Frissült a Kia Rio, lágy hibrid technológiát is kap

Bemutatták a ráncfelvarrott Kia Riót, pár hónap múlva már kapható

Kívül csak finoman nyúltak a Kia kisautójához, az utastérben viszont annyi technológiai újdonságot zsúfoltak bele, hogy szegmense egyik legjobban felszerelt modelljévé vált.

Kívülről nehezen észrevehető módon, de frissült a Kia Rio, aminek itt is volt az ideje, elvégre már majdnem négy éve piacon van az aktuális generáció. Vékonyabb lett a "tigrisorr" hűtőrács (vagyis a hűtőrácsot imitáló fekete panel), az első lökhárító laposabb és szélesebb kialakítást kapott, a ködlámpák körüli formák is megváltoztak. Alapáron járnak mostantól a teljesen LED-es első fényszórók nappali menetfénnyel, a vásárlók pedig két új szín közül is választhatnak, illetve egy új, 16 colos felnivel bővült a kínálat.
Hirdetés
Belül több újdonságot találunk, köztük például a nagyobb, 8 colos központi érintőképernyőt, vagy a jobb felbontású digitális kijelzőt az egyébként analóg műszerblokkban. Már az alapverzió vezetőülésének magassága is állítható, extraként az elülső utasé is, valamint a beltérben is új színek jelentek meg, kékkel díszíthetők például az ülések oldaltámaszai, a műszerfal és az ajtók könyöklői, vagy a GT-Line felszereltséghez fehér kontrasztvarrás és szénszál hatású díszbetétek is kérhetők a fekete alapszín mellé. Az új, második generációs UVO Connect fedélzeti operációs rendszer fűvel-fával összecsatlakoztatja a Riót, elérhető hozzá navigáció, amely a valós idejű forgalmi helyzetet közli online kapcsolaton keresztül, Bluetooth-szal pedig nem egy, hanem egyszerre kettő telefon is csatlakoztatható - az egyikkel a telefonálást és a médialejátszást, a másodikkal csak az utóbbit kezelhetjük. Okostelefonos alkalmazás is készült, amivel a jármű állapotát ellenőrizhetjük, az Android Auto és az Apple CarPlay pedig vezeték nélkül is működik.
Hirdetés
Biztonság terén nagyot újít a kis Kia: ráfutásgátló már gyalogosok és kerékpárosok esetén is, sávtartó asszisztens, fáradtságfigyelő, holttérfigyelő, táblafelismerő rendszer, adaptív tempomat, keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens, ráadásul még a hátsó utasokra is figyelmeztet minket az autó, ha nem kötötték be magukat. A kamerákat és egyéb szenzorokat használva 180 km/h sebességig az autópályán szinte magától vezet, már amennyiben a feltételek (például tisztán felfestett és látható útjelzések) adottak. Hab a tortán, hogy az új Rio megment azoktól a kínos pillanatoktól is, amikor ránk dudálnak az elinduló forgalom miatt, az autó ugyanis magától jelez nekünk.
Hirdetés
Kétféle motorpaletta jár a ráncfelvarrott Rióhoz, ezek közül az EcoDynamics+ a fő újdonság. Ez a hajtásrendszer lényegében a másik motorcsalád, a szintén új Smartstream egyik blokkjához, az egyliteres, turbós benzineshez társít egy 48V-os lágy hibrid technológiát. Ez a motor mindkét változatához, a 100 és a 120 lóerőshöz is elérhető, utóbbinál a maximális forgatónyomatékot 200 Nm-re növeli az elektromos rásegítés. Ezen kívül üzemmód választó is jár az EcoDynamics+ rendszerhez, a fogyasztás pedig 8-10%-kal kedvezőbben alakul az indítógenerátornak köszönhetően. A lecsökkent fogyasztási értékhez az új, elektronikusan működő kuplung és a továbbfejlesztett Stop&Go rendszer is hozzájárul - amikor piros lámpához érkezünk, a motor már hamarabb leáll, induláskor pedig később kapcsol be, mert már nem csak a kuplung, hanem a fékpedál állapota alapján is tájékozódik róla, hogy éppen mikor nincs szükség rá. A kínálat másik részét a Smartstream blokkok lágy hibrid technológia nélküli kivitelei teszik ki, az egyliteres turbóson kívül van még egy szívó 1,2 literes 83 lóerővel (az új kuplung és a Stop&Go rendszer természetesen ezekhez is elérhető). A modellfrissített Kia Rio a tervek szerint a harmadik negyedévben érkezik majd piacra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?