Felborult a Jeep Wrangler az amerikai törésteszten

Botrányosan szerepelt a Jeep Wrangler Amerika saját töréstesztjén

A klasszikus vonalvezetésű Jeep terepjáró első ránézésre sem tűnik a legbiztonságosabbnak, de a borulást még a gyártó is csak a konkrét autónak tudta be. Még egyszer megcsináltatták, ugyanaz lett az eredmény.

A Jeep Wrangler is átesett az amerikai IIHS töréstesztjén, mondhatjuk, hogy szó szerint. A 2018-ban bemutatott, teljes megújuláson átment Wrangler tetőtől talpig új, vonalvezetése és célközönsége persze változatlan. A töréstesztek szigorodnak ugyan, a Wrangler mégsem a modern vezetéstámogató rendszerek terén bukott el, hanem az általános törésteszten. Az Euro NCAP módszereivel szemben az IIHS nem csak 50%-os fedettségű, de egészen kis mértékű, a reális ütközésekhez hasonló karambolt is szimulál. Ilyenkor az autó bal első sarkával célozzák meg a falat, szinte csak 20-30 centiméteres fedéssel. A Wrangler az általános teszteken jól szerepelt, ezen viszont az oldalára borulva végezte, az FCA nem fogadta el a vizsgálatot, újat kért, mert erre van lehetőség az IIHS-nél.
Hirdetés
A Wrangler a második teszten is pontosan ugyanúgy szerepelt, a második, kereskedelmi forgalomból származó autó is az oldalán állt meg. Ez bármilyen autó esetében veszélyes lenne, a Wrangler esetében vannak még nehezítő tényezők. Bár a sofőrt tökéletesen megvédte, az alapáron is kivehető tetőlemezek, vagy a nyitható vászontető miatt azonban valós körülmények között előfordulhatna, hogy egy utas kiesik az autóból. A Wrangler minden egyéb területen jó eredménnyel végzet, oldal és teljes frontális ütközésnél, félig frontális, valamint tetőterhelés szempontjából is elfogadhatóan szerepelt, a borulás még így sem tudta lerontani az eredményét, de az FCA-nak muszáj lesz kivizsgálnia az esetet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?