Fizetnél 30 milliót egy Citroënért? Már, ha így néz ki?

Jó, csúnya ferdítés a Citroën megnevezés, hiszen önálló értékű modell a DS 9 - és már rendelhető

A Citroënből önálló márkává fejlődött DS új modellje, a DS 9 már rendelhető. A prémium limuzinnal egy régen elhagyott kategóriába térnek vissza most a franciák.

Lassan már egy évtizede, hogy nem vásárolhatunk újonnan egy igazi, nagyméretű, ízes francia szedánt. A Citroën C6 gyártása 2012-ben állt le, a Peugeot 607-esé pedig két évvel korábban, és azóta sem találják a helyüket a megosztó, feltűnősködő, de egyedi dizájnú limuzinokat kereső üzletemberek, az unalmasan tökéletes Passattal és társaival kell beérniük. A Peugeot ugyan felfrissítette a közepes szedánok piacát az új 508-cal, és a Renault Talisman is egy kifejezetten elegáns autónak sikeredett, de a limuzinok kategóriájában már rég nem képviselteti magát egyik francia gyártó sem.
Hirdetés
Mindez megváltozik most, a PSA prémium almárkájának, a DS-nek a legújabb modelljével, a DS 9-cel. Az előző évtized Citroënjeihez képest már-már túl egyértelműen szép, de feltehetően így is megtalálja majd vásárlói körét a nagy francia szedán. Illetve nem is teljesen szedán, a hátsó traktus elég lágyan lejt, a szintén PSA-csoporttag Peugeot 508-asához hasonlóan kicsit kupés lett a formavilág. A stíluson kívül persze a főnöki kényelem a DS 9 fő erénye, a hosszú tengelytáv és a sok hangszigetelés mind a menetkomfortot növeli. Az anyaghasználat is prémium minőségű, kétféle felszereltségi szinttel lehet rendelni a limuzint, de mindkét esetben finomabbnál finomabb felületekkel találkozhatunk. A Performance Line + tele van Alcantarával és bőrrel, amit arany színű kontrasztvarrás és krómozott gombok egészítenek ki, kívül extra krómozott elemek vannak, a felnik pedig 19 colosak. A Rivoli + a luxust tűzi ki célul, háromféle beltér választható ehhez a csomaghoz, amiből kettő ráadásul Nappa bőrt kínál. Hátul lounge ülések vannak, fűthetők és szellőztethetők, és még masszázs is jár a fuvarozott menedzsereknek. Számos vezetéssegítő rendszer is jár a DS 9-hez, például adaptív lengéscsillapítás, holttér-figyelő, kulcs nélküli indítás, vészfékező rendszer, táblafelismerő stb. Egyelőre háromféle meghajtással rendelhető a modell: Puretech 225 változatban csak belsőégésű motor hajtja a kocsit, az E-TENSE 225 pedig már akkumulátorral és villanymotorral kombinálja a benzinmotort - ez 48 km-t tud tisztán villanyos üzemmódban megtenni, a WLTP ciklus szerinti fogyasztás 1,5 l/100 km. A csúcsmodellben, az E-TENSE 360 4x4-ben viszont nem kevesebb, mint 360 lóerős rendszerteljesítményt és 520 Nm-es forgatónyomatékot ad le a konnektoros hibrid meghajtás. Az alapverzió Franciaországban 47.700 eurótól (kb. 17,2 millió forint), az alap hibrid 54.000 eurótól (kb. 19 és fél millió forint) indul, a full extrás, abszolút csúcsverzió pedig 80.000 euróba kerül - majdnem 29 millió forint, vagy akár még annál is több, mire hazánkba is megérkezik és a magasabb adókkal számolunk. Sok pénz, de tény, hogy egyedi stílust, magasszintű kényelmet és prémium technológiát kínál ennyiért a DS. Már csak meg kell várni, hogy megérkezzen a vásárlókhoz, ami sajnos eltart egy darabig: 2021 őszéig, hiába lehet már most is rendelni az autót Franciaországban, nálunk a rendelhetőség kezdete is csak jövőre várható.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?