóra vágyók kegyeiért.
Concept EV3

Lancia
A legendás olasz márka az Ypsilon harmadik generációjával helyezné fel magát ismét a térképre, erről néhány hete fotók is kiszivárogtak, de a márka hivatalos felvételeket is közzétett. A villanyautó a Stellantis e-CMP2 platformra fog épülni, így vélhetően sok hasonlóságot fog mutatni az Opel Corsával és a Peugeot 208-assal.
Lexus
Hirdetés
A Toyota prémiummárkája idén a fiatalabb, városban élő vásárlóközönséget célozza az LBX városi-terepjáróval, amely ugyanarra a TNGA-B felépítményre készül, mint a Yaris Cross. Európában 1,5 literes, háromhengeres motorral fogják kínálni hibridként.
Mercedes
A sokak által igencsak várt G-osztály elektromos kivitele idén végre tényleg megérkezhet a kereskedésekbe. Ola Kallenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója tavaly maga tesztelte a mind a négy keréken külön villanymotorral operáló G-osztályt, és a vezér meggyőzőnek találta a modellt, amely kapcsán egyelőre nem közöltek akkumulátor kapacitást és a hatótávot sem. A terepjáró mellett a CLA villanyosított kivitele is a kereskedésekbe kerülhet, ám egyelőre keveset tudni, a koncepcióautó kapcsán viszont elárulták, több mint 750 kilométert tud majd elmenni két töltés között.
Mini
A Mini a következő évtized első évétől kizárólag villanyautókat tervez értékesíteni, ennek megfelelően már az idén új elektromos modellekkel rukkolnak elő. A márka eladásainak nagy részét adó Cooperből első körben elektromos kivitel kerül a kereskedésekbe, de a villanyosított Countryman is az idei évben érkezhet meg a bemutatótermekbe, miután a többiváltozatát már forgalmazzák.
Peugeot A francia márka a mostanában divatos, kupésabb irányba vitte el az új 3008-ast, amelyből a piacra először csak elektromos kivitel lesz elérhető, de a Stellantis stratégiájának megfelelően később érkezik belőle belsőégésű motorral felszerelt modell is.
Porsche
Az elektromos Macant január 25-én láthatta először a nagyvilág A Porsche kisebbik SUV-ja villanyautós léptékkel meggyőző 260 km/órás végsebességre képes, csupán 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára álló helyzetből, küllemében pedig elődjeihez képest kicsit kupésabb formavilágot kapott.
Opel
Hirdetés
Az Opel néhány napja derült égből villámcsapásként bejelentette, hogy idén új villany-SUV-val rukkolnak elő, amely az 1991 és 2004 között gyártott Frontera névrokona lesz. Erről a modellről egyelőre keveset tudni, csupán két skiccet tett közzé a német márka, de néhány héten belül további információkat ígérnek.
Land Rover
A stílszerűen csak Electric névre keresztelt SUV a lista azon modelljei közé tartozik, amelyekről egyelőre szinte semmit sem tudni, csupán néhány semmitmondó felvételt tettek közzé róla, de azt megígérte a márka, hogy ez lesz az eddigi „legcsendesebb és legkifinomultabb Range Rover”, amely aktív zajszűréssel rendelkezik majd a minél zajtalanabb utazási élmény érdekében.
Renault
Az e-C3 mellett a Renault 5 is a 25 ezer eurós (9,6 millió forintos) megfizethetőbb villanyautók piacát célozza. Egyelőre ezt a villanyautót sem mutatták még be hivatalosan, erre a februárban esedékes Genfi Autószalonon fog sor kerülni.
Skoda
A Superb a Dusterhez hasonlóan ugyancsak slágermodellnek ígérkezik, és a Passattal ellentétben a Skoda üdvöskéje továbbra is elérhető lesz szedán kivitelben. A széles motorválaszték is népszerűvé teheti, hiszen benzines és dízel erőforrással is kérhető, ráadásul előbbit egy plug-in hibrid rendszer is kiegészítheti, amely akár 100 kilométeres emissziómentes hatótávot is kínálhat.
Volkswagen
Ha már Passat, a kilencedik – és vélhetően utolsó generáció – már csak és kizárólag kombiként lesz elérhető Európában. A több mint 50 éve élő típus még utoljára odatette „magát”, hiszen a Skoda újdonságához hasonlóan ebből is elérhető lesz benzines, dízel és plug-in hibrid kivitel is, ugyancsak 100 kilométeres hatótávval. Természetesen 2024 sem marad villany Volkswagen nélkül, hiszen az ID.7 is idén kerül a kereskedésekbe.
Volvo
Hirdetés

A svéd-kínai márka idén két elektromos újdonsággal is jön, név szerint az XC30-cal és az XC90-nel. Előbbi – ahogy a számozásból is sejteni lehet – a kisebbik modell, amely a legolcsóbbnak ígérkezik a Volvo palettáján, de egyben a leggyorsabbnak is, hiszen a nulla-százas sprintet mindössze 3,6 másodperc alatt futja. AZ XC90 ezzel szemben a kínálat tetejét jelenti majd, öt- és hétüléses kivitelben is elérhető lesz, valamint az XC30-hoz hasonlóan egy vagy két motor is hajthatja, hiszen mondani sem kell, mindkettő a kezdetektől fogva villanyautónak készült.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?