Ha drága a Nismo: teszten a sokkalta olcsóbb Nissan Juke N-TEC
Nissan Juke 1.6 DIG-T N-TEC teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint egymillió forint a Nissan Juke N-TEC árelőnye az alig erősebb Nismóhoz mérten. Mostanra mindkettőt teszteltük, kiderül melyik jobb.
Fekete színben kevéssé feltűnő a fekete kiegészítőkkel, 18 colos alufelnikkel és sötétített hátsó ablakokkal vadított, utasterébe is sok extrát adó Nissan Juke N-TEC
Nem egy Nismo, de így sem rossz kiállású a fronthajtással az összkerekesnél
1 centiméterrel nagyobb, 18 cm hasmagasságot adó Juke
Ha a Nismóhoz viszonyítjuk, persze nem a korábbi tesztautót jelentő összkerekes és automataváltós csúcshoz, hanem a fronthajtású, kézi váltóshoz - hogy almát az almához mérjünk - az N-TEC 1,285 millió forinttal olcsóbb. Motorja alapjaiban azonos, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbós, 200 helyett azonban „csak” 190 lóerős. Ezt, valamint a 7,8 helyett 8,0 másodperces 100 km/órára gyorsulást vélhetően kevesen fogják kiszúrni, a megjelenés azonban merőben más, mint a Nismónál. Hiába 18 colosak itt is az alufelnik, hiába sötétítettek a hátsó ablakok, míg a Nismo szinte minden fejet elcsavar, az N-TEC, a már három éve kapható Juke-nak csak egy picit fickosított változataként már keveseket mozgat meg.
Minden műanyag kemény a Juke-ban. A fém pedáltaposók gumibetétjeik miatt nem csúszósak, a 6 fokozatú váltó jól kapcsolható
Multifunkciós, jó fogású, bőrbe varrott és egészen közvetlen a kormánykerék
Persze a Juke sehogy sem, N-TEC-ként sem egy szokványos autó, ha a Nismo disznócska, ez sok lámpás frontjával és kiállásával legalább egy jól megtermett varangy. A modelltől megszokott, az átlagosnál hajszálnyit nagyobb (fronthajtással 18 cm-es) hasmagasságból adódóan magasabb üléspozícióval, viszont a tető alacsonyra húzott széle miatt nem a legjobb beszállási kényelemmel. Bár az ülések itt is „prémium” jelzővel illetettek, messze nem olyan jó tartásúak, mint a Nismóban. Legfeljebb egy közepes osztályzatot érdemelnek. Nincs velük baj, de kényeztetést, stabil tartást sem adnak. Az utastéri műanyagok kivétel nélkül kemények, nem minőségi hatást keltők. A fényes fekete plasztikot is bevető középkonzol különlegessége, hogy az automata klíma és a "Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlő" gombjai azonos helyeken jelennek meg - bizony, ezen extrák is az N-TEC részei (a már említett 18 colos felniken és sötétített hátsó ablakokon túl). Van még navigáció és tolatókamera, fényes fekete külső tükör, ami a fekete tesztautónál kevéssé feltűnő, ahogy a fekete plasztik ajtókárpitokkal a fekete ajtóbetétek sem túlzottan kontrasztosak. Egyediség még a fekete tetőkárpit, s még egy kis feketeségként a fényszórók keretezése is. A pedáltaposók fémek, a kipufogóvég pedig két csőnyi széles.
Hátul rövidek az ülőlapok, korlátozott a tér. Elöl jól el lehet férni, az ülések azonban messze nem olyan jók, mint a Nismóban
Csendes és alacsony fordulatról is terhelhető, teljesítményéhez képest kedvező fogyasztású a közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor
Meg persze a futómű sem független hátul, hiszen a tesztautó csak fronthajtású volt, így hátsó felfüggesztése csatolt lengőkaros (van persze multilink futóműves, 4x4-es, CVT-váltós N-TEC is). Ez hiába lágyabb hangolású egy kevéssel a Nismóénál, az úthibákon, fekvőrendőrökön hátul kicsivel nagyobbat üt.
Navigációs és tolatókamerás, természetesen a közlekedési információkat is fogadó az MP3-fájlokat Bluetooth-kapcsolattal és USB-csatlakozóval is fogadó információs- és szórakoztató-központ. Az automata klíma és a dinamikai szabályzórendszer azonos gombokon osztozik
Utóbbi persze nem biztos, hogy fogja zavarni azt, aki 18 colos felnivel választ autót. Inkább fogja érdekelni a jó fogású, közvetlen kormánykerék. Ami természetesen multifunkciós, amiről a Bluetooth-szal egyszerűen kapcsolható telefonunkon tárolt hangfájlok között is barangolhatunk. S ha Nismóénál csaknem ötödével kedvezőbb 6 235 000 forintos vételár nem is szerény, a 6 légzsákos, ESP-s, tempomatos, ködfényszórós, meg persze a már említett N-TEC-extrákkal bővített ellátmány nem rossz. Ha valaki csak kicsit extravagáns, turbós és gyakorlatilag kategorizálhatatlan, kisautós méretű, de kompakt szabadidő-autónak tűnő modellt szeretne, a Juke-ban partnerére lelhet. Viszont aki tud még áldozni 20 százalékkal, azaz 1,285 millió forinttal többet a Nismóra, s szereti a feltűnést, az ne sajnálja a felárat, megéri az!
Nem nagy, 251 literes, így egy babakocsival is csaknem kitölthető, viszont praktikusan a csomagtérajtóval felnyíló kalaptartós, és viszonylag nagyra,
sík padlóval bővíthető a csomagtér
































